Az IO Interactive egy forintot sem spórol az eddigi legambíciózusabb James Bond játék költségein.
A június eleji State of Play talán egyetlen meglepetése az IO Interactive régóta várt James Bond játéka, a 007: First Light volt. A fiatal brit kémet szerepeltető kaland az első előzetese alapján picit úgy nézett ki, mintha egy átskinezett Hitman cím lenne, de aztán kiderült, hogy azért ez nem teljesen lesz így. Legalábbis a játékmenet terén lesznek eltérések, míg a legutóbbi Hitman játékokból ismert megjelenés utáni tartalmi frissítésekről ezúttal sem kell lemondanunk majd. De ezen meg sem lepődünk, miután kiderült, hogy mennyi pénzből gazdálkodik a fejlesztőcsapat.
Hakan Abrak, az IO Interactive CEO-ja nemrég egy The Game Businessnek adott interjúban mesélt arról, hogy a 007: First Light lesz az eddigi legdrágább játékuk, nem is kevéssel:
„A pontosság igénye nélkül, a 2016-os Hitman mondjuk 100 millió dollár volt. A Hitman 2 talán 60 millió dollár. A Hitman 3 20 millió dollár. Nyilván többet fektetünk a Bondba. Ez egy drágább és ambíciózusabb termék. De hosszú távra tervezünk vele.”
Rendben, de akkor mennyi is az annyi? Abrak szerint az imént említett három Hitman játékot simán elkészíthetnék a 007: First Light büdzséjéből, vagyis legalább 180 millió dollárból dolgozik a fejlesztőcsapat, de simán lehet, hogy a 200 milliót is meghaladják majd a költségek. Összehasonlításképpen, az eddigi 27 James Bond film közül (mai árfolyamon) csak 5 olyan volt, amit 200 milliónál is többe került leforgatni. Vagyis a 007: First Light árából simán összehozhatnánk egy újabb Casino Royale-t vagy Skyfallt is, ha csak a Daniel Craig korszak felhozatalát nézzük. Vagy egy fél Concordot, de azt inkább ne csináljuk.
Borítókép: IO Interactive