A BioShock alkotója szerint még mindig van helye a klasszikus egyjátékos címeknek

A BioShock alkotója szerint még mindig van helye a klasszikus egyjátékos címeknek

Baldur's Gate 3, Kingdom Come: Deliverance 2, Clair Obscur: Expedition 33 – ha ezek sikeresek tudnak lenni, akkor nem kell mindent teletömni monetizációval, nem?

Ken Levine a BioShock játékokkal örökre beírta magát a videójátékos történelemkönyvekbe. De aki követi a munkásságát, az jól tudja, hogy már rég maga mögött hagyta a 2K Gamest és az Irrational Gamest is. Manapság egy Judas nevű játékon dolgozik a mester a Ghost Story Games berkein belül, ez pedig röviden, tömören egy BioShock lesz az űrben. Jól hangzik? Jól bizony!

De ami még jobb, hogy Levine tartja magát a régi szokásához, és ezúttal sem tervezi teletömni a játékát mikrotranzakciókkal, többjátékos móddal, online szolgáltatásokkal. Ezt pedig nemrég megerősítette egy Lawrence Sonntaggal tartott beszélgetésben is (amit a GamesRadar+ szemlézett), és mellé elmondta, hogy miért is vélekedik így, milyen pozitív példákat lát most a videójáték-iparban, amelyeket követni szeretne. Levine gyorsan leszögezte, hogy nem hibáztatja azokat a fejlesztőket, akiknek a szórakoztatáson túl „hátsó szándékaik” is vannak, vagyis minél több pénzt akarnak kifacsarni a vásárlókból. De a mester szerint a „hagyományos egyjátékos” címeknek nem csak helyük van a piacon, de nagyon sikeresek is lehetnek, és ezt a Judas mögött álló cég is látja:

„A Judas egy nagyon old-school játék lesz, megveszed és megkapod az egészet. Nincs online része, nincs live service, mert mindent azért rakunk bele, hogy elmeséljünk egy történetet, hogy egy utazásra hívjuk a játékost. Ez nem a többi fejlesztő ellen szól, mert nézd, a játékokat drága elkészíteni, és nagyon szerencsések vagyunk, hogy egy olyan cégnél dolgozhatunk, ahol hisznek bennünk, ahol azt mondják, hogy oké, régóta dolgoztok ezen, sok pénzbe kerül, de nem fogjuk rátok tolni ezeket a dolgokat.”

Ezután Levine pár pozitív példát is említett a közelmúltból arra, amit ő és a Ghost Story Games csinál. Szerinte a Baldur's Gate 3, a Kingdom Come: Deliverance 2 és a Clair Obscure: Expedition 33 is azt bizonyítja, hogy helye van a sallangmentes, AAA-s, egyjátékos címeknek a piacon:

„Ezek hagyományos egyjátékos címek, és semmilyen monetizáció nincs bennük, amit szerintem értékel a közönségük, pláne a AAA-s közegben, mert annyira drágák tudnak ezek lenni, hogy az emberek más monetizációs megoldásokat akarnak. Hálás vagyok érte, hogy nekünk nem kell ezt követni, mert ez felszabadít, így tisztán a játékosok élményét szem előtt tartva tudjuk tervezni a játékot.”

Borítókép: Irrational Games

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések