A Metal Gear Solid Delta: Snake Eater első értékelései megjöttek, és bár maga a játék remekül sikeredett, a rajongók öröme mégsem felhőtlen, és akkor még finoman fogalmaztunk.
Bár a kritikusok imádják a látványt és a nosztalgiát, technikai front a játék elég csúnyán elhasalt. Az első információk alapján PS5-ön és PS5 Pro-n is komoly gondokkal küzd a remake. Sőt, az erősebb hardverrel rendelkező PS5 Pro néhol rosszabb teljesítményt nyújt, mint a kisebb testvére.
A Digital Foundry lesújtó elemzése
A Digital Foundry részletes technikai tesztje szerint a Konami nem optimalizálta a remake-et fix 60 FPS-re. A játék képkockaszáma PS5-ön és a PS5 Pro-n is 40–60 között ingadozik, sőt bizonyos területeken akár 30 FPS-re is leeshet. Az igazán kínos rész, hogy a PS5 Pro – amely elvileg a stabilabb teljesítményt hivatott biztosítani – sokszor rosszabbul szerepel, mint a sima PS5.
MAJOR WARNING If you’re planning on playing Metal Gear Solid Delta:
— Synth Potato (@SynthPotato) August 22, 2025
The game runs terribly, with PS5/XSX rendering 720p-1080p at 30-50FPS in Performance mode
The PS5 Pro somehow runs worse & looks blurrier despite using PSSR
Another disastrous Unreal Engine 5 release. pic.twitter.com/Lnha48T2C6
A játékosok dühösek
A csalódott rajongók a Redditen sem kímélték a Konamit. Egy hozzászóló így fakadt ki:
„Ne vegyétek meg megjelenéskor, nem tudja tartani a 60 FPS-t Pro-n, ráadásul 720p-ről van szó. Ez egyszerűen szánalmas.”
Mások pedig az Unreal Engine 5-öt hibáztatják:
„Ez a motor csak hiperrealizmust ad, meg pocsék framerate-et.”
A közösség most abban reménykedik, hogy a Sony és a Konami közösen összefogva igyekszik majd orvosolni a problémákat, hiszen egy ilyen klasszikus megérdemelné a hibátlan rajtot. A Metal Gear Solid Delta: Snake Eater egyébként hivatalosan augusztus 28-án lát napvilágot.
Borítókép: Steam