Még meg se jelent, a játékosok máris lázadnak az új pálya ellen!

Még meg se jelent, a játékosok máris lázadnak az új pálya ellen!

Félre az eddigi tapasztalatokkal, Az Eichenwalde új gondolkodást és csapat összeállítást kíván, mutatjuk, hogy lehettek eredményesek rajta!

Hanamura 2.0! A PTR (Public Test Realm - Nyilvános Teszt Környezet) szerveren folyamatosan megy a zúgolódás az Eichenwalde támadó oldala miatt, főleg az első chokepoint miatt lázadnak a játékosok! Az biztos, hogy az új pálya rendesen megkavarja majd a metát, de a játékosok egyelőre még nem tudják, hogy is kéne kezelniük a változásokat. A Blizzard, jó szokásához híven eddig is minden visszajelzést figyelembe vett, mikor a pályát tervezte, és mindent próbál beépíteni. Ennek eredménye, hogy az Eichenwalde nem egy tucatpálya, így a csapat összeállításnak is változnia kell. Több olyan hősre volt szükség, akik mostanában az oldalvonal mellé szorultak, de ha a patch kijön, hivatalosan is visszatérnek a játék körforgásába!

A legtöbb támadó csapatnak már az iszonyatos erőfeszítést okoz, hogy átjusson az első keskeny átjárón, úgynevezett choke ponton, ezért cikkünkben kifejezetten erről a pályarészről lesz szó.

Ha röviden össze akarnánk foglalni, három főbb szemponben kell átállítani gondolkodásunkat.

  1.  A FÜGGŐLEGES MOZGÁS ADTA ELŐNYÖK
  2. KI KELL HASZNÁLNI A TANKOKAT
  3. AGGRESSZÍVAN KELL TÁMADNI

A legtöbb támadó csapat furcsa mód át sem jut ezen a ponton, túl keskeny az egész, megkerülni szinte lehetetlen. A legtöbb csapat általában elköveti azt a hibát, hogy egyenesen vesztébe rohan, lesz ami lesz! Ha viszont a védekező csapat előtt ott van a jó öreg Reinhardt, nekik nem is kell mást csinálniuk mint a pajzsa mögül egyenként leszedni az érkezőket. Symmetra is nagyszerű választás a védő oldalra, mert  kis turretjeivel szinte a teljes átjárót képes lefedni. A pont minden Bastion és Torbjörn álma, de a hosszú átjáró a mesterlövészek számára is előnyös. De mi van akkor a támadókkal?

itt van például ez a romos kis épület. D.VA, Pharah vagy Genji simán át tud menni rajta, ha pedig átjutott, máris oldalba kaphatja az ellenfelet. Hasonlóan Dorado piacteréhez vagy Volskaya első pontjához, itt is sokat érhet egy csapattól elszakadó, a védelmi vonalat megbontó játékos! Ha pedig egy-két karakter már átjutott a falon és eljut a ponthoz, a védők általában visszafutnak, hogy elintézzék a betolakodót. Az út pedig így szabaddá válik és minden földi egység átjuthat az egyébként nehezen támadható ponton. Ezen kívül, ha egy karakter át tud ugrani a hídon, az szintén sokat érhet! Van egy ajtó balra, a híd tetején, ami egy kisebb szobába visz, ahol egy health pack is van, innen is bekeríthető az ellenfél! HASZNÁLNI KELL A FÜGGŐLEGES IRÁNYÚ MOZGÁSOKAT!

A másik durva probléma, ami a támadóknál előfordul, hogy nem jól használják a tankokat. A pálya tele van hosszú és nyílt terepekkel, így a mesterlövész karakterek nagyon élnek védő oldalon. Mindenki meg akarja törni az átjárót és amint ez sikerül, a játékosok egyből szétszóródnak és megpróbálják levadászni az ellenfél hőseit. Ez esélyt ad a mesterlövészeknek, hogy egyenként leirtsák a támadókat, vagy a keresgéléssel annyi időt elvesztegetnek a támadók, hogy egyszerűen az ellenfél csapat simán újraéled. A tankokkal kell maradni, ennyi. A pálya nem szakítja szét az alap mechanikákat, de durván bünteti, ha valaki magasról tesz rájuk. Ha a játékos nem marad a tank közelébe, hamar visszakerül a kezdőpontra. A TANK MELLETT KELL MARADNI!

Végül, de nem utolsó sorban, iszonyatosan agresszívnak kell lenni! Mindenki a híd alól próbál killeket osztani, egészen addig, amíg mindenki meg nem hal és kezdhetik előröl ugyanazt. Kell a Lúcio gyorsítás, a Transzcendens ulti vagy Mei, DE ÁT KELL MENNI A HÍD ALATT. Ha egy D.Va elkezdi befoglalni a pontot, akkor le kell követni, ha nem megy senki mellette, akkor tök értelmetlen volt az egész. Segíteni kell azokat, akik kerülnek, és minél hamarabb be kell foglalni a pontot! Inkább a ponton kell harcolni és kiadni mindent, minthogy még a híd előtt nekiálljon mindenki keménykedni.

Végül persze a védőknek is álljon itt egy pár jó tanács, Eichenwalde utcáira!

Symettra:

  • A teleport számára a legjobb hely a kastélyt és a trófeás falat összekötő épület lépcsője.
  • A híd bal alsó részében lévő bokrok teljesen elrejtik a turret-teket.
  • A turret-teket el lehet dugni a virágok közé is a hídon, így sokkal kevésbé lesznek láthatóak.
  • Egy turret a jobb ajtó felett kiválóan alkalmas rá, hogy az lelassítsa a támadókat.

Torbjörn:

  • A híd mellett lévő lépcső tökéletes hely a turret-tnek, innen belátja az egész átjárót.
  • De akár az átjáróhoz vezető lépcsőre is lehet pakolni a turret-tet, mert a támadók alig látják, mégis szinte mindenkit képes kilőni.

Mei:

  • A fal a teljes átjárót lefogja a híd alatt. Ha felmegy a fal, a legtöbb csapat nem tudja mit is kellene csinálni, ez időt ad a rendeződésre, vagy a pozíciók váltására.

Kövess Minket!



Közvetítések