Az ESL fiatal kommentátora, Ubershouts elmondja, honnan indult, hol van most és merre tart az Overwatch profi világa.
Az Overwatch ebben a pillanatban a legújabb üdvöskéje az esportvilágnak, gyorsan nő a játékosok, a rajongók és persze a nézők száma is. Azok közül, akik a legjobban értik és szeretik a játékot, páran persze a kommentátori székekben ülnek. Mitch ’Ubershots’ Leslie az ESL egyik legszerethetőbb szakkommentátora, pedig rajta kívül még dolgozik az ESL-nél pár nagyszerű caster. Ubershouts a Dignitasnak adott interjúban elárult pár kulisszatitkot arról, hogy ki is ő, elmondja, honnan indult a karrierje, és beszél az Overwatch-ról is.
Mondj egy pár szót magadról, mikor jöttél rá, hogy imádod a videojátékokat és ezzel akarsz foglalkozni?
Ubershouts: Sziasztok, a nevem Mitch, 24 éves ausztrál srác vagyok, aki ebben a pillanatban a németországbeli Kölnben él. Basszusgitározom és űrtechnológiai mérnök diplomám van, amit nem akarok használni. Az első játék, amivel életemben játszottam az a Pokémon Blue volt, 5 éves voltam, amikor megjelent. De a jó öreg Dragon Warrior volt, ami miatt beleszerelmesedtem a játékokba. Az FPS-ek csak kicsit később jöttek, amikor 15 voltam, akkor került a kezembe az örök klasszikus, az Unreal Tournament 99.
Hogy indult az ESL-nél a kommentátori karriered?
Ubershouts: Amikor még középiskolába jártam, hetente kb. negyven órát toltam a Call of Duty 4-be, elég komolyan vettem a játék kompetitív oldalát. Aztán jött az egyetem, és gyorsan rá kellett jönnöm, hogy ennyi játék nem fér bele, a kettő nem fog menni, szóval szögre akasztottam az SMG-t és onnantól csak hétvégente pár órát foglalkoztam a CoD4-gyel, akkor már kommentátorként. Nem kellett hozzá sok időnek eltelnie, hogy a hétvégi kis komolytalan projektből kinőjek. Már nem csak CoD, hanem más játékok is előjöttek, és sokszor már nem csak kommentáltam, hanem kisebb-nagyobb versenyeken házigazdaként tevékenykedtem. Amikor a World of Tanks melbourne-i versenyén dolgoztam, felfigyelt rám az ESL egyik munkatársa, aki miatt pár havonta átrepültem Európába, hogy a Wargaming League döntőjének legyek a házigazdája. Ezek után logikus volt, hogy az ESL munkát ajánlott, és emiatt át is költöztem Európába. Mióta itt vagyok, már hat különböző játékot kommentáltam, és több esport eseményen voltam házigazda.
Az ESL már több nagyon profi Overwatch bajnokságot is összerakott, a legfrissebb persze az Atlantic Shodown. Kommentátorként voltak-e kedvenc pillanataid?
Ubershouts: Jó pár azóta már klasszikus pillanatot követtem végig a szakkommentátori székből, de a mai napig a Rouge és az EnVyUs közötti párbaj a kedvencem. Ha jól emlékszem, az EnVy akkor zsinórban 57 meccset nyert meg és bődületesen erősnek tűntek, aztán jött a Rouge és 3:2 arányban nyertek, egy nagyon izgalmas mérkőzésen megszakadt a hosszú győzelmi sorozat. Azért van még számomra kedves meccs, például a Fnatic vs. Cloud9 az Atlantic Shodown selejtezőiben. A Fnatic behúzta az első két meccset, de C9 nem adta fel és egy hihetetlen sorozattal megfordították a meccset. Ha egy csapat ezt meg tudja csinálni, akkor megértek arra, hogy bajnokok legyenek.
Mi a véleményed az Overwatch-ról, mint potenciális esport titán?
Ubershouts: Az én szemszögemből annyit elmondhatok, hogy hihetetlen potenciál van benne, és emellett nagyon izgalmas közvetíteni. A legtöbb játékos már ezelőtt is valamilyen szinten része volt a kompetitív világnak, szóval azért már tudják, mi a dörgés. Ha valaki eltölt egy kis időt az Overwatch Discord szerverein, akkor az első dolog, ami egyből leesik, hogy a profiknak nagyon furcsa humorérzéke van, ezen kívül nem félnek elmondani, ha valami nem tetszik nekik a játékkal, a versenyekkel vagy az eseményekkel kapcsolatban. Általánosságban elmondhatom, hogy nagyon izgalmas volt megismerni a játékosokat, főleg Európában. A Takeover bajnokság fantasztikus volt, jó volt találkozni a legnagyobb játékosokkal és szerencsére sikerült több barátot is szereznem.
Szerinted egy esportnál mi az, ami miatt a nézők a képernyők elé ülnek, és mi az, ami az Overwatchot ennyire izgalmassá teszi?
