A CD Projekt RED nem szeret annyira titkolózni, mint például a Rockstar Games, és szerencsére egyre többet árul el a készülő The Witcher 4-ről.
Az új rész az elmondásuk alapján komplexebb és realisztikusabb RPG lesz, és elárultak azt is, hogy honnan merítették az inspirációt.
A The Witcher 4 hivatalosan is maga mögött hagyta a Project Polaris kódnevet, ugyanis a CDPR fejlesztői egyre többször és egyre nyíltabban beszélnek róla – különösen arról, milyen irányba szeretnék elvinni a játékmenetet és a világépítést. A stúdió egyik kulcsembere, Sebastian Kalemba rendező nemrég úgy fogalmazott, hogy szeretnék „komolyabb rendszerekkel” és „részletesebb, hitelesebb mechanikákkal” megtölteni a játékot. A cél nem pusztán a látvány vagy a méret megnövelése, hanem a döntések, következmények és karakterfejlődés mélyítése is egyben.
„Szuper dolognak tartjuk azt, amit a Kingdom Come csinál a részletes RPG-mechanikákkal és rendszerekkel – és ezek a mi következő lépéseink is. Szintén nagyon inspiráló volt az is, amit a Baldur’s Gate 3 hozott magával, és őszintén szólva ebben nincs semmi szégyellnivaló. Mindenki, aki manapság játékot fejleszt, visszatekint arra, mi működött jól korábban, és megvizsgálja, hogyan tudná beépíteni a saját programjába.” – mondta Kalemba egy fejlesztői interjúban.
„Szeretnénk, ha a játékos tényleg érezné a döntéseinek súlyát, és hogy minden választás befolyásolja a világot.”
A Kingdom Come: Deliverance által kijelölt irány komoly hangsúlyt fektet az olyan részletekre is, minthogy a viselkedésed hatással van az NPC-kre, de az másfajta reakciót vált ki, hogy milyen az öltözködésed, a hírneved, illetve milyen felszerelést viselsz bizonyos helyszíneken. A CDPR célja, hogy ezek a rendszerek szerves részei legyenek a The Witcher 4-nek is. A játék a stúdió szerint „egyszerre lesz ismerős és merőben új” a sorozat rajongói számára. A Cyberpunk 2077-ból levont tanulságok után a stúdió igyekszik már a kezdetektől jobban átgondolni az alapokat, és az Unreal Engine 5-re való váltás még ebben is segíti őket.
„Az új motor lehetővé teszi, hogy hatalmas, részletes és valósághű világot építsünk, miközben kevesebb kompromisszumot kell kötnünk” – nyilatkozta Charles Tremblay, a technológiai részleg vezetője.
A főszereplőről még nem árultak el túl részletet, de egyre több jel mutat arra, hogy Ciri minden eddiginél menőbb lesz a negyedik felvonásban és komoly kalandokba keveredik, hiszen egy eddig még nem ismert, teljesen új régióba is eljut utazásai során.
A The Witcher 4 megjelenési dátuma még ismeretlen, de a fejlesztők nyilatkozatai alapján 2027 vagy 2028 lehet a reális cél.