Nem Call of Duty a Battlefield 6, hogy a plafonon rohangáljunk. Vagy csak öregek volnánk?
A Battlefield 6 megjelenése óta az egyik legnagyobb vita a játék körül a mozgás működése és a játék pörgőssége. Ez valamilyen szinten már a bétában is feljött, ahol a fejlesztők bevallottan kísérleteztek a Time-To-Killel és egyéb beállításokkal, míg a mozgás közbeni pontos lövést alig-alig büntették. Személy szerint én még egy picit jobban is élveztem azt, ahogyan a béta működött. De a jelen állapotában is remek a játék, szóval le lehet tenni a köveket, köszi. Nincs ezzel azonban mindenki így, és hamar egy zoomer vs. boomer csatározás lett az eltérő véleményekből, miközben az EA már bevallotta nem egyszer, hogy keresik a megoldást a BF6-os mozgás jobb egyensúlyozására.
Mint minden FPS-ben, így a Battlefield 6-ban is fontos, hogyan lehet eljutni A-ból B-be a térképen, milyen lehetőségeink vannak kétlábon, és ha esetleg tűzharcba kerülünk, akkor milyen praktikákkal tudunk előnyt kovácsolni magunknak azon felül, hogy ügyesebben fogjuk az egeret a kezünkben. Persze nem egy Call of Duty a Battlefield 6, ahol lassan már a plafonon rohangálnak az emberek Nicki Minajnak öltözve, annyire elszabadult a pokol. Az viszont tény és való, hogy a Battlefield franchise sosem volt híres arról, hogy a mozgást kellett volna gyakorolni, ezzel szemben a BF6 bétája környékén egészen megközelítettük ezt a szintet is. Végül az EA visszatáncolt ebből és az utolsó pillanatban bevezetett pár dolgot, amivel büntetni kezdte az ugrabugrálást, így visszatérve a hagyományosabb Battlefield élményhez – itt tartunk most.
A zoomerek, Call of Duty rajongók láthatóan nem örülnek annak, hogy az ún. „battledads”, avagy Battlefield apuk véleménye többet ért az övéknél, és hogy a fejlesztők inkább rájuk hallgattak a mozgás kérdésében. Florian Le Bihan, a DICE vezető játékdizájnere ezért tűzoltó módba kapcsolva elárulta, hogy keresik a megoldást, hogy mindenki boldog legyen. Kíváncsian várjuk, hogy ez lehetséges-e egyáltalán, de bizonyára találkozunk nemsokára pár változással a szervereken:
„Vizsgáljuk a beállításokat, hogy találjunk egy jó köztes megoldást, már most is van pár változás a mi oldalunkról, és figyeljük a visszajelzéseket a továbbiakért.”
A Call of Duty: Black Ops 7 2025. november 14-én jelenik meg PC-re, Xbox Series X|S-re, Xbox One-ra, PlayStation 5-re és PS4-re.
Borítókép: Activision / Treyarch, Raven Software