A CD Projekt Red nem cicózik: a The Witcher 4 fejlesztése során a konzolok az elsők, a PC meg csak kullog utánuk.
Emlékszel még, amikor a Cyberpunk 2077 úgy indult, mint egy techdemóval feldúsított GTA-sci-fi álom, majd konzolon konkrétan széthullott a nyitónapon? Na, a CD Projekt Red ezt most mindenképp szeretné elkerülni. A Witcher 4 fejlesztése során teljes gőzzel a konzolverziókra fókuszálnak – különösen az Xbox Series S optimalizálása okoz nekik álmatlan éjszakákat.
Charles Tremblay, a CDPR tech-alelnöke elmondta: már a kezdetektől a konzolokra összpontosítanak, mert ezek a masinák adják az alapot. Valószínűleg ezért is promóztak a techdemo alkalmával, hogy a bemutató során egy alap PS5-ön futott az a verzió, még hozzá ray tracing mellett 60 FPS-sel. Erre törekednek majd a játék megjelenése alkalmával is, de majd akkor higgyünk a szemünknek, ha tényleg ezt látjuk magunk előtt.
Nehéz elképzelni jelenleg, hogy ez menni fog, még akkor is, ha az Unreal Engine 5-öt képes a saját igényeihez mérten személyre szabni a fejlesztőcsapat – mivel nem egy copy-paste engine-nel dolgoznak. Azonban az Xbox Series S miatt rengeteg optimalizálásra van szükség, különösen a memóriahasználat és textúra-felbontás terén. A cél az lenne, hogy ne kelljen kompromisszumokat kötniük a fejlesztők, vagy legalábbis azok annyira ne látszódjanak.
„Az Unreal-lel dolgoztunk, majd rájöttünk, hogy kihívást jelentenek az ambícióink, vagyis a 60 fps a PS5 esetében. Ezért kezdtünk el arról beszélni, hogy technológiai szinten mit kell ehhez tenni, és arra jutottunk, hogy számos olyan dolgot kell kifejlesztenünk, ami még nem áll rendelkezésre. Hogy innen merre tovább, azt nehéz megmondani, de jelenleg arra akartunk koncentrálni, hogy mit is jelent ezeket egy konzolon megvalósítani.”
Szóval jelen állás szerint, ha konzolos vagy, mosolyogj. Ha PC-s, nyugi – nem feledkeztek meg rólad, csak most kicsit háttérbe szorulsz. Ha meg Switch 2-re várnál Witchert… nos, sok sikert.