Statisztikákkal alátámasztva, miért égnek ki a CS:GO profik és miért lépnek vissza csapatok versenyektől.
Bár a CS:GO szó szerint berobbant 2016-ban az ELEAGUE, az ECS és a hasonló versenyek mennyiségi növekedésével a versenyzőkre irányuló terhelés is exponenciálisan növekedett. Csak nézzük meg, a 2015-ös, egész év alatt kiosztott nagyjából 6 millió dollárnyi nyereményalap 2016-ra közel megtriplázódott, a 17 millió dollárból ráadásul 7,5 milliót 9 csapat kalapozott össze magának!
Kié lett a legnagyobb szelet a 7,5 milliós CS:GO tortából?
A Forbes 2016-ra megcsinálta a CS:GO versenyeinek elemzését, lássuk kik kerestek a legjobban.
A pénz azonban csak az érem egyik oldala, a plusz anyagi juttatás mellé kaptak a játékosok egy jó nagy adag extra terhelést is, aminek hosszú távon káros hatásai lehetnek, ez már jól látszott év vége felé, amikor például a GODSENT visszalépett a 1,5 millió dolláros WESG döntőtől azért, hogy pihenjenek a januári, atlantai major előtt. De hogy miért féltik ennyire a csapatok a játékosaikat? Íme a kemény számok:
A Score kiszámolta, hogy 2016-ban a 365 napból 214 nap volt olyan, amikor valamilyen kiemelt LAN verseny volt, ami nagyjából az év kétharmada, ezek azok az időszakok, amikor a csapatoknak bőven erőn felül kell teljesíteniük. 2015-ben 18 LAN volt egész évben, 2016-ban 17 ment le csak a júliusi major-ig - óriási a növekedés. Minden héten repülőút a világ egyik végéből a másikba, gyorséttermi kaja, praccolás, meccsek, majd haza és szinte pihenés nélkül irány a következő LAN. Bár a versenyek száma minden bizonnyal 2017-ben is nőni fog, a csapatok már megegyeztek abban, hogy nem lesznek ott mindig mindenhol. A North játékosa, MSL elmondta, mostanában túl sok eseményen voltak ott, erre a jövőben jobban odafigyelnek:
"Már most több versenyt mondtunk vissza idén, mint 2016-ban összesen. Csak a nagy tornákra és a nagyobb pénzdíjas versenyekre fogunk koncentrálni, hogy több időnk maradjon a pihenésre és a felkészülésre."
Persze akadnak ellenvélemények is, az NRG játékosa, daps szerint azzal, hogy a kisebb rendezvényeket lemondja néhány csapat, még nem oldódnak meg a problémák, amik például az EPL-lel vagy az ELEAGUE meccsei közötti átfedésekkel alakultak ki (emlékezzünk vissza, hogy pl. néhányan lekésték az EPL meccsüket azért, mert a DreamHack-ről hazafelé törölték a járatukat).
"Az lenne a legjobb, ha a négy nagy liga együttműködne és közösen kidolgoznának egy éves versenynaptárat, hogy ne kelljen az online meccseinket besűríteni a LAN-ok közé. Volt olyan pillanat, amikor a minoron voltunk és három ECS Bo3-at + utána rájátszást kellett játszanunk úgy, hogy nem is voltam otthon azoknak a meccseknek a felén. Nem is sikerült kvalifikálni, valószínűleg, mert nem tudtunk rendesen készülni".
Azonban a LAN-ozás, az online ligák csak a meló egyik fele, a topcsapatok számára ott vannak a bootcamp-ek, a scrimek, a többszáz órányi gyakorlás és akkor még nem beszéltünk a kötelező szponzori megjelenésekről, karrigan szerint ettől égnek ki a játékosok. A túlhajszolt embereknek pedig megjelenik a sérülésveszély is, de ha meg elmennek szünetre, kijönnek a gyakorlatból, nehezebb visszarázódni, valami ilyesmi történt tavaly a kölni major után is az akkor G2-val.
És akkor még nem beszéltünk a magánéletről: Az Astralis-os zonic például minden reggel Facetime-on tud csak beszélni a fiával és a feleségével, ő is örