Csapdát állított a Valve, több tízezer csalót bannolt Dota 2-ből

Csapdát állított a Valve, több tízezer csalót bannolt Dota 2-ből

Nem kímélik a csalókat és további tiltásokra is számítani lehet majd.

A Valve nemrég kiadott egy frissítést a Dota 2-höz és ennek részeként egy korábbi problémát is sikerült orvosolniuk. Történt ugyanis, hogy egyre többen vették igénybe egy harmadik féltől származó kliens segítségét, ami gyakorlatilag olyan információkat osztott meg, amiket normális esetben nem érhettek volna el a játékosok. Ezzel tisztességtelen előnyhöz juttatta a kliens felhasználóit és ez már csalásnak minősül a Valve szerint is. A cég azonban nem szimplán hazavágta a klienst, hanem a program működésének megértését követően előbb kijavították az exploitot, majd hozzáadtak a szoftverhez egy "honeypot"-ot, ami egy olyan adat, amely a normál játékosoknál sosem tűnik fel, de a csaló kliens kiolvassa a programkódból. A Valve ezzel 40 ezernél is több csalót tiltott ki a játékból.

A frissítés egy csapdát hozott létre: egy olyan adatszegmenst a játékkliensen belül, ami a normál játékmenet során sosem kerül olvasásra, de a csalók képesek lehetnek hozzáférni. A most kitiltott fiókok mindegyike olvasott a kliens ezen "titkos" területéről, rendkívül biztossá téve minket abban, hogy minden egyes kitiltás megérdemelt volt.”

Azt is megosztották, hogy ez a tiltási hullám az első lépése egy folyamatban lévő kampánynak, mert szeretnék a lehető legjobb mértékben megtisztítani a játékot a nemkívánatos játékosoktól. Ezzel szeretnék jelezni, hogyha bárki olyan alkalmazást futtat, amely meccs közben adatokat olvas ki a Dota-kliensből, azt akár véglegesen is kibannolhatják a játékból.

A Valve kihangsúlyozta, hogy minden csalást használó játékost megbüntetnek, beleértve a profi Dota 2 játékosokat is. A vállalat viszont azt már nem közölte, hogy pontosan melyik az a harmadik féltől származó program, amelyet csalásra használnak, mint ahogyan azt sem, hogy pontosan miben segíti a játékosokat.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Gaming - PS4 – generáció, amely még mindig aktívan formálja a játékipart (x)

Szponzorált cikk Bár a videojáték-ipar dinamikája gyors ütemben halad előre, a Sony PlayStation 4 platformja olyan mérföldkövet jelent, amely még évek múltán is meghatározza a játékkultúrát. A PS4 nemcsak eladási számaiban, hanem tartalmi kínálatában, technológiai stabilitásában és közösségi jelenlétében is kiemelkedő volt – és az is maradt. A konzol mai napig aktív ökoszisztémája lehetővé teszi, hogy játékosok milliói továbbra is magas színvonalon kapcsolódjanak be új vagy klasszikus címekbe – legyen szó kompetitív esport élményekről vagy történetközpontú kampányokról.

Közvetítések