"Fontos a belső kommunikáció, itt csak magadra számíthatsz!"

Hamarosan kiderül, kié a legjobb egyéni skill! Érkezik a délkelet-európai Hearthstone, LoL és CS:GO 1v1 bajnokság

Az 1v1 játékok népszerűsége továbbra is töretlen az esport világában, hiszen akár a verekedős címekre gondolunk (Street Fighter, Super Smash Bros.) akár a Blizzard sikersztorijaira (Warcraft 3, Starcraft 2) láthatjuk, számos játékot direkt erre a játékmódra szántak a készítők. Az egyéni játékélmény kihasználására az idők során szinte minden játékban megjelent az 1v1 játékmód, amihez adott esetben külön pályák is bekerültek.



Az ESL délkelet-európai versenye éppen emiatt jött létre (itt tudtok nevezni), a szervezők a CS:GO, a League of Legends és az eredetileg is 1v1-ben játszandó Hearthstone-ra fókuszálva egyéni bajnokságot indítanak a héten. Két selejtező után pedig a legjobbak egy rájátszás keretében döntik el, kié is a régió legjobb egyéni skillje! A szervezőgárda tagjával, az ESL délkelet-európai közösségéért felelős menedzserével Tóta Gáborral beszélgettünk:

Esport1: Honnan jött az ötlet, hogy az alapvetően csapatjátékokat átültessétek 1v1 kupákra?

Gabu: Az ötlet legelőször egy korábban meghiusult magyar projekt révén jött, amibe sajnos elég sok energiát fektettünk, majdnem feleslegesen. Ezúton úgy gondoltuk, hogy
csak azért is megcsináljuk szerényebb keretek között, ez volt a magyar Summer Cup Series CS:GO-ban, LoL-ban és Hearthstone-ban, ráadásul a CS:GO részleg kifejezetten aktívra sikeredett! Két selejtező alatt több, mint 350 nevezés jött, melyből több mint 200-an el is indultak a versenyen, közülük került ki a rájátszás mezőnye. A formátum ezúttal is hasonló lesz, két selejtező és rájátszás lesz a sorrend, fix időpontokkal!

Esport1: Egykori profi Fifa játékosként te anno 1v1 játékokkal töltötted időd java részét. Nem válik monotonná egy idő után a csapat nélküli készülés?

Gabu: Akkoriban is léteztek csapatok, ahol ugyan a nagy-versenyek 1v1-ben voltak, de úgynevezett klánokba tömörülve gyakoroltunk egymással. Ezek a meccsek arról szóltak, hogy hagytuk egymást a játékban különböző taktikák, beadások, bugok tökéletesítésére. Sőt, közel 10 éves pályafutásom alatt, pl az Off the Ball (OTB) bugok gyakorlása kifejezetten élvezetes vol, aki régi motoros, az tudja miről beszélek :). Az élő találkozók is megvoltak, szóval az egyetlen különbség az magán az éles meccsen volt, hiszen az eredményt amit elértél, csak a saját teljesítményedtől függött, nem pedig 5 ember közös munkájának számított.



Esport1: Milyen egyéni készségekre van szüksége leginkább egy 1v1 játékosnak?

Gabu: A játéktechnikai tudás szerintem jóval nagyobb szerepet kap, bár az sem mindegy, hogy alapból egy 1v1-re tervezett játékról beszélünk, pl.: Hearthstone, vagy egy csapatjátékból szervezünk 1v1 játékmóddal versenyt, pl.: CS:GO 1v1 aim mapokon. Mivel egyik esetben sem szükséges, hogy csapattársakkal kommunikálj, szerintem kiemeltebb szerepet kap a belső kommunikáció, azaz, hogy milyen módon kommunikálsz saját magaddal. Hiszen, ha vereségre állsz meccs közben és összeesel, akkor nincsen senki, aki úgymond figyelne rád, és visszahozna. Csak saját magad vagy.

Esport1: Van olyan játék amit szerinted lehetetlen átültetni 1v1-re? Overwatch például?

Gabu: Szerintem nincs, ez csak a játékkészítőkön múlik, hogy biztosítanak-e esetleg egy olyan játékmódot/mapokat ahol a játékosok nem a csapatjátékot, hanem egyéni képességeiket tudják pallérozni. Ezért is zseniális CS:GO-ban az aim mapok megléte, vagy LoL-ban az ARAM játékmód. Utóbbi mondjuk nem azzal a céllal jött létre, de jól ki lehet használni ilyen versenyek szervezésére.

Esport1: Miért egy egész régióra céloztatok és nem külön országokra?

Gabu: A magyar ESL esetében először kizárólag hazai játékosoknak rendeztük meg a versenyt, majd az egészet átültettük régiós szintre. Minden országnak megvan a saját játékosbázisa, ami elég lenne ahhoz, hogy lokális kupákat szervezzen 1v1-ben, itt most az a cél, hogy megspékeljük a versenyt azzal a plusszal, hogy a nevezett játékos a saját országát is képviselheti egy régiós szintű versenyen.



Esport1: Mit tervez az ESL az 1v1 részleggel, nagyobb figyelmet kap ez a játékmód a jövőben vagy egyelőre csak kísérletezgettek vele?

Gabu: Szerintem az 1v1 és az 5v5 játékmód remekül kiegészíti egymást, hiszen akinek nincs csapata, az is kipróbálhatja az ESL rendszerét hisz ugyanazokat az opciókat kell használnia, mintha csapatban versenyezne. Mondjuk úgy, ez egy egyszerű belépő az ESL Play világába. Az eddigi visszajelzések alapján a játékosok szeretik, szóval elképzelhető hogy laddereket is indítunk majd, ahol kötetlen időpontokban lehet majd játszani a mérkőzéseket.

Esport1: Lehet-e már tudni valamit a SEEC következő állomásáról?

Gabu: November végén várható a IV. szezon offline döntője, a pontos időpont és a helyszín még nem tiszta, de nagy valószínűséggel egy olyan országban lesz, ahol még nem volt SEEC döntő és minden bizonnyal egy olyan játék is visszatér, amit sajnos az I. szezon óta nem láthattunk a hivatalos játékok között.

Az ESL 1v1 kupájára itt tudtok nevezni!

Kövess Minket!



Közvetítések