Amióta hivatalosan is kiadták az Overwatchot, Ana az első hős, aki újonnan a játékba került. Gyógyító mesterlövész, aki végre egy olyan harci specialista lesz, akiről az fpsek szerelmesei még álmodni sem mertek: egy hatvan éves anya. Ana ugyanis az Overwatch rakétavitézének (Pharának) iszonyatosan menő anyukája.
Új hősünk nagyon fura és kifejezetten speciális támogató szerepet fog betölteni a játékon belül - mesterlövész puskával igyekszik gyógyítani. Nyilván ölni is azzal fog, de ez most mellékes.
Ha már kipróbáltad Anát, akkor elsőre úgy tűnhetett, kicsit gyenge. Talán azért, mert az egyiptomi anya ebben a pillanatban a legnehezebben játszható karakter. Az arzenáljában sok nagyon erős és végletekig csiszolt képesség van, azonban ha ki akarjuk belőle hozni a benne rejlő potenciált, akkor szervezett csapatra van szükség. Az új támogató karakter ugyanis hajszálpontos célzást követel, mivel mesterlövész puskájával gyógyítani és sebezni is tud egyszerre. De ezen kívül több képességgel is bír, amit csak időközönként használhat, és akkor is alaposan át kell gondolnia, hogyan lője el őket. Ha Anával akarsz játszani, tudnod kell mi történik a pályán, tudd ki hol van és, hogy a játék éppen milyen szakaszában vagytok.
Ezek után adunk néhány tippet, hogy is kéne használnod a harci szanitécet. Dolgozó anyának lenni sohasem könnyű, remélem a következő sorokkal sikerül levenni némi terhet a válladról. Azt azért meg kell jegyezni, hogy Ana még hivatalosan nem került be a játékba, csak a teszt szerveren lehet kipróbálni, szóval még bőven változhat a karakter, mire kikerül élesben.
Biotic Rifle
Mouse 1: Elsődleges lövés
Mouse 2: Távcső
Ana fegyvere a játék legösszetettebb harci eszköze, köszönhetően annak, hogy egyszerre két dologra is lehet használni. A Mercy által kifejlesztett nanotechnológián alapuló puska egyszerre tud gyógyítani és halált is osztani. A játék kulcsa, ha vele vagyunk, hogy mindig a megfelelő célpontot kell kiválasztani és biztosnak kell lennünk abban, hogy a Bitoic Rifle erejét a végletekig kihasználtuk.
Nem minden lövés lesz ugyanaz, ami kijön a csőből. Ha nem a távcsövön keresztül nézünk a lövés közben, akkor a lövedék egy nyíl lesz, ami halál pontos és nulla a szórása, ami azt jelenti, hogy nem hibázhatsz. Ha viszont fenn van a célkereszt, akkor a fegyver golyót lő ki és ilyenkor talán könnyebb találni vele. A sebzésben és a lövési gyorsaságban nincs különbség, független a lövés módjától, szóval használd úgy, ahogy neked kényelmes. A második módszer talán egy kicsit jobb, kicsit megszokottabb és talán ezért a játékosok könnyebben elsajátítják, de nyilván a látótér kicsit beszűkül. Emiatt Ana sokszor lesz kiszolgáltatott, szerencsére azonban lehet használni a gyors váltásokat a két mód között és talán ez lesz az, ami később az Ana játékosok számára az alap mechanikát jelenti majd.
Ha ellenfelet lövünk meg akkor a fegyver 80 sebzést oszt ki, ha csapattársat, akkor 75 gyógyítás lesz az eredmény. De ez nem instant, nem egyből történik, a hatás teljes kifejtése egy másodperc alatt megy végbe. Mondjuk ez azért elég gyors (kb. ugyanannyira mint Ana lövései között az idő), de azért mégiscsak azt jelenti, hogy a sebzés nem egyből esik be és a célpontot meg lehet gyógyítani. De ha egyik lövés jön a másik után, akkor a sebzés, amit Ana kitol már igencsak komoly tényezővé válik. Amit még észben kell tartani, hogy a fejlövés itt most nem számít, mindegy hova lősz, a sebzés ugyanaz marad, tehát a testre célzás talán jobban megéri. A hibalehetőség inkább a célpont kiválasztásában mutatkozik majd, hiszen ha egy csatába messziről osztod az áldást, akkor valószínűbb, hogy gyógyítani fogsz, mint sebezni, egy társat ugyanis sokkal könnyebb eltalálni. Szóval jól válaszd meg a célpontodat! A folyamatos gyógyítás jobb, mint a sebzés, mert ha egy csapattársad kap még 75 életpontot, az lehet azt jelenti, tud még legalább egyet lőni mielőtt elesik és az a lövés vélhetően többet fog sebezni, mint a te nyilaid. Persze az is lehet, hogy egy másik esetben neked kell az ellenfélbe lőnöd az utolsót, mondtuk, hogy nem egyszerű karakter!
- Minden lövés 80 sebzést okoz az ellenfeleken és 75 életet ad vissza a társaknak, mindezt egy másodperc alatt
- A fejlövés nem számít
- Ha célkeresztet használsz akkor sima a lövés
- Ha nincs célkereszt akkor nyilat lősz ki
- A társakat könnyebb eltalálni (nagyobb célpontnak értelmezi a rendszer)
- Egyszerre 8 golyó van a Biotic Rifle tárjában
LSHIFT: Sleep Dart
Ha jobban megnézzük, Anának van az egyik legdurvább cc-je a játékban és 12 másodpercenként használhatja is. Altató Lövedékei egy célpontot elaltatnak 6 másodpercre, ami technikailag annyit tesz, hogy akit eltalál az lehanyatlik a földre és addig nem tud felkelni amíg le nem telik az idő vagy, amíg valami sebzés nem éri. A képességet sokféleképpen lehet használni, nagyszerű például visszaverni az ellenfelek Végső (Ultimate) képességeit. Gondoljátok csak el milyen jó érzés lesz ágyba tenni a Nano Boosttal támogatott Dragon Blade-del szaladgáló Genjit. A Reinhart pajzs útban van? Amikor benyomja a Fire Strike-ot, akkor fektesd ki és van hat másodperced, hogy leverd a mögötte lévőket. Egy Bastion ott ül az út közepén? Egyszerűen könyörög azért, hogy szundíthasson egyet. Az ilyen fajta cc nem új keletű, hisz láttunk már máshol is olyan képességet, ami hosszú ideig tart, de bármilyen pici sebzés megtöri, de egy fpsben használni, na az valami egészen más tészta.
A legnagyobb gond vele az, hogy a saját csapattársaid simán romba dönthetik az egészet. A legtöbb játékos egy könnyű célpontot lát majd a kifektetett ellenfelekben, de egy könnyű találat felébresztheti az alvó oroszlánt. Mint sok más esetben, itt is a kommunikáció a kulcs. A csapattársaidnak tudniuk kell, hogy kit vonsz ki a forgalomból hat másodpercre. Ezen kívül ha Anával játszol szinte érezned kell, mi folyik körülötted. Ha a csata közepén altatsz el valakit, akkor az kárba megy, a legkisebb leeső sebzés fel fogja őket ébreszteni. Legjobb ha olyanra lövöd a nyilat, aki biztos távolból akar harcolni, ezzel pedig egy jó időre kiveszd őket a harcból.
Egy valamit azért ne feledj, a Sleep Dart megmentheti az életedet is. Ana talán az egyik legkevésbé mozgékony karakter (60 éves, mit várunk tőle), de a nyilai azért diktálhatják a csaták tempóját. Bealtathatsz egy tankot, hogy legyen egy kis mozgástered vagy ha már alszik, dobhatsz rá egy Biotic Granade-et, meg is lőheted gyors egymásutánban és még akár le is ütheted. Ezzel a kombóval, szemtől szembe akár 1 másodperc alatt is iszonyat sebzést oszthatsz ki. Mondjuk a az ellenfeleid sem fogják tétlenül nézni, hogy bealtasd őket. A lövedék halálpontos és nulla a szórása, de egy kicsit lassan mozog és néha úgy tűnik, mintha találna, aztán mégsem. Ez azért szülhet olyan szitukat, amik kellemetlen meglepetést okoznak. A Sleep Dart pontossága kulcsfontosságú. Ha elrontod, akkor 12 másodpercig várnod kell, mire újratölt, emiatt elbukhatjátok a csatát, és akár az egész meccset is.
- Az eltalált ellenfelek 6 másodpercig nem csinálhatnak semmit a lövedék hatására, hacsak nem sebzik meg őket a hatás letelte előtt
- Akármilyen sebzés véget vet az alvásnak, és egy gyors animáció után újra talpra állnak
- A lövedék egyenes vonalban halad, arra amerre kilőtték, és pontosan célba talál
- A nyíllal nehéz találni, más lövedékekhez képest, mint mondjuk Hanzo buszméretű nyilai
- A Sleep Dart Ana egyetlen menekülése, ezzel tud elfutni vagy akár visszafordulni és kivégezni az ellenfelét. Használd arra, hogy visszavonulj és próbáld megfékezni a mozgékony hősöket
E: Biotic Grenade
10 másodperces töltési idő
Ez talán a játék legösszetettebb képessége. Kevés olyan 10 másodpercenként ellőhető képesség van, ami ennyire befolyásol egy teljes csatát. Mint a puska, ez is egyszerre sebez és gyógyít, a csapatcsatákban megfordíthat egy harci helyzetet. Az ellenfeleken 60-at sebez, a csapattársakon viszont 100-at gyógyít. De nem ez a legdurvább, hanem ami ez után jön! Ha egy csapattársat eltalál egy Biotic Grenade, akkor a következő 6 másodpercben dupla annyi gyógyítást kap, mint rendesen. Azok az ellenfelek pedig, akiket eltalál egyáltalán nem gyógyulhatnak a következő hat másodpercben. Ez azért nem semmi! Egy ilyen dolog Lúció erős Amp It Up képességéből egy mini ultit csinál, az eltalált csapattársak 80 pontnyit gyógyulnak tőle minden másodpercben. Mercy Caduceus Staffja ennek hatása alatt 100-as HPS-t tol ki, és Ana saját lövései innentől 160-at gyógyítanak, ez pedig azt jelenti, hogy egy tank, akit gyógyítanak szinte hallhatatlan lesz.
Az ellenfelekkel szemben pedig még jobb a buli, ők egyáltalán nem kapnak gyógyítást. Emlékszel amikor Genji beugrott levert két embert, majd 10 hp-ban elfutott? Dobd fejbe egy Biotic Grenade-del és mielőtt odaérne a Mercy-jéhez megtanulja, hogy kell sírni. A Zenyatta felemelkedik egy magasabb síkra? Dobj alá egy gránátot és az ultija semmit nem fog érni. Tudjuk, hogy a gyógyító képességek az Overwatch-on belül durván erősek és Ana gránátjai, ha betalálnak felborítják az egyensúlyt a két csapat között. De jól célozni a gránáttal nem lesz könnyű. Igaz ugyan, hogy gyorsan repül a cucc, de ívben kell dobni és kis területre hat, így azért nehéz több embert eltalálni. Mondjuk ez egy kicsit kiegyenlíti az amúgy kicsit op képességet. Amellett, hogy rendkívül erős, tudnod kell, mikor használd a Biotic Grenade-et. Meg kell találnotok azt a pontot, amikor a csapat együtt mozdul az eldobott gránáttal, amikor éppen leütitek Reinhart pajzsát és a csapatotoknak van egy kis ideje arra, hogy a sebezhető ellenfeleket elérje. A Biotic Grenade arra is jó, hogy megakassza az ellenfél előretörését. Ha látod, hogy jönnek, dobd oda ahol a legtöbben vannak és máris a tiétek ez előny. És tartsd észben azt is, hogy a gránát Anának is ad egy időpillanatot, amikor kitolhatja a sebzést. Lehet, hogy Ana nem egy tipikus 60 éves, de azért a mozgékonyság hiánya miatt elég sebezhető. Ha egy gránát talál, akár nálatok vagy az ellenfélen, akkor az megfordíthatja a csatát vagy éppen megmenthet egy csapattársat. Ha pedig szorul a hurok használd együtt a Sleep Darttal és valahogy csak el tudsz futni. Ha beesik a nyíl, akkor tuti beviszel 140 sebzést és gyógyítasz 100-at.
- A Biotic Grenade aoe-ben gyógyít 100-at
- A Biotic Grenade 60-at sebez is egyben, szintén aoe
- Ha csapattársat talál, akkor utána 6 másodpercig dupla gyógyítást kapnak
- Ha ellenfelet akkor ők 6 másodpercig nem gyógyulnak
- A Biotic Grenade-t dobni kell és lehet, hogy gyorsan repül de akkor is oda kell érnie
- Nyilván van egy maximum távolsága, ha tovább repülne, akkor a max. távolságon felrobban.
Q: Nano Boost
Papíron nincs más ilyen félelmetes Ulti, mint ami Anának van. Ha a Q talál, akkor a lövedék a célpontot telepumpálja Nanobotokkal, amitől nagyobbat sebeznek, gyorsabban lőnek, gyorsabbak lesznek és kevesebbet sebződnek. Gyakorlatilag az eltalált célpont egy megállíthatatlan gyilkoló géppé változik. A lehetőségek az ultival szinte végtelenek, ha egy-egy potenciális kombóra gondolunk. Dobjuk egy ultizó Genjire? Vagy egy Reperre? Adjuk az öreg Reinhartnak, hogy megint úgy tudja lengetni azt a fenenagy kalapácsot, mint amikor még fiatal volt? Esélyed sem lesz elfutni ha Soldier: 76 szeme elé kerülsz és ő dupla sebzést oszt ki és kb hipersebességgel mozog 8 másodpercig. Még Winston Tesla Cannon-je is lehervaszt minden mosolyt a szó szoros értelmében.
De mielőtt mondjuk elnyomod, azért, szólj annak, aki megkapja. És ugyan szinte mindenki jó célpont, azért válassz bölcsen. Poénnak tűnik egy másik Anára vagy egy D.Vára tolni, azért talán mégis válassz olyat aki folyamatosan tolja a sebzést. Az olyan dpsek, mint Soldier:76, Genji és Reaper vagy az olyan tankok, mint Roadhog, Reinhart, Zarya vagy Winston a legjobb választások. Nameg Junkrat boostolása egy jó pillanatban pusztító hatású lehet. Ezt az ultit nem árt fullosan kihasználni, és ehhez kell a csapat is, de nem olyan nehéz a dolgod vele, mint mondjuk a Sleep Darttal. Ha benyomod az ultit, akkor menni kell és a csapatnak együtt kell mozognia, mert csak nyolc másodpercetek van.
- A Nano Boost megnöveli a sebzést 50%-kal, növeli a tüzelési sebességet, gyorsít és csökkenti a bejövő sebzést 8 másodpercig
- Akár arra is lehet használni, hogy megments valakit. Ez lehet, nem olyan effektív, de egy bizonyos helyzetben megmentheti a meccset
- Magadat nem ultizhatod le. Mondjuk nem mintha akarnád, mert talán egy felturbózott Ana nem a legjobb választás
Hogy jó legyél Anával? Na az nem lesz könnyű, kezdésnek azért mert nagyban a csapattársaidra kell hagyatkoznod. De mindezek mellett, ha nem agyhalottakkal játszol, akkor még úgy is erős leszel, ha magad szállsz csatába. Ha először játszol vele, az elején úgy fogod érezni, kicsit gyenge, de ha minden csínját-bínját kiismerted, akkor marha erős lesz. Még nem tiszta, hogy milyen formában illik majd bele a mostani metába, főleg úgy, hogy amikor bekerül, egyszerre érkezik vele egy egyensúlyozási frissítés is. De az tuti biztos: fontos szereplő lesz. Nincs meg benne Lúcio gyorsasága és pajzsolási képessége, nem tud senkit újjáéleszteni, mint Mercy és nem fog olyan őrült sebzést kiosztani, mint Zenyatta. De Ana egyedi támogató arzenálja egyelőre nagyon durvának tűnik.
Íme néhány Ana meccs az Overwatch fejlesztőitől, akik lássuk be, valószínűleg jelenleg a legjobban ismerik és használják a friss karaktert:
Íme néhány Ana meccs az Overwatch fejlesztőitől, akik lássuk be, valószínűleg jelenleg a legjobban ismerik és használják a friss karaktert: