Kiváló tárgy és sok hősnek hasznos, de nézzük meg, hogy kiknek éri meg a legjobban.
Az elmúlt évben egyre több és több Aghanim upgrade jelent meg a különböző hősökhöz és egy idő után már nehézségeket okoz ezeket nyomon követni. Ami még nehezebb, hogy meghatározzuk egy olyan komplex játékban, mint a Dota, hogy melyik a leghatásosabb. Nem mindegyik Scepter Upgrade egyfromán hasznos, vannak olyanok, amelyek egyszerűen kötelezők és vannak olyanok, amik szimplán rosszak, vagy csak hátráltatják a hős további fejlődését. Ez a lista a relatív értékét próbálja megmutatni, mivel 4200 goldba kerül és esetenként lehetnek jobb alternatívák is.
Tier 1 – Konzisztensen játék meghatározók
(Invoker, KOTL, Meepo, Mirana, Night Stalker, Pudge, Tiny, Windranger)
Többségét ezeknek az upgradeknek nem szükséges magyarázni. KOTL és Night Stalker, Aghanimmal többet lát a pályából, az utóbbi talán még jobb is, mert az esetek többségében egy gombnyomásra növelheti, amíg előbbinek várnia kell a nappalra. Ami KOTL mellett szólhat, az az, hogy Aghanim után elég erős Burst Heal-t kap a csapat és könnyen lehet vele wave clearelni.
Pudge-ot az utóbbi patchekben folyamatosan erősítették, olyannyira, hogy TI győztes WIngs is hozta pár játék erejéig. Bár nem úgy sült el, mint ahogy az eltervezték, az Aghanim upgrade-je továbbra is játék meghatározó lehet. Egy már így is erős képességet, amin csak 12 másodperc cooldown van, azt leviszi 4 másodpercre és még a sebzését is növeli.
Mirana-t sem kell szerintem bemutatni. Az idei International-en szinte mindenkinek az volt az első tárgy, amit megvett. Dupla Starstorm, dupla annyi sebzés, kétszer olyan gyors farmolás és az ellenfelek is gyorsabban esnek el.
Tier 2 – Konzisztensen erős, vagy szituációnként játék meghatározók
(AA, Batrider, Chen, Clockwerk, Distruptor, Drow Ranger, Enchantress, Lina, Necrophos, Nyx, Pugna, Sand King, Rubick, Shadow Demon, Shadow Shaman, Timbersaw, Tinker, Treant Protector, Ursa, Venomancer, Visage, Witch Doctor)
Talán a megkérdőjelezhető fejlesztés a listából a Batrider lehet, mivel nem a legmegbízhatóbb fejlesztés, ha az ellenfél figyel és nem áll közel egymáshoz, vagy ha Linkenből bevásárolnak. De amikor működik és ténylegesen elhúz 2 játékost, akkor az minden goldot megér.
Necrophos Aghanim upgrade-je akár a legjobbak között is ott lehetne, de túl sokszor előfordul, hogy hasznosabb tárgyak előrébb viszik számára a játékot (Octarine, Shiva, Scyhte), illetve még az is ellene szól, hogy a mostani meta-ban elég sok a defenzív support és egy Distruption, vagy egy Grave simán megmentheti az ultitól játékost, Glimmer Cape-ről meg nem is beszélve, ami egy az egyben hard counter.
Drow Ranger upgrade picit furcsa, mivel túl sokat nem nyújt a karakter fejlődésében, mert ugye a sebzés többsége, passzívan az ultijából származik, de olyan szituációkban, ahol elég erős push stratégiával találja magát szembe, akkor egy Mjolnir + Aghanim kombó az egyik legjobb opció.
Tier 3 – Konzisztensen középszerű, vagy szituációsan erős
(Abaddon, Centaur, Dark Seer, Dazzle, Doom, Earth Spirit, Elder Titan, Faceless Void, Jakiro, Legion Commander, Naga Siren, Nature’s Prophet, Ogre Magi, Omnkiknight, Oracle, Puck, QoP, Razor, Shadow Fiend, SWM, Storm Spirit, Techies, Undying, Vengeful Spirit, Viper, Weaver)
Abaddon és Centaur ultik nagyjából ugyan azt a funkciót látják el, nagyon sok sebzést elszívnak a csapattársaktól, de ez csak akkor működik / jó, ha vannak olyan karakterek mellettünk, akik a plusz időt ki is tudják használni és megölik az ellenfél csapatot. Ellenkező esetben csak lassúhalál.
Legion Commander Upgrade az elmúlt változtatásokkal esetenként még igen jó lehet. Mivel a karakter 1v1-ben teljesít a legjobban a magas sebzéssel és passzív life steal-el, így ha az early game nem volt számára botrányos, akkor nagy valószínűséggel az ellenfelei többségét le tudja szólózni. Ez ráadásként még a csapatnak is jó, mert az ellenfélnek vagy CC-zni kell őt, vagy 4v5-ben harcolni. Továbbra is nagyon szituáció függő, mivel effektíven meg is kell ölnie a kiszemelt áldozatot, de ha működik, akkor jól működik.
Storm Spirit Aghanim fejlesztése leginkább a Batrider-éhez hasonlítható, mivel Linken-eket figyelmen kívül hagyja és AOE-ban CC-zik, de mégis a Storm fejlesztés azért van egy szinttel lejjebb, mint a Batrider-é, mert nem illik bele a hős profiljába. Amíg a Batrider-nek minden stat szükséges, addig Storm-nak inkább mana regen, sebzés és disable kell.
Tier 4 – Konzisztensen gyenge, vagy szituációsan középszerű
(Axe, Bane, Beastmaster, Bloodseeker, Brewmaster, Bristleback, CM, Earthshaker, Huskar, Juggernaut, Leshrac, Lich, Lion, Warlock, Magnus, Phoenix)
Papíron mind a Lich, mind a Warlock ulti erősnek tűnik, de többségében ezeknek az ultiknak az egyik legjobb feladatuk, hogy BKB-ban szakítsák meg az ellenfeleket. A játék későbbi szakaszaiban, se az extra golem sebzése, se a „végtelen” pattogás nem ad annyit értékben, mint hogy ha egy BKB-s Black Hole-t megszakítanánk.
A Juggernaut fejlesztés azóta nem annyira elterjedt, miután a Base Attack Time-ját buffolták, ami miatt sokkal életképesebb lett a farmolása és jobb lett late game hard carry-nek. Bár nem annyira rossz az az Aghanim, de mégis most a jobb klikk farmolós Jugger erősebb.
Lesharc nagyjából olyan helyzetben van, mint Necrophos, hogy szimplán vannak jobb tárgyak az Aghanim helyett, ami többet ad mind neki, mind a játéknak. Shiva csak 500 goldal drágább és közel ugyan azt sebzést/hatást fogja adni a papírabb karakterek ellen, ráadásul még armort és AOE lassítást is ad.
Phoenix-nek a fejlesztése furcsa egy picit, mert bizonyos hősöknél mint Terrorblade, Undying és Invoker jól működhet a képességek visszaállítása miatt, de amíg a Supernova tart, addig a csapat 3v5-ben harcol az ellenféllel és akár könnyen le is fókuszálhatják a tojást.
Tier 5 – Lényegtelen, vagy szituációsan gyenge
(Enigma, Kunkka, Lone Druid, Luna, Morphling, OD, Silencer, Spirit Breaker, Tidehunter, Tusk, Winter Wyvern, Wraith King, Zeus)
Ezeknek a fejlesztéseknek a többsége konkréten túl gyenge, vagy túl sok értelmük nincs és csak hatásvadászok és nem éri meg az árukat. Viszont a fenti listából van három, ami esetleg használható lehet.
Enigma Aghanim upgrade-je late game-ben kiváló. A probléma az, hogy Meka, BKB, Blink, Refresher és egyebek mellett hogyan fér el. Mivel Meka majdhogynem kötelező minden Enigma-n, így a többi helyett lehetne venni, de a standard build továbbra is jobbnak tűnik.
Luna és Morphling upgrade jó lehet, BIZONYOS helyzetekben. A gond csak az, hogy effektíven a hősökre nem illik az Aghanim, mert mindkettőnek inkább sebző és túlélő tárgyakra kell hajtaniuk. Ami viszont működhet, az az offlane Morphling, hogy ha viszonylag hamar sikerül megszereznie az Agha-t és erre összerakott felállásokhoz még működhet is.
Luna-nál is van olyan szituáció, amikor működhet, álltalában akkor, amikor van egy nagyon jól farmoló mides és egy core offlane hős és akkor talán működhet a Global Eclipse.
Tier 6 – Alchemist ajándék
(Alchemist, Gyrocopter, Lifestealer, Sven)
Az utóbbi 3 upgrade egyenesen a vicc kategóriába sorolhatóak. Semmi értéket nem adnak és talán még Alchemist ajánékként is utolsó a prioritás listán. Pár mókás mérkőzést eltekintve mondhatni használhatatlan.
Csak, hogy tisztázzuk, az Alchemist Aghanim ajándékozás mint koncepció kifejezetten erős, de nem túl sokszor látunk olyat, hogy az Alche saját magának ad Agha-t. Máris más a helyzet, hogy ha ezt supportoknak vagy olyan core hősöknek adja, amik megdobják a teljesítményüket.