Megjelent a Borderlands4 és amíg konzolon nincs baj, addig a PC-s játékosok forrnak a dühtől és a csalódottságtól.
Az a nagy helyzet, hogy bár a PR-os kollégák folyamatosan időt és energiát nem kímélve próbálnak segíteni a tesztekkel, mégis, ha az adott kiadó úgy gondolja, hogy egyáltalán nem, vagy csak később küld játékkulcsot az adott címhez, akkor nem sokat tehet még a PR sem. A Borderlands 4 ékes példája most ennek. A játék végre megjelent, néhány nemzetközi teszt is befutott, de itt a mi régiónkban például senki nem próbálhatta ki a játékot már a megjelenés előtt, mindenki a tegnapi nap folyamán kapta meg a tesztpéldányokat. Bár nagyon szerettünk volna a PC Guruval rögtön a megjelenés pillanatában mesélni nektek a Borderlands 4-ről írásban és videóban is, erre még picit várni kell. Persze megtehettem volna hogy Butters-zel kézen fogva elutazok a South Parkból ismert Képzeletföldjére és órákat regélek a saját fejemben létező semmiről, de ennek valahogy sok értelmét nem láttam.
Amíg kollégánk teszteli a Borderlands 4-et, addig sokkal sokkal okosabb dolog ránézni mondjuk a steames statokra és véleményekre. Azt látjuk a maroknyi teszt és a visszajelzések alapján is, hogy konzolokon nincs gond a játék technikai oldalával, arról nem is beszélve, hogy maga a játék is elég király. Sokkal izgalmasabbak a karakterek, mint a Borderlands 3-ban voltak, jobb a gunplay, a sztori, a képességek, a skill tree, minden. Úgy tűnik, Pitchfordék tényleg megcsinálták és a vitatható 3. részt követően meg tudták úgy újítani a szériát, hogy közben vissza is tértek annak alapjaihoz. A gond csak az, hogy PC-n egy fokkal másabb a helyzet, nem csak a képzeletünkben, de a valóságban is.
Azt meg kell hagyni, hogy a Borderlands 4 remekül nyitott Steamen. A széria legjobb nyitását produkálta a platformon a játék, miután a megjelenés napján több, mint 200 ezer is volt az egyidejű játékosok száma. Összehasonlításképp, anno a Borderlands 3 a 100 ezret sem érte el. A titok nyitja, azonban az értékelések, hiszen lehet nagy hype a játék körül, ha közben annak játékosai a földbe döngölik a programot. Csóri Borderlands 4 (a valódi, nem a képzeletbeli) pedig pont így járt. A játék első óráiban még 'Többnyire negatív" értékelés virított a játék steames adatlapján, azóta javult picit a helyzet, de még mindig csak 'Vegyes' a már több, mint 8 ezer értékelés átlaga.
„i5 13600k, 3060TI, 32gb ram. DLSS mellett 27 fps közepes grafon. Borzasztóan van optimalizálva, játszhatatlan"
„Borzasztóan rossz a játék teljesítménye. A legrosszabb amit valaha láttam. Minden grafikai beállítást alacsonyra tettem és még úgy sem éri el a játék a 60 fps-t, még akkor sem, ha bekapcsolom az FSR-t az RX 6900 XT kártyámon."
"Még a nagyanyám is jobb állapotban van, mint a játék, pedig ő mozgássérült."
"Jelenleg játszhatatlan. Nem tudok más csinálni, csak várni néhány frissítésre, mert most hiába veszem le a grafikát, semmivel sem lesz több az fps."
Nagyon úgy tűnik, hogy a Gearbox többet költött marketingre, mint a PC-s verzió optimalizálására, holott hónapok óta látjuk, hogy az Unreal Engine 5-ös játékokhoz jóval több szakértelem kell és jóval több törődést is igényelnek. Sorban jönnek a pocsékul teljesítő UE5-ös játékok, ami RTX 5090-es kártyákkal és több milliós gépekkel sem tudnak még csak stabil 60 fps-t sem. A Borderlands 4 is ilyen PC-n és bár a lehetőség ott van a fejlesztők előtt, hogy javítsanak a PC-s verzió teljesítményén, az eddigi tapasztalatok alapján csodát azért nem szabad várnunk. Néhány patch után valószínűleg jobban és stabilabban fut majd a játék, de tükörsima aligha lesz. Sebaj, majd elképzeljük a stabil 60 fps-t.