Sokan elsiklottak Noio játéka felett a PC Gaming Show során, pedig egy szemétről szóló tower defense játékot készíteni több mint zseniális.
Thomas van den Berg neve nem biztos, hogy sokat mond, de ha járatos vagy az indie játékos körökben, akkor a Noio becenévvel már lehet találkoztál. Többek között olyan játékokat köszönhetünk Noiónak, mint a Kingdom: New Lands vagy a Cloud Gardens, tehát ha valami mellett feltűnik ez a név, akkor garantált, hogy egy hangulatos, szórakoztató programot kapunk. A Garbage Country tökéletesen beleillik ebbe a sorba, mert ez is kitűnik az atmoszférájával az indie rengetegből. Viszont itt egy egészen új koncepcióval is megismerkedhetünk, amit jobb híján nevezzünk posztapokaliptikus kukázós tower defense-nek.
A Garbage Countryt egyébként még a június eleji PC Gaming Show-n leplezte le Noio, viszont a média csak mostanában kapta fel, mi például az indie-games.eu-nak köszönhetően szúrtuk ki. A játék maga egyébként egyszerű, de nagyszerű: autóval vágunk neki a kietlen, szeméttel teli tájnak, és bizonyos feladatok teljesítése, mérföldkövek elérése után lehetőségünk van fejleszteni is a járművön, hogy még hatékonyabban jussunk el A-ból B-be. Ez azonban még csak a jéghegy csúcsa, mert ellenségekkel is összefuthatunk, ezért a szemétből nyersanyagot kell gyűjtsünk, hogy fegyveres tornyokat építhessünk és legyőzzük őket a túlélésünk érdekében.
Ha érdekel, hogyan is fest mindez a gyakorlatban, akkor az alábbi rövid előzetes elég jó betekintést nyújt:
A Garbage Country várhatóan 2026 második negyedévében debütál PC-n a Steamen keresztül.
Borítókép: Noio