Elérkezett a rettegett tripla tank meta az Overwatch profi világába

Elérkezett a rettegett tripla tank meta az Overwatch profi világába

Pár héttel ezelőtt még csak félénk hangok mondták mi történhet, de ma már ez a valóság. Eljött a három tank három support meta az Overwatch harcterén.

Egy kompetitív játékban a meta folyamatos változása mindig érdekes. Ahogy a játék egyensúlya folyamatosan változik és fejlődik mindig lesz pár erősebb stratégia, amiről ki lehet jelenteni, hogy azok a legjobbak. De ez teljesen természetes. Ettől izgalmas egy játék. De ha egy stratégia dominánssá válik, akkor ott vannak gondok.

A tripla tank vagy más néven a tripla tank tripla support vagy egyszerűen a dupla tripla tényleg ennyire kivédhetetlen? Ebben a pillanatban erről folyik a vita az Overwatch legjobb stratégái között, főleg a profi színtéren. Függetlenül a választól, mind a profiknak mind a játékosoknak két nagyon nagy kritikájuk van ezzel kapcsolatban:

  • nem kell hozzá túl jónak lenni 
  • végtelenül unalmas nézni

Amikor valaki egy izgalmas esportot akar összerakni, akkor ez a két hozzávaló, amit senki nem akar betenni. Az megvan még, amikor mindenki Genji miatt panaszkodott? Na akkor erről volt szó. A mostani formájában a tripla tank metának van pár alappillére. Az összeállítás pontosan 3 tank és 3 support. Az egyik tank szinte mindig Reinhardt, az egyik support pedig szinte mindig Ana. Ahogy az várható a három support a tankok mögött egy jó adag gyógyítást jelent, így a ’nagyfiúk’ és ’nagylányok’ könnyen tudok előre nyomulni és sokkal bátrabban használhatják a támadó képességeiket. Amint Ana ultija megvan - amit nem kell sokáig tölteni, figyelembe véve, hogy van előtte három hatalmas célpont akikbe tonna számra lehet tolni a hps-t - simán ellövi Reinhardtra és a nagypapából egy megállíthatatlan pusztító gőzgép lesz. 

A stratégia a NiP nevéhez fűződik és egyenlőre úgy tűnik, hogy a profi meccsek nagy részében ez a top taktika, sőt a ranglétra magasabb fokán már a játékban is ezt használja mindenki. Maga a taktika azt használja ki, hogy a tankok rengeteg sebzést fel tudnak fogni és egyenlőre az anti-tank hősök nem muzsikálnak olyan jól (Zenyatta durva nerfet kapott, Pharah egyszerűen kikap D.Va új Defende Matrix képessége miatt és akkor ott van Zarya, amiről már beszélni se akarok), aztán ott van Ana, akinek az ultija az egyik hősből dühöngő berzerkert csinál és akkor azért megtörik a csend. Viszont, ahogy erről már korábban szó volt, ezt nézni valami hihetetlenül unalmas. A Dignitas csapat egyik játékosa Artur „art1er’ Bischof a következőket nyilatkozta ezzel kapcsolatban:

„A tripla tank meta egyszerűen a rák meta. Eddig ezt a megtisztelő címet a Genji Winston meta kapta, de többé már nem. Ennek az egésznek nincs értelme, legalábbis szerintünk. A tankok mennek előre, beszedik a sebzést, Ana folyamatosan gyógyít amíg meglesz az ultija, utána pedig eltolja a Nano-Boostot. Szerintem ehhez semmilyen speciális tudás nem kell. Ha pedig elment az Ana ulti, akkor jön Reinhardt és mindenkit belekalapál a földbe. Egy mechanikát használ ki az egész stratégia, ez így nem oké.”

Bischof szerint Anát nagyon gyorsan le kéne nerfelni és valamit csinálni kell a dps hősökkel. Szerinte nem arról van szó, hogy gyengék lennének, de sokszor gyakorlatilag beleütköznek a három tank által alkotott falba. Persze az Ana nerf és a dps hősök buffolása lehet, hogy ellentétes hatást okozna - főleg arra nézve, hogy utána senki nem játszana Anával - szóval nem ez lenne az elegáns megoldás. Ezen kívül pedig már többször volt látható, hogy mit eredményez az, ha a dps hősök ijesztően erősek lesznek. Egyből mindenkinek eszébe juthat Genji vagy McCree. Több játékos kiemelte már, hogy a tripla tank vét az Overwatch „szentkettőssége ellen”: két tank, két dps, két support. Szóval más szavakkal a fejlesztők sem akarták ezt. Miért van több szerep a játékban, ha a játékosok a csapat hat helyét csak kettő szereppel töltik ki? De azért van olyan is akinek tetszik ez az új világ. Az Overwatch történetében egy alternatív, a megszokottól eltérő, stratégia az ami legjobb. Lehet, hogy nem olyan érdekes nézni az ilyen meccseket, de a stratégia léte annyit jelent, hogy a szerepek és stratégiák nincsenek kőbe vésve és a jövőre tekintve bármilyen taktika előjöhet, ez pedig azért izgalmas. Valamilyen szinten pedig a profi színtérnek is jó ez, hiszen még mindig csak szárnypróbálgatások vannak, még semmi nem kezdődött el. Ezért azok a hangok, akik már most nerfért vagy buffért kiáltanak egy picit koraiak. A második szezon még épphogy csak elkezdődött és a profi bajnokságok még igencsak gyerekcipőben járnak. Egy jó esportnak a különleges ismertetőjele az ha magától fejlődik és nem a fejlesztők alakítanak mindent pontról pontra. Végül pedig itt egy videó aról, hogy mi lehet tenni ellene:

A Tempo Storm erősen kezdett, de a Kongdoo valahogy megtalálta mit kell csinálnia. Az kulcs abban van, hogy ki kell venni az Anát. Az igaz, hogy nem könnyű ezt kivitelezni, de azért nem lehetetlen. Szerintem egyből kiátkozni egy stratégiát butaság, meg kell várni, hogy lesz-e ellenszere és ha mondjuk minden így marad még 1 hónap múlva is, akkor lehet majd lázongani. Ti találkoztatok már a dupla triplával? Mi a ti véleményetek?

Tetszett a cikk? Kövesd az Esport1-et Facebook-on!

Kövess Minket!



Közvetítések