Mikrotranzakció a BioShock atyjának új FPS-ében? Még mit nem!

Mikrotranzakció a BioShock atyjának új FPS-ében? Még mit nem!

Mivel egyre gyakoribb, hogy online címeket idéző elemek kerülnek a single-player játékokba, Ken Levine jó előre tiszta vizet öntött a pohárba a Judas kapcsán.

Néhány embernek mostanra a hideg futkos a hátán, ha meghallja a live service kifejezést, holott szép számmal akadnak olyan programok, amik ügyesen lavíroznak ebben a közegben, elég csak a Fortnite-ra, a Sea of Thieves-re, vagy épp a GTA Online-ra gondolni. A gond ott kezdődik, amikor egy cég olyan játékokkal kíván gyökeret ereszteni az élő szolgáltatások talajában, melyekről messziről látni, hogy bukásra vannak ítélve – bizonyára mindenki emlékszik még a Concord történelmi zakójára, melynek hatására a Sony azonnal rátenyerelt az újratervezés gombra.

Ennél is nagyobb gond (persze ez szubjektív), hogy egy ideje a kizárólag egyjátékos komponenst kínáló videójátékok körében is előfordulnak olyan, jobbára ingyenes alkotásokban helyet kapó elemek, mint mondjuk a mikrotranzakciók. Talán egyetlen kedves olvasót sem kell emlékeztetnünk az Assassin’s Creed-játékok online boltjára, melynek köszönhetően (?) mutatós fegyverekkel és ruhakölteményekkel dobhatjuk fel a kalandozást, de talán ennél is jobb példa a Dragon’s Dogma 2 botránya, a Capcom által az akció-RPG-be pakolt pay to win tárgyak ugyanis óriási felháborodást keltettek a felhasználók körében. 

Persze a fejlesztési költségek növekedése miatt érthető, ha a nagyobb cégek ilyen eszközökkel igyekeznek szert tenni némi extra bevételre, ám mindenképp örvendetes, hogy  sok stúdió még mindig hisz a hagyományos, mindenféle modern vívmánytól mentes single-player címekben – szerencsére a Ken Levine vezette Ghost Story Games is ebbe a kategóriába tartozik.

A legendás BioShock nem kevésbé legendás alkotója Lawrence Sonntaggal beszélt arról a Nightdive Studios YouTube csatornáján (via Insider Gaming), hogy a legalább egymillió éve készülő (nekem legalábbis annyinak tűnik) Judas a régi iskola tanai alapján készül, vagyis nosztalgikus élményben lesz részük a műfaj kedvelőinek.

„A Judas egy nagyon régimódi játék. Megveszed, és tiéd a teljes csomag. Nincs online komponens, nincs live service, minden, amit csinálunk, a történetmesélést és a játékosok elvarázsolását szolgálja” – fogalmazott Levine. „Ezt persze nem bírálatnak szánom azon fejlesztők felé, akik így tettek, hiszen a játékfejlesztés rendkívül drága mulatság. Nagyon szerencsések vagyunk, amiért egy olyan cégnél dolgozunk, ahol annyira hisznek bennünk, hogy azt mondják: »Oké, régóta ügyködtök ezen, ami elég sok pénzbe kerül, ugyanakkor semmit sem fogunk rátok erőltetni” –  tette hozzá.

Az elismert alkotó a Baldur's Gate 3-at, a Kingdom Come: Deliverance 2-t és az év játéka esélyes Clair Ubscur: Expedition 33-t hozta fel annak bizonyítására, hogy a trendek követése nélkül is befuthat egy magányos farkasoknak szóló program (jó, a Baldur’s Gate 3-ban van co-op, de ez a lényegen nem változtat), de a CD Projekt RED is remek tanácsokkal szolgálhatna a témában.  A Judast tehát nemcsak játékmenet és körítés, de hozzáállás szempontjából is a BioShock szellemi örökösének tekinthetjük, most már csak az a kérdés, hogy mikor fogunk tudni játszani vele?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések