Ez az 5 játék fogyott a legjobban 2025-ben

Ez az 5 játék fogyott a legjobban 2025-ben

A friss értékesítési adatok alapján – amely főkét az Egyesült Államokat érinti – úgy tűnik a DICE megcsinálta, és összerakták azt a videójátékot, amely mindössze néhány hét leforgása alatt év legkeresettebb címévé vált, olyan rekordot döntve, amire három éve nem volt példa.

Az ő árnyékukban ott liheg még egy másik alkotás is, amelyre talán kevesen számítottak volna, de a top 5-ös listára még az NBA 2k26 is felfért például, tehát látszik milyen szerteágazó a játékosok érdeklődési köre. Megjelent a Circana legfrissebb jelentése, amely a 2025. január 5. és november 1. közötti időszakot vizsgálva összegezte a videójátékok eladásait (fontos megjegyezni, hogy a rangsor a dollárban mért bevétel, nem a példányszám alapján készült). A jelentés legfontosabb híre talán az, hogy a Battlefield 6 brutális erővel robbant be a piacra.

A történelmi siker

A Battlefield 6 szűk 2 hónapja startolt el, mégis sikerült minden várakozást felülmúlnia, legalábbis a bevételi adatokat tekintve, és gyakorlatilag minden címet maga mögé utasított ebben az esztendőben, ezzel pedig az év legkelendőbb játékává avanzsált az Egyesült Államokban. A Circana szerint az új epizód az elmúlt három esztendőt figyelembe véve a megjelenését követő első hónapban elképesztően nagy forgalmat generált. Ilyenre 2022 óta nem volt példa a tengerentúlon – akkor a Call of Duty®: Modern Warfare® II volt ehhez hasonlóra képes. Továbbá a Battlefield 6 a franchise történelmének is a legsikeresebb darabja lett, maga mögé utasítva az előző rekordtartót, a Battlefield 1-et. A top 5-ös lista néhány sport- és szerepjátékot is felvonultat, bizonyítva a játékipar diverzitását. Fontos azonban megemlíteni, hogy a listából hiányoznak a Nintendo platformok digitális eladási adatai, valamint a Game Pass-ből származó bevételei.

Íme 2025 top 5 legkelendőbb játéka

5. Oblivion Remastered

A 2006-os The Elder Scrolls IV: Oblivion felújított változata, amely visszarepíti a játékosokat Tamriel Cyrodiil tartományába. A játék a legendás nyílt világú szerepjátékok egyik legfontosabb mérföldköve volt fénykorában, és úgy tűnik még most is az.

Pro:

  • Az egyik legkedveltebb Elder Scrolls rész visszatérése hatalmas vonzerővel bír a régi rajongók számára, akik újra átélhetik a klasszikus történeteket.
  • A belső frakciók, a céhek (Fighter’s Guild, Dark Brotherhood) és a történet gazdagsága még ma is mély szerepjátékos élményt nyújt.
  • A remaster javítja a textúrák felbontását, a fényhatásokat és a képkockasebességet is a modern hardvereken.

Kontra:

  • Az eredeti játék harcrendszere, különösen a közelharc és az AI, a modern RPG-khez képest nehézkesnek és darabosnak érződhet.
  • Még egy remaster esetében is fennáll a veszélye az eredeti játékot sújtó kisebb bugok és glitchek fennmaradásának.
  • A párbeszédek "zoom-in" rendszere és a szintezés mechanizmusa nem biztos, hogy bejön az újabb játékosgenerációnak.

Becsült eladások: 3-4 millió példány

4. Borderlands 4

A nagyszájú karakterektől hemzsegő, cel-shaded grafikájú looter-shooter sorozat folytatása, amely a humorra, a kaotikus lövöldözésre és az abszurd fegyverek begyűjtésére épít.

Pro:

  • A képregényszerű látványvilág és az over-the-top, fekete humor egyedi identitást kölcsönöz a játéknak.
  • A fegyverek végtelen variációja és a zsákmányszerzés központi mechanizmusa folyamatosan ösztönzőleg hat a továbbhaladásra.
  • A választható szereplők (Vault Hunters) eltérő képességei és skill-fái garantálják a remek újra játszhatóságot és a kooperatív szinergiákat.

Kontra:

  • A sorozat humora, különösen a legutóbbi részekben, néhány játékos számára már túl erőltetetté vagy idegesítővé válhat.
  • Míg eljutunk az endgame tartalomig, addig rengeteg lootot kell gyűjteni, ez pedig túlságosan is repetitívvé teheti a játékot.
  • A történet narratív ritmusa és a mellékküldetések néha lelassíthatják a játék ívét.

Becsült eladások: 4.5-5.5 millió példány

3. NBA 2K26

Az éves sportjátékok piacának egyik legmeghatározóbb címe, amely a profi kosárlabda-szimuláció élvonalát képviseli, továbbfejlesztett és mély MyCareer és MyTeam módokkal.

Pro:

  • A játék grafikája, a játékosok animációi és a szimuláció mélysége révén egyedülálló cím, amely tökéletesen megragadja az NBA atmoszféráját.
  • A MyCareer és MyGM módok komplex menedzsment lehetőségeket és kiterjedt narratívát kínálnak, mely hosszú távon leköthet bárkit.
  • Az erős online infrastruktúra lehetővé teszi a ranked és a közösségi játékot egyaránt, és ezen a téren folyamatos frissítéssül a játék.

Kontra:

  • A Virtuális Valuta (VC) túlzott szerepe miatt a MyCareer és a MyTeam elképesztően lassú és frusztráló élményt nyújtanak plusz befektetés nélkül.
  • Gyakori kritika, hogy az új epizód nagyrészt csak a rosterfrissítéseket és minimális változtatásokat hoz teljes áron.
  • A vizuális hűség és a rengeteg tartalom miatt a játék telepítési mérete általában az egyik legnagyobb a piacon.

Becsült eladások: 8-10 millió példány

2. Monster Hunter Wilds

A Monster Hunter sorozat legújabb, nagyszabású akció-RPG-je, amely a hatalmas szörnyek taktikus levadászására és a zsákmányból származó jutalmakra épül.

Pro:

  • A szörnyek egyedi viselkedése és a fegyverek sokfélesége rendkívül mély, taktikus és lenyűgöző harcot biztosít.
  • A szörnyektől beszerezhető alapanyagokból új felszereléseket lehet készíteni, és ez ez nagyfokú újrajátszhatóságot eredményez.
  • A barátokkal való vadászat az egyik legjobb kooperatív élményt nyújtja a piacon, ráadásul a szerepek elosztása és az összedolgozás kulcsfontosságú.

Kontra:

  • A játékmechanika, a skill-fa és a szörnyek kiismerése bonyolult, és sok időt igényelhet az elsajátításuk.
  • A legjobb meta felszerelések megszerzése komoly időbefektetést igényel a repetitív vadászatok során.
  • A menürendszer és a itemek kezelése túlzsúfolt és nehezen áttekinthető lehet.
  • PC-n az optimalizáció sem sikerült jól.

Becsült eladások: 12-14 millió példány

1. Battlefield 6

A sorozat legújabb része villámgyorsan az amerikai eladási listák élére tört, történelmi sikert aratva ezzel a DICE stúdió számára. A játék a masszív, nagyszabású háborúra és a modern hadviselésre összpontosít, a hatalmas, 128 játékost is támogató csatamezőkkel.

Pro:

  • A kaotikus harcterek garantálják a látványos és epikus háborús élményt.
  • A Frostbite motor által megjelenített kiváló grafika és a környezet dinamikus pusztíthatósága.
  • A gunplay sokak szerint az egyik legjobb ebben a részben, és a realizmus, illetve arcade élmény határán mozog, ezzel gyorsan tanulhatóvá teszi a játékot.

Kontra:

  • A franchise-ra jellemző szerverhibák és optimalizálási gondok rombolhatják még mindig a játékélményt.
  • A live-service modell miatt a pályák és fegyverek száma hiányosnak érződhet, így mindig meg kell várni a következő frissítéseket.
  • Az agresszív monetizáció révén ebből a játékból sem hiányozhat a Battle Pass, illetve a kozmetikai kiegészítők vásárlására ösztönző rendszer zavaró lehet egyesek számára.

Becsült eladások: 15 millió példány (Az első három nap alatt 7 millión vásárolták meg, és ilyen teljesítményre 3 éve nem volt példa)

Borítókép: 

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Gaming - 5+1 HUAWEI termék 2026-ra, amiket bűn lenne kihagyni

Méltatlanul kevés figyelmet kapnak a HUAWEI termékek Európában, aminek nyilván köze van a kínai gyártó és a Google 2019-es válásának is, pedig ha szó nélkül elmész a HUAWEI mellett, akkor bizony sok remek eszköznek intesz búcsút.

Közvetítések