Az Arc Raiders közössége most egy újfajta küzdelmet kénytelen megvívni, és most nem a robotok vagy a fejlesztők ellen, miután a két részre szakadt tábor egymásnak feszült.
Az Arc Raiders-t alapból úgy tervezték, hogy egy idegőrlően izgalmas extraction shooterként hódítsa meg a videójátékos világot, és ez alapvetően sikerült is neki, de most egy egészen más típusú konfliktus alakult ki körülötte. A játékosok ugyanis háborút indítottak, de ezúttal szavakkal. A vita lényege pedig nem más, minthogy a PvP (player versus player) rendszer elrontja-e az élményt, vagy éppenséggel pont ez teszi igazán egyedivé az Arc Raiderst?
Mivel a játékban minden halállal komoly veszteséggel jár, egyetlen rossz mozdulat is végzetes lehet, aminek nagyon nem örül olyankor egy játékos. Ez sokakat arra ösztönzött, hogy inkább barátságos, és kooperatív hozzáállással vágjon neki 1-1 körnek. Tehát a közösség egy nagy része inkább együttműködik a többiekkel a pályán, mintsem egymásra lőnének. Sőt, sokan arról számoltak be, hogy a voice chat-en inkább beszélgetnek és egyezkednek, ahelyett hogy vérfürdőt rendeznének. Mások viszont nem így látják. Számukra a PvP az Arc Raiders sava-borsa, ahol a jó reflexek, a taktika és a kockázatkezelés dönt el mindent. Ahogy az egyik Reddit-felhasználó, fogalmazott:
„Amíg van PvP a játékban, ez sosem fog megváltozni. Ne panaszkodjatok, inkább tanuljatok meg alkalmazkodni.”
Ez a hozzáállás sok támogatót szerzett, hiszen a játék eleve PvP-vel hirdette magát. Ugyanakkor a „béketábor” is egyre hangosabb, mert ők inkább a szolidaritást és a barátságos gesztusokat értékelik. Egy másik játékos például arról írt, milyen különleges érzés, amikor idegenek segítenek egymáson, akár életmentő pillanatokban. A vita közben a fejlesztők is megszólaltak. A közösség egyik moderátora szerint nem tűrik a PvP-játékosok elleni gyűlölködést, és bár mindenkinek lehet véleménye, a személyeskedés azonnali tiltással jár.
A helyzet iróniája, hogy épp a PvP adja az Arc Raiders legnagyobb varázsát: a bizalmat. Amikor valaki úgy dönt, nem lő rád, hanem segít, az csak azért különleges, mert tudod, hogy megtehetné az ellenkezőjét is. Ha a PvP eltűnne, ezek a pillanatok is elvesznének. Talán a legjobb, amit tehetünk, hogy nem démonizáljuk az ellenfelet, hanem megbecsüljük azt, aki békével jön. Mert az Arc Raiders pont attól kel életre, hogy sosem tudhatod, ki barát, és ki ellenség.
Borítókép: Steam