A Game Passnak köszönheti a bombasikerét a 'brit S.T.A.L.K.E.R.', így jöhet a DLC

A Game Passnak köszönheti a bombasikerét a 'brit S.T.A.L.K.E.R.', így jöhet a DLC

Azonnali profit és rekordszámok – ez az Atomfall meglepő sikersztorija.

Büszke lehet a brit Rebellion Developments az új játékára, az Atomfallra, ugyanis a március 27-én megjelent cím jó fogadtatásban részesült, és dacára a Game Passos premiernek, jól hozott a konyhára is. A Game Pass előfizetői ugye ingyenesen kipróbálhatják azokat az alkotásokat, amelyek bekerülnek a kínálatban, és ez sokszor fejtörést okoz a stúdióknak, hogy vajon érdemes-e már első nap elérhetővé tenni ezen a platformon is. Ez most jó ötletnek bizonyult, és már az első napon profitot termelt, köszönhetően a Microsoftnak, mivel a cég előre garantált bevételt fizet a Game Pass-előfizetők után. Ezzel a lépéssel a Rebellion azonnal visszakapta a fejlesztés költségeit, és pozitív egyenleggel indított a megjelenés napján.

Miért működött a stratégia?

A Game Pass-garancia révén függetlenül a tényleges eladásoktól a stúdió fix kifizetést kapott, így a premier napján már megjelent a profit. A Rebellionnek sikerült gyorsan 1,5 millió fölé tornázni a játékosszámot az első négy napban, és április közepére már elérték a 2 milliót, ezzel pedig az Atomfall összehozta minden idők legjobb indulását a stúdiónál.

Mit dicsérnek benne a rajongók?

  • Hangulat és helyszín: A poszt-nukleáris Lake District sötét, mocsaras zónái és a radioaktív tónál felcsillanó éjszakai fénysugarak olyan atmoszférát adnak, mintha egy brit S.T.A.L.K.E.R.-t játszanál.
  • Crafting-szabadság: A nyersanyagokból kovácsolt fegyverek és eszközök testreszabása – a pengéktől a markolatokig –, valamint a zónákra bontott, de nyitott felfedezés egyszerre izgalmas és személyre szabott élményt nyújt.

Hol vannak a korlátok?

  • Sok kritikus úgy érzi, hogy a Fallout és BioShock ihlette mechanikák csak kapargatják a felszínt, nem bontják ki igazán a mély témákat.
  • Ismétlődő küldetések: A fetch questek gyakran ismétlődnek, és gyakorlatilag csak megtoldják a játékidőt, ami monotonitáshoz vezethet.

„A Game Pass-szel meg tudod szólítani az embereket, hogy kipróbálják, aztán ha kipróbálták és tetszik nekik, megosztják a haverjaikkal a közösségi médiában: ’Ezt a játékot a Game Pass-ben találtam, nagyon bejött, nektek is érdemes egy próbát tenni vele!’” – osztotta meg gondolatait Jason Kingsley, a Rebellion vezetője.

Ennek köszönhetően a fejlesztőcsapat már a lehetséges folytatásokon vagy spinoffokon gondolkodik, miközben dolgoznak a DLC-ken is.

Borítókép: Steam

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések