Készülj fel egy klasszikus Kickstarter videójáték-fejlesztős sztorira, ha már a támogatóknak nem sikerült ezt megugrania.
A részben a közösség által finanszírozott Alzara: Radiant Echoes nem fog elkészülni, miután a fejlesztők csődbe mentek – írja a Gamespot. Emiatt 294 428 euró (kb. 120 millió forint) úszott el, hiába dobta össze a fejlesztésre több mint 5 ezer lelkes játékos. A stúdió heves bocsánatkérések között elismerte, hogy sem ők, sem a Kickstarter nem fogja visszatéríteni a pénzt, úgyhogy aki támogatta az Alzarát és a Studio Cameliát, az most bizony többszörösen is pórul járt.
Senkit sem hibáztatunk, ha nem hallott még az Alzara: Radiant Echoesról, hiszen nem elég, hogy egy kickstarteres projekt volt, még azon belül is a JRPG-k sorát erősítette. A fejlesztők elmondása szerint a Final Fantasy X és a Golden Sun voltak a fő inspirációk a játék mögött. A közösségi finanszírozásnak hála indulhatott el a stúdió annak idején, bár a dolgozók is tettek bele a megtakarításaikból, illetve mindenféle befektetők, bankok adtak még rá pénzt. A játékot egy ponton még a Microsoft Developer Acceleration Programba is befogadták, ami szintén garanciának tűnhetett arra, hogy egyről a kettőre fog jutni a Studio Camelia.
A lehetőségek, a különböző videójátékos konferenciákon történő megjelenések azonban nem voltak elegendőek ahhoz, hogy életben tartsák az Alzarát:
„Mindent megtettünk, hogy addig kitartsunk, ameddig csak tudtunk. De sajnos ilyen kemény a valóság ebben az iparágban. Kreatívok vagyunk, de pénzre van szükségünk az alkotáshoz. Néha még egy reménykeltő videójátékos koncepció sem elég, hiába hajtja fel a piaci érdeklődés, hiába van mögötte erős csapat. Sokan azt mondják, hogy a kiadott játékok csodák, és ez nem is lehetne igazabb állítás.”
Az Alzara fejlesztése tehát „határozatlan időree leállt”, elindult a stúdió felszámolása. Az egyetlen esély arra, hogy valaha is elkészüljön ez a játék, ha valaki megveszi, átveszi a projektet.
Borítókép: Studio Camelia