A Ghost of Yotei még egyszer utoljára le akar venni minket a lábunkról a megjelenése előtt

A Ghost of Yotei még egyszer utoljára le akar venni minket a lábunkról a megjelenése előtt

Miközben az utolsó előzetessel hangolódunk a Ghost of Yotei megjelenésére, sorba vesszük a játék grafikai beállításait is PlayStation 5-ön és PS5 Prón.

Idén kissé lapos volt a felhozatal, ha a PlayStation 5 nagy exkluzívjairól kell beszélnünk, októberben viszont már nem lehet okunk a panaszra. Az embargó lejártával befutottak a Ghost of Yotei első tesztjei, a kritikusok pedig elég egyöntetű összhangban imádják a Ghost of Tsushima folytatását. A cikkünk írásakor a Metacriticen 87, Opencriticen pedig 89 átlagolt pontszámon áll Atsu véres bosszútörténete, ami ismét Japánba, ezúttal a Hokkaidó szigetére hívja a játékosokat. A hivatalos rajtra azonban még várnunk kell egy keveset, hiszen a Ghost of Yotei csak október 2-án kerül a boltok polcaira, de a hangulatos launch trailert már most megelőlegezte nekünk a Sucker Punch Productions csapata.

Abban pedig az eddigi látnivalók alapján is biztosak lehetünk, hogy a Ghost of Yotei a generáció egyik legszebb PlayStation-játéka lesz, de legalább ennyire jó hír az is, hogy a Sucker Punch nagyon tisztességes grafikai- és teljesítménybeli beállítás opciókat ad a játékok kezébe PS5-ön és PS5 Prón egyaránt. A beszámolók szerint a nyílt világú akció-szerepjáték az alapkonzolon és az újabb, erősebb modellen három, illetve négy grafikai móddal érkezik. Ezek a következők:

PlayStation 5:

  • Quality Mode: Natív 4K felbontás, 30 fps-es sebesség
  • Performance Mode: 1080p-1440p-ről 4K-ra skálázott felbontás, 60 fps-es sebesség
  • Ray Tracing Mode: 1440p-ről 4K-ra skálázott felbontás, 30 fps-es sebesség, sugárkövetés

PlayStation 5 Pro:

  • Quality Mode: Natív 4K felbontás, 30 fps-es sebesség
  • Performance Mode: 1440p-1800p-ről 4K-ra skálázott felbontás, 60 fps-es sebesség
  • Ray Tracing Mode: 1440p-1728p-ről 4K-ra skálázott felbontás, 30 fps-es sebesség, sugárkövetés
  • Ray Tracing Mode Pro: 1080p-1440p-ről 4K-ra skálázott felbontás PSSR-rel, 60 fps-es sebesség

Kifejezetten tisztességesnek tűnnek tehát a Ghost of Yotei grafikai beállításai mindkét gépen, azt pedig remek látni, hogy a PlayStation Pro a Sony saját gépi tanulásos felbontás-skálázási technológiájának köszönhetően még egy extra ray tracing-es opciót is kapott, 60 fps-es sebességgel. Ezek mellett már csak egy 120 fps-es ultra performance módot vagy a Ratchet & Clank: Rift Apart és a Pókember-játékok köztes, 40 fps-es köztes ray tracing-módját tudnánk elképzelni, de a jelenlegi felhozatallal is bőven hozza a kötelezőket a Sucker Punch sikervárományos címe.

A Ghost of Yotei 2025. október 2-án jelenik meg PlayStation 5 és PlayStation 5 Pro exkluzív címként.

Borítókép: Sucker Punch Productions

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések