A Destiny 2 után a Marathont is plágiummal vádolják, bajban a játék és a Bungie?

A Destiny 2 után a Marathont is plágiummal vádolják, bajban a játék és a Bungie?

Már a Marathon fejlesztői sem teljesen biztosak abban, hogy amit csinálnak, az elég jó lesz-e, de ez még talán a kisebbik bajuk jelenleg.

Még tavaly októberben írtunk arról, hogy beperelték a Bungie-t, amiért állítólag szerzői jogokat sértett a cég a Destiny 2 Curse of Osiris nevű DLC-jével bemutatott, Red War című kampányának elkészítésekor. A Kelsey Martineau nevű író azt állítja, hogy még a játék 2017-es megjelenését megelőző években közzétett egy nagyon hasonló történetet a wordpresses blogján, amit aztán szerinte a Bungie szánt szándékkal lemásolt, hogy időben elkészíthessék a programot. Az ügy azóta bíróság elé került, ahol nem sikerült a stúdiónak elkerülnie a per folytatását elfogadható bizonyítékok híján.

Most azonban már egy másik játék miatt is főhet a Bungie feje, mert a hétvégén kiderült, hogy egy Antireal nevű művésztől lopott alkotásokat a Marathon egyes dizájnjaihoz egy állítólagos egykori alkalmazott. Miután egyértelművé vált, hogy nem csak vagdalózásról van szó, hanem valódi plágiumról, a Bungie a közösségi médiában igyekezett oltani a tüzet, azt ígérve, hogy minden más assetet felülvizsgálnak, különösképp az érintett ex-alkalmazott alkotásait. Továbbá hozzátették, hogy Antirealt is megkeresték már, hogy rendezzék a dolgokat. Az internet népe azonban szkeptikus, egyesek szerint a Marathonon dolgozók közül többen is követték Antireal munkásságát nyilvános platformokon, sőt, valaki egészen odáig jutott a kutakodásban, hogy még több plágiumgyanús elemet talált a játékban, ami a művészhez köthető. Vagyis jelen állás szerint inkább tűnik rendszerszintű lopásnak az ügy, mintsem egyetlen lusta, régi dolgozó akciójának.

Ezzel párhuzamosan egy riport is megjelent a Bungie háza tájáról, amit Paul Tassi, a Forbes munkatársa írt a cég helyzetéről. Ebből kiderült, hogy a stúdiónál „szabadesésben” van a munkamorál, és hogy „soha nem volt ennyire rossz a hangulat.” Állítólag már amiatt aggódnak a Bungie alkalmazottai, hogy mi lesz velük, ha megbukik a Marathon. Azonban nincs tervben a játék halasztása, csupán egy előzetest toltak el eddig májusról júniusra. Persze ez már lehet annak a jele, hogy a felsővezetésben gondolkodnak a csúsztatáson, elvégre ha a fejlesztők nem biztosak a projektben, akkor lehet hasznosabb több időt adni nekik, minthogy a Marathon is a Concord sorsára jusson a megjelenést követően.

Borítókép: Bungie

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések