A hatékony rankedozás alapjai kezdőknek: a hősválasztás

A hatékony rankedozás alapjai kezdőknek: a hősválasztás

Nézzük, melyik hősöket érdemes leggyakrabban bevetnünk, ha szeretnénk feljebb lépni a ranglétrán.

Nyilvánvalóan senki számára sem újdonság az Overwatch-ban, hogy nem minden hős képvisel ugyanakkora játékerőt - mindez persze nagyban függ a metától, illetve egyéni skillünktől is. Nézzük, melyik hősöket érdemes leggyakrabban bevetnünk, ha szeretnénk feljebb lépni a ranglétrán!

Tier 1

Lucio – A 30%-os futási sebesség nerf ellenére népszerű választás maradt. Főként támadásban nagyon erős: a sebesség növelés, illetve a pajzs ulti miatt könnyedén tud indítani egy közös támadást. Különösen jó azokon a pályákon, ahol le tudja lökni ellenfeleit a mélybe (Lijiang Tower és főleg Ilios).

Reinhardt – Egy gyorsan regenerálódó óriási fal, valamint egy egész csapatot lebénítani képes ulti, mit is kívánhatnánk még egy tanktól? Valószínűleg semmit, ugyanis Reinhardt hosszú idő óta a játék legerősebb sebzésfogója. Az ultija sok másikkal jól kombinálható (pl. Hanzo sárkánya, Mei által keltett jégverem vagy Reaper pörgő lövése).

Tier 2

Mercy – Kiváló single target gyógyító, ereje azonban a csapatos felélesztésben rejlik. Ne feledkezzünk meg a sebzéserősítésről se, Soldier 76 ultizás közben különösen hatékony Mercy-vel. Egyetlen gyengéje, hogy könnyen megölhető, ugyanis nem tud elfutni vagy önmagát olyan könnyedén gyógyítani, mint Lucio (csak 3 másodperc elteltével, passzívan), így a csapattársak védelmére hagyatkozik. Emiatt egyéni rankedezésre egy fokkal kevésbé jó, mint csapatszintűre. A támogatást megkapva azonban a legerősebb gyógyító.

Reaper – Avagy a tankölő. A shotgun széthord, azonban ha egy nagy felületet lő, minden sörét betalál. Közelről a legeffektívebb, így a tankokkal könnyen elbánik. Árnyékká válva simán megmenekül nehéz helyzetekből (Mei vagy Zarya ulti), meglepetésszerű támadásokra képes a teleportáló képességét használva, az ultija pedig könnyedén vezethet csapatgyilkossághoz (team kill), amennyiben megkapja a megfelelő támogatást. Gyenge a távolról veszélyes hősök ellen (Pharah, Widowmaker).

Roadhog – A behúzása általában gyilkosságot ér, és ezt könnyebb is megtenni szólóban, ahol az emberek nem mindig mozognak együtt. Gyógyítás nélkül is képes sokáig a pályán maradni, az ultijáról pedig elmondható az, ami Lucio fegyveréről: az ellökés képesség miatt a fentebb említett pályákon kiváló választás.

Zarya – Védekezésben és támadásban is egyaránt hasznos, Pharah-val (ha megkapja a pajzsot ultizás közben, nagyobb eséllyel éli túl, végignyomva a rakétaesőt) és Bastionnal különösen jó a szinergiája (őt bepajzsozva könnyen kivédekezhető a toronyra rontó Genji vagy Tracer). A szuperképessége pedig hasonlít Reinhardtéra, kiváló előkészítő egy D.Va önrobbanáshoz vagy Tracer pulzáló bombájához.

Tier 3

D.Va – Két élete van, közelről sokat sebez, beépített védelme miatt nehezen lőhető le róla a robotruha, valamint nagy hatósugarú gyilkos ultival rendelkezik. Sem CC-vel (crowd control, mint amilyen Roadhog behúzása vagy Reinhardt bénítása), sem csapatot védő pajzzsal nem rendelkezik, távolról haszontalan, illetve az ultija is gyenge önmagában, fal mögé rejtőzve könnyedén kivédhető.

McCree – Elugrás, bénítás, gyors sebzés, életveszélyes ulti. Soldierhez hasonlóan sok mindenben jó a sheriff, de semmiben sem kiemelkedő.

Mei – Jó választás szóló játékra, tudja önmagát gyógyítani, védeni, a csapattársakat pedig kiszolgálja az ellenfelek megfagyasztásával, akik utána könnyű célpontokká válnak. Ami miatt mégis Tier 3-ba sorolom, az amiatt van, mert távolról gyenge, nagyon pályafüggő (payloados pályákon nem választanám, akkor hatékony, ha nem mozog az objektíva, amit védeni kell).  Róla is elmondható, hogy egyes pályákon különösen hasznos, ilyen a King's Row vagy a Hanamura, ahol a fallal távol tarthatja ellenfeleit.

Pharah – Átlagon felüli mobilitás, távolról tud tornyokat tönkretenni, illetve óriási pusztításra képes, amennyiben sikerül túlélnie azt a pár másodpercet, amíg a zárótűz végigmegy.  

Genji – Páratlan mobilitás (egyedül Tracer van vele egy szinten), magas single target sebzés. A játék egyik legnehezebb karaktere, így rossz kezekben mínusz egy embert jelent.

Soldier 76 – A gyógyító kör sokszor hasznos, ha a csapattársak egy (vagy esetleg nulla) támogatót választanak, illetve egy-egy elleni harcban is döntő lehet, hogy ha a körben áll – ilyenkor ne is támadjuk, vonuljunk fedezékbe. Nem túl hasznos egy sok tankot felvonultató, hátulról Mercyvel megtámogatott kompozíció ellen (hacsak nem tudjuk őt valahogy a tankokat kikerülve fókuszálni), ugyanis a lassú, folyamatos (DPS) sebzés jellemző rá. Igazán eredményes a 200 vagy az alatti életponttal rendelkező, nem túl mobilis karakterek ellen (Junkrat, Pharah). Az ultiját is elég könnyű counterelni, elég, ha elbújunk előle, de számos lehetőségünk van kivárni az időt (Reinhardt vagy Mei fal mögé menve, Lucio ultit kapva).

Zenyatta – A legutóbbi nerf óta (50% helyett 30%-os sebezhetőség éri az ellenfelet, ha megkapja a golyót) esett egy picit Zenyatta ereje, azonban ez a képessége még mindig nagyon erős, ha megkapja a fókuszt a társaktól az adott ellenfél. Az ultija hasonlít Lucio pajzsához olyan szempontból, hogy megkönnyíti a belemenést (engage) vagy kihátrálást (disengage).

Tier 4

Ana – Az altatása a játék leghosszabban tartó CC-je (öt másodperc), azonban ha sebezni is akarjuk (már pedig akarjuk) a célpontot, akkor ez megszakad fél másodperc után. Legfőbb ereje az ultijában rejlik, ezt a tankunkra nyomva könnyedén kezdeményezhetünk csapatharcot. Gyengéje, hogy nehéz vele hatékonyan gyógyítani (el kell találnunk a csapattársunkat hozzá, a gyógyító csomagon pedig nagy a töltési idő).

Bastion – Ha védve van, akkor rengeteg sebzést ki tud osztani, tankká változva egy lövésből elbánik szinte mindenkivel, azonban viszonylag könnyen meg lehet ölni távolról (Pharah) vagy közelről egy robbantással (Tracer bomba).

Hanzo – Hasonló mondható el az ultijáról, mint D.Va esetében, előkészítve halálos, önmagában haszontalan. A nyilakkal képes visiont adni csapatának, azonban betalálni velük közel sem egyszerű. Tankok ellen hatékonyabb (nagyobb felület, jobb célozhatóság).

Junkrat – Lassú, immobilis karakterek ellen találták ki, akik nem tudják olyan egyszerűen kikerülni a gránátokat (Reinhardt pajzsa például teljesen haszontalan ellene), illetve akkor is jó, ha az ultiját nem tudják szétlőni, mielőtt felrobbantja. Legnagyobb problémája az, hogy ezeknek mind feltétele van, és bizonyos csapatkompozíciók ellen (főleg, ahol távolról elbánnak vele) nem sokat ér (Soldier könnyen kilövi a guruló kereket, Pharah felrepül előle stb.). Inkább idegesítő, mint effektív.

Symmetra – A hős, akit nem értek, mért került a gyógyítók közé (védőknél van a helye). Lézerei lassítása és sebzése kiváló a támadások megakasztásához (épp ezért olyan pályán jó, ahova csak egy, maximum két felől lehet bejönni és pontot kell védeni, szóval payloadoson ő se jó választás), teleportáló kapuja pedig a ponthoz való visszajutáshoz. Szituációs választás, ezért itt a helye.

Torbjörn – Szívem szerint neki egy külön tiert csináltam volna, azonban koordinálatlan csapatoknál előfordul, hogy nem lövik le a tornyát, úgy pedig (pláne a szuperképességét használva) ember legyen a talpán, aki eljut a kívánt objektumig. Magasabb szinten azonban – ha likvidálják a tornyát – önmagában semmit nem ér.

Tracer – Egy jó Tracer minden szituációból képes meglógni, ultija miatt kifejezetten hasznos tornyok vagy más fókuszolandó, törékeny ellenfelek ellen (Mercy), azonban sebzése kevés és lassú, a tankokat pedig el se kezdjünk lőni, sose halnak meg általa. A Junkratnél írt utolsó mondatom rá is igaz.

Widowmaker – Avagy a karakter, akit a legtöbbet szoktunk kérni, hogy váltsanak le. Az ok egyszerű: jól helyezkedni, precízen célozni és ezáltal hasznosnak lenni Widow-val nem kevés gyakorlást igényel, a játék egyik, ha nem legnehezebb karaktere. Ez, illetve az ultija (szólóban közel sem olyan hasznos a vision, mint versenyszinten) tier 4-be küldi. 

Winston – Az ugrásával, pajzsot felhúzva elkezdhetünk elfoglalni egy pontot, ultinkat használva pedig szinte megölhetetlenek vagyunk, elronthatjuk közben az ellenfél pozícióját azzal, hogy többfelé elütjük őket (vagy lelökjük a mélybe, ha a pálya engedi). A pajzsát könnyen ki lehet játszani (bemegyünk alá), a sebzése pedig alacsony.

Mit gondolok, a frissen bemutatott új karakter, Sombra hol helyezkedhet majd el az erősorrendben?

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!



Közvetítések