A CD Projekt RED végül kénytelen volt felismerni: Geralt arca szent és sérthetetlen.
Sokak szemében Henry Cavill maga a megtestesült Geralt, mások lelki szemei előtt pedig a CD Projekt RED fantasztikus trilógiájában megjelenő főszereplő jelenik meg a név hallatán. Eközben a Netflixes sorozatot kedvelők nem árt, ha hozzászoknak a gondolathoz, miszerint Liam Hemsworth is hosszú hajat növeszt és izzó szemekkel tekint majd legnagyobb ellenfeleire hamarosan. Azt pedig talán csak kevesen tudják, hogy a CDPR egyszer átdolgozta a vaják külsejét, főleg az arcát. A The Witcher-trilógia főhőse kinézete mára már ikonikusnak mondható, szinte el sem lehetne képzelni, hogy másként nézzen ki a képernyőn, és valószínűleg egy kisebb változtatás is felérne egy karaktergyilkossággal. Pedig ez mégis megtörtént régebben: egyszer tényleg nekiálltak a fejlesztők átrajzolni a legendás szörnyvadász fizimiskáját… aztán gyorsan visszatáncoltak. Hogy miért? Mert az eredmény egyszerűen „horribilis” lett.
Mi történt?
A sztorit Philipp Weber, a Witcher 3 narratív rendezője mesélte el egy új interjúban. Mint kiderült, még a fejlesztés korai szakaszában – amikor a csapat a játék vizuális stílusát kereste – felmerült, hogy Geralt arcát is átalakítják. Az indoklás érthető volt: „modernizálni” akarták a karaktert, közelebb hozni a realisztikus grafikai trendekhez, és valami frissebbet alkotni.
Aztán jött a felismerés: amit csináltak, az nagyon nem Geralt volt. A kísérleti verzió annyira karakteridegennek tűnt, hogy a saját fejlesztőik sem ismerték fel benne a Fehér Farkast. A visszajelzések alapján gyorsan el is engedték az egészet – és úgy tűnik, nagyon jól tették.
Miért is ikonikus Geralt arca?
Geralt karaktere nemcsak viselkedésével és hangjával, de a kinézetével is belopta magát sok rajongó szívébe. Az ezüsthajú, sárga szemű, heges arcú vaják már első ránézésre is egy olyan szerzet látszatát kelti, aki tele van elképesztő történetekkel – fájdalomról, harcról, veszteségekről. Ezt lecserélni olyan, mintha Darth Vadernek új sisakot rajzolnál vagy Kratost szőkére festenéd: lehet, hogy „szakmailag indokolt”, de a rajongók úgy éreznék, szíven szúrták őket.
Az, hogy a CDPR végül mégsem változtatott Geralt arcán, a lehető legjobb döntésük volt. A The Witcher 3 hatalmas sikere részben annak is köszönhető, hogy a játékosok egy jól ismert, de még részletesebben kidolgozott karaktert kaptak, nem egy teljesen új figurát.
„Az okozta a legfőbb problémát, hogy a The Witcher 1 erősen stilizált volt." – magyarázta Pawel Mielniczuk, a CD Projekt RED művészeti igazgatója.
„Művészeti szempontból sokkal egyszerűbb volt, mint a The Witcher 2 vagy 3. Az Aurora engine-re épült, amit a Neverwinter Nights is használt – alacsony polygonszám, tudod – így a karakter jól nézett ki ott, de Geralt arca a Witcher 1-ben anatómiailag nem volt igazán pontos. Jó benyomást keltett, de ennyi.
„Aztán amikor eljutottunk a Witcher 2-höz, már egy jobb motorral dolgoztunk – több poligont engedhettünk meg, több művészünk volt szép arcokat modellezni, és mi magunk is jobbak lettünk a karakterkészítésben, mivel már túl voltunk egy játék kiadásán. Geralt meglévő arca viszont egyszerűen nem illett a többi karakter stílusához. Nem volt reális, és az arányok sem stimmeltek emberileg. Ekkor jött az ötlet, építsük fel Geraltot nulláról – úgyse fogja senki észrevenni. Így el is készítettük az 'új főszereplőt' a The Witcher 2 fejlesztésének legeslegelején, és kiadtuk az első képekkel együtt, hogy lássuk a reakciókat – de ezek a reakciók borzalmasak voltak! A közösség darabokra szedett minket a fórumokon – majdnem zavargások törtek ki.”
Kép forrása: CD Project RED
Nem Geralt volt az első…
A videojáték-történelem tele van egyébként ilyen fiaskókkal. Emlékszünk még a Sonic-film első trailerére, ami után az egész internet felrobbant? Na pont ilyen közfelháborodás lett volna ebből is. Az emberek szeretik a megszokott hőseiket. Geralt arca pedig – valljuk be – ugyanannyira része a Witcher-mítosznak, mint a két kard a hátán vagy a száraz, cinikus beszólásai.
Borítókép: Steam