Megjelent a Control készítőinek új játéka, az FBC: Firebreak és pont olyan lett a program, mint amilyennek vártuk. Pocsék!
Nem akarom megint azzal kezdeni a mondandómat, hogy én megmondtam, pedig... Én megmondtam! Viccet félretéve, már a játék első bemutatásánál fura volt az FBC: Firebreak. Ha csak önmagában néztem a programot, már akkor sem értettem, hogy ennek a Leaft 4 Dead klónnak mi keresnivalója van 2025-ben. Úgy meg még inkább furcsa volt a helyzet, hogy az FBC-ért az a Remedy Entertainment felel, akiknek többek között az Alan Wake vagy a Control játékokat köszönhetjük. Miért, és ami a legfontosabb, kinek van szüksége arra, hogy a legerősebb narratívákról elhíresült csapat egy online, live service játékot készítsen? Kinek kell ez? Persze benne volt a pakliban, hogy csak én károgtam, de a napokban bebizonyosodott, hogy nem erről volt szó.
Az FBC: Firebreak megjelent és hát pont olyan, amilyennek vártam. Unalmas, ötlettelen, ízetlen, pocsék. Metacriticen 66-os átlagpontszámon áll a kritikusok értékelései alapján, de a játékosok sem voltak sokkal kedvesebbek a programmal. Sokan kritizálják a játékot a kevés kontent, az unalmas, alig létező fejlődés meg úgy alapvetően a rettentően unalmas alapokötletek miatt.
Bár még futnak a játék szerverei, ám az első napok után az FBC a Concord 2 is lehetne. Körülbelül azt a szintet hozza a program és nagyjából annyi játékost érdekel is. Steamen egyszerűen lekövethető a játékosok száma, onnan azt látjuk, hogy az egyidejű legmagasabb játékosszám még a 2000-et sem érte le. Tovább nehezíti a játék helyzetét, hogy ezért a stúdió pénzt kér! Az FBC: Firebreak 40 euróba kerül, persze az is igaz, hogy ez a játék még free to play formában is kevés lenne a sikerhez.
Az FBC ráadásul elérhető a Game Pass és a PS Plus szolgáltatásokban is, de még így sem látom magam előtt a játék jövőjét. Sokkal nagyobb eséllyel fogják lelőni ezt a játékot is, ám aminek sokkal jobban örülnék, az az, hogy ha kiderülne ki és miért erőltette a Remedyt arra, hogy elkészítsék ezt a játékot?!