Ubershouts: Az esport rajongók nem sokban különböznek a tradicionális sportok rajongóitól. Mindenki szeret meghallgatni egy jó sztorit és az esport játékosoknak nagyon sok csatorna áll rendelkezésükre, hogy megmutassák magukat és kvázi felépítsék a saját karrierjüket. Ennek eredményeképpen a rajongók nem a csapatoknak szurkolnak, hanem egy-egy kedvenc játékosnak, és őt követik, akárhova is megy, ezért van az, hogy a legtöbb néző több esportot is szeret. Az Overwatch egy magas fordulatszámon pörgő játék, magas szinten kiszámíthatatlan és tele van kicsi trükkökkel, amit avatatlan szemmel nem lehet észrevenni. A játékban megvan az a potenciál, hogy odaszögezze a nézőket a képernyő elé, már ha tudják követni, hogy mi zajlik éppen. A legnagyobb kihívás per pillanat abban van, hogy az Overwatch profi versenyeit még inkább elérhetővé tegyük, hogy azok is élvezhessék a közvetítéseket, akik annyira nem értenek hozzá.
Amikor látod, hogy egy-egy profi csapat gyakorlatilag szenved egy pályán, akkor szerinted annak mi az oka?
Ubershouts: Hát erre több magyarázat is van. A legegyszerűbb, hogy nem gyakoroltak rajta eleget. Pár csapatnak meglepést okoz az ellenfél nem várt taktikája, és nem tudnak tenni ellene. Az Overwatch arról szól, hogy milyen gyorsan adaptálódik valaki a megváltozott helyzetekhez, a csapatoknak fel kell készülniük, hogy mikor milyen csapatfelállásra van szükség, ha változik valami, akkor mit kell változtatni. A túlzott magabiztosság és az önfejűség sok csapatnak okozott már fejfájást, de mostanában egyre kevésbé jellemző.
Ahogy halad az idő, egyre több pálya lesz, mint az Eichenwalde, ezek hogyan befolyásolják majd a profik világát?
Ubershouts: Általában a profik nem vesztegetik az idejüket és nagyon hamar kielemzik a pályákat. Az alábbi képen látható, hogy - bár alapvetően egy poénról van szó - a Rogue töviről-hegyire átnézte a pályát. Ezzel együtt az új pályák valamilyen szinten mindig veszélyt jelentenek, hiszen az újdonság mindig járhat kockázattal, és ha a csapatok nem tudják teljesen, hogy mit csinálnak, abból lehet baj. Az új pályák a kijövetelük után valószínűleg nem kapnak sok figyelmet, kivéve, ha egy csapat direkt azért választja, hogy meglepjék az ellenfelüket, mint ahogy azt a Reunited csinálta.
Szerinted mennyit fejlődött az Overwatch profi világa, mióta hivatalosan is megjelent a játék?
Ubershouts: Azt kell mondanom, hogy az egész sokkal gyorsabban nő, mint bármelyik másik esportág előtte. Érdekes volt látni, hogy a bajnokságok gomba módra szaporodtak, mert a nagyobb szervezetek mind hamar be akartak szállni. Ez persze azt is eredményezte, hogy néhány bajnokság színvonal alattira sikerült, de a játékosok türelmesek és folyamatosan elmondják a véleményüket arról, hogy mi a jó, és mi nem, ez pedig annyit eredményez, hogy a tornák folyamatosan formálódnak és változnak.
Already begun stratting on Eichenwalde for @REUNITEDgg and @KruiseOW. pic.twitter.com/K8WBdGLZaB
— Jonathan Larsson (@Rogue_Reinforce) 2016. augusztus 24.
Szerinted jelenleg melyek azok a hősök, amiket mindenképpen hozni kell?
Ubershouts: Zenyatta Transcendnce képessége elengedhetetlen, hogy pár halálos kombót ki lehessen védeni, emellett persze a Discord Orb sem jön rosszul a tankoknak. Zarya is sok stratégiánál játszik fontos szerepet, és persze az öreg Reinhardt is kell a pajzsa miatt. Ettől függetlenül azért el lehet mondani, hogy a hozott hősök a pályáktól függenek, ez a szép ebben a játékban. Mondjuk a három tank és három support a legerősebb felállás ebben a pillanatban, a csapatok még mindig nem találták meg a tökéletes ellenszert az Ana által felturbózott halálos buldózerre.
Végül ki a kedvenc hősöd és miért?
Ubershouts: Imádom McCree-t, akkor is imádtam, amikor a Fan The Hammer képesség beteg volt, mindig is jó érzés volt egy-egy bal klikk sorozattal lekapni valakit. Szeretek játszani vele, mert középtávolságról és közelről is halálos lehet, és nincs annál jobb, mint amikor egy stun után kiosztok egy fejest egy Genjinek vagy egy Tracernek.
TETSZETT A CIKK? AKKOR KÖVESS MINKET FACEBOOK-ON!