A Resident Evil Requiem minden eddiginél magasabbra emelheti a franchise nívóját, de van egy apró bökkenő, a fejlesztők már túlságosan is sokat foglalkoztak ezzel a műfajjal, ezért egy dologtól erősen tartanak.
A Resident Evil 7 rendezője, Koshi Nakanishi felel a Requiem narratívájáért is, amely egyrészt visszahozza az FPS nézőpontot, másrészt csavar egyet a túlélőmechanikán, és gyakorlatilag amolyan pszichológiai horrorként igyekszik hatni a játékosokra. Legalábbis ez a terv. Ám a csapat szerint már annyi horrort raktak össze az évek során, hogy elvesztették a fonalat, mitől is rettegnek igazán a játékosok.
„Annyit csináltunk már ezekből, hogy magunk sem tudjuk eldönteni. Csak amikor más játszik vele, akkor derül ki, hogy tényleg ijesztő-e” – mondta Nakanishi az IGN-nek.
Félelem a félelem hiányától
A belső aggodalom odáig fajult, hogy még az SGF és a Gamescom előtt sem tudták, tényleg ráhozza-e majd a frászt a közönségre a bemutató. A csapat brainstorming közben gyakran vitatkozik arról, hogy bizonyos ötletek túl durvák-e, vagy épp ellenkezőleg, hatástalanok. Az egyik ilyen extrém példa az volt, mikor felvetődött, hogy a főhősnő, Grace lába nagyon durván megsebesülhetne, sőt, akár le is vághatnák azt egy támadás során, azonban végül elvetették ezt az ötletet.
Átmenet 7 és a Village között
A Resident Evil Requiem célja, hogy ötvözze a 7 klausztrofób feszültségét a Village nagyobb méretű, nyitottabb világával. Az eddigi élmények alapján ez még akár működhet, hiszen egyszerre lesznek benne szűk folyosók, nyomasztó légkör, valamint tágas, de halálosan veszélyes terek is.
Lesz-e igazi rémálom?
Hogy a Requiem képes lesz-e sokkolni, illetve félelmet ébreszteni a játékosokban, mint a sorozat klasszikus darabjai, az egyelőre még nem derült ki, erre várnunk kell a megjelenésig. Addig viszont a fejlesztőknek is marad a kételkedés, mivel ők sem tudják, vajon sikerült-e tényleg olyan félelmetes játékot összerakniuk, mint amit előre elterveztek?
A Resident Evil Requiem 2026. február 27-én jelenik meg.
Borítókép: Steam