Ha van egy kis esze az EA-nek, most a Battlefield 6-tal jó nagy pofont adhatnak a Call of Duty-nak!
Mindenki nyugodjon meg kicsit! Persze remek visszajelzések jöttek a Battlefield 6 zárt alfájáról és az első előzetest is kellően odapakolta az EA, de ne felejtsük el, hogy az EA-ről van szó, voltak korábban olyan szivárgások, amik arról szóltak, hogy teljesíthetetlen elvárásokkal nézhet majd szembe a játék és az sem utolsó szempont, hogy az utolsó igazán ütős játék a szériában a Battlefield 4 volt, annak is 12 éve már. A Battlefield 6 előtt most ott a lehetőség, minden korábbi jóvá tehet és végre olyan BF-játék lehet, amire már több, mint 10 éve várunk, ugyanakkor rendkívül sok a buktató a játék előtt, amikre igenis vigyáznia kell. Nincs könnyű dolga sem az EA-nek, sem a DICE-nak, de ha képesek lesznek megugrani néhány szintet, betartani néhány íratlan szabályt, amik kellenek egy modern Battlefield-játék sikeréhez, akkor nem csak a szériát mentik meg, de a Call of Duty-nak is lekevernek egy jó nagy pofont. Ahhoz, hogy ezt megtehessék, a következő hat pontos biztosan be kell tartaniuk!
Nem kell a sci-fi
Bár nem ez volt a játék legnagyobb hibája, láthatóan senki nem volt kíváncsi a Battlefield 2042 futurisztikus megközelítésére. Azóta sem mondhatnánk, hogy a sci-fi téma tarol a multiplayer FPS-ek között, sokkal inkább a modern n hadviselés és az átlagosnál mondhatni realisztikusabb megközelítés a menő, immár évek óta. A Bf6 eddig minden jel szerint szem előtt tartja ezt és a játék visszatér a jelenkori hadviseléshez, nincsenek koncepció fegyverek, lebegő tankok, semmi ilyesmi, csakis olyan eszközök és fegyverek, amik a valóságban is a hadviselés részét képezik.
Nem kellenek idióta skinek
Ez talán a modern gaming legvitatottabb kérdése, Kellenek nekünk skinek? Én azt vallom, hogy olyan formában, mint ahogy a CS csinálja, nagyon is van helye a skineknek. Egyik sem rugaszkodik el a valóságtól túlságosan, nem változik miattuk az AK sárkánnyá, nem változtat az animációkon semmit, egyszerűen csak extra kinézetet kölcsönöz a fegyvernek, miközben a ritkább daraboknak óriási, valódi pénzben mérhető értéke is van. Az amit a VALORANT csinál, már sok, az meg, amit a modern Call of Duty csinál egyenesen undorító. Az, hogy a Fortnite-ban vannak elvetemült skinek és crossover karakterek, még megemészthető, hozzá tartozik a játék stílusához. De a CoD-ban?! A Call of Duty mára elfelejtette, hogy egy háborús FPS-ről van szó, katonákkal a főszerepben. Helyette Nicki Minaj, Peter Griffin és hasonló őrültségek rohangálnak a CoD-szervereken, amit rettentő szomorú látni.
Ha az EA-nek van egy kis esze, visszafogja a skinjeit. Biztos, hogy változtathatjuk majd a fegyverink és a karaktereink kinézetét is a Battlefield 6-ban, de ha a skinek megragadnak a talajon, ha nem fognak űrlények meg celebek szaladgálni és lövöldözni a szerveren, máris nyert a BF.
Nem tudom ki hogy van vele, de ez minden, csak nem CoD
Nem kell a falakon futni és ugrálni
Akárcsak az alapvető körítés, úgy a movement terén sem kívánják a játékosok a sci-fit. Nem kell, hogy a falakon fussunk hosszú métereket, nem kellenek exosuitok, nem kell, hogy 3 emeletet tudjon ugorni a karakterünk. A karakterünk mozgása is úgy legyen a lehető leginkább élethű, hogy az még videójátékos szinten szórakoztató és könnyű legyen. A zárt alfa alapján, ezt hibátlanul hozza majd a Battlefield 6.
A kisebb pályák, néha többek
Sok hibát vétett a széria a Battlefield 4 óta, de az egyik legsúlyosabb mindenképpen a pályákat érintette. A Battlefield játékok mindig is a nagy pályákról voltak híresek, hiszen kell a hely a sok játékosnak és a járműveknek is. Ez a BF4-ig egész jól működött, hiszen remekül megtervezett és összerakott pályákat kaptunk. A fejlesztők hibátlanul átlátták a játékot, a pályák mindenes egyes szegletéről tudták, hogy ott milyen stílusú játékosok fognak milyen tűzharcokba bonyolódni és ezeknek megfelelően alakították a terepet. A Bf4 után viszont valami eltört a devekben. A jól kitalált pályákat minden addiginál nagyobb, ám sokkal kevésbé okosan megtervezett pályák váltották fel, nulla fedezékkel, rengeteg kihasználatlan területtel. A BF4 óta unalmasak, túl nagyok a pályák és a kiegyensúlyozott játékmenet magját is kitörölték a szerverekről. Bízzunk benne, hogy a BF6 ezen a téren is visszatér majd a régi stílushoz, a kevesebb néha több elvet követve.
Ne legyenek túl OP-k a járművek
És ha már kiegyensúlyozott gameplay. A BF-széria egyik legnagyobb erőssége mindig is a járművek voltak, ugyanakkor sok résznél ezek voltak a legnagyobb buktatók is. Különösebben sosem volt tökéletes a járművek és a gyalogság közötti egyensúly, de ez is mérföldekkel jobb volt a BF2, BF3 és BF4 idejében, mint azóta. A BF5-ben még úgy ahogy tűrhető volt a helyzet, de a többi részben egyszerűen minden egyes jármű túlzottan OP volt. Elég volt egyszer egy tehet5séges játékosnak helikopterbe vagy tankba ülnie és végigfarmolta a játékot, a gyalogságnak esélye sem volt. Ideje lenne, ha ezt észre vennék a fejlesztők és javítanának a helyzeten, hogy újra kihívást jelentő, de élvezetes legyen a játékmenet.
Legyen hibátlan a start
Végül, de nem utolsó sorban, nem mehetünk el amellett a hiba mellett sem, ami oly sok játékot érint. Muszáj, hogy a kezdéskor is rendben legyen a játék technikailag, nem fér bele, hogy a startnál még fps és net problémákkal küzdjön a játék, különben a játékosok hamar koporsóba teszik majd a programot. Ilyen szempontból sem volt túl fényes a BF2042 startja, de már a BF5-nél is voltak bajok. Csak abban tudunk bízni, hogy most körültekintőbb lesz az EA és a DICE, na meg persze bízunk a zárt alfában is, ami még csak félkésznek sem volt nevezhető, mégis technikailag remek állapotban volt.