A Twitch egyik legnagyobb problémájáról beszélt nyíltan Dan Clancy vezérigazgató, ugyanis kiderült, hogy elképesztően sok viewbot van a platformon.
Bár a legtöbben azt hinnénk, hogy a nagyobb nézőszámmal rendelkező tartalomgyártókat lehetne meggyanúsítani a mesterségesen felturbózott nézőszámok miatt, a Twitch CEO-ja, Dan Clancy épp az ellenkezőjét állítja, mert szerinte sokkal többen vannak a kis streamerek, akik ilyen módon igyekeznek csalni. A viewbotting nem új dolog, de aki esetleg még nem hallotta ezt a kifejezést, akkor érdemes annyit tudni róla, hogy ez egy olyan trükk, amikor automatizált botokkal mesterségesen növelik egy csatorna nézőszámát. Az így generált „nézők” nem igazi emberek, csak számok a statisztikában. Ez nemcsak a hírnév növelésére szolgál, hanem a hirdetési bevételeket is felpörgetheti.
Egyes tartalomgyártók – például Trainwreck – szerint vannak streamerek, akik hetente 20 000 dollárt is kifizetnek fejlett botrendszerekre, hogy felkerüljenek a toplistákra. Sőt, azt is állítja, hogy a Twitchen tevékenykedik a világ legtöbb botot használó streamere is. A Twitch júliusban bevezetett egy új feature-t, amivel minden eddiginél hatékonyabban tudják észlelni az ilyesfajta botokat, Clancy pedig egy podcastban elárult pár kulisszatitkot. A legérdekesebb része ennek a dolognak, hogy a legtöbb csalást nem a nagy streamerek követik el, hanem a kisebb csatornák.
„Ha létrehoznak ezer kamu fiókot, akkor akár hamis bevételt is termelhetnek.”
Az viszont szintén kiderült a beszélgetésből, hogy még ő sem tudja pontosan, hány viewbot működik jelenleg a platformon. Egy kérdésre csak annyit válaszolt:
„Fogalmam sincs.”
Az egyik legkínosabb eset idén tavasszal történt, amikor is egy kis streamer véletlenül élő adásban mutatta buktatta le magát egy ilyen illegális programmal – a Twitch pedig természetesen azonnal ki is bannolta. A kérdés az, hogy a Twitch új rendszere mennyire lesz hatékony a kamu nézőkkel szemben, és vajon a botgyártók mit találnak majd ki, hogy továbbra is lépéselőnybe kerüljenek. Egy dolog viszont biztos, a nézőszámoknak nem feltétlenül érdemes mindig hinni, főleg ha kisebb, gyanúsan „felkapott” csatornáról van szó.
Borítókép: Amy E. Price/SXSW Conference & Festivals (Getty Images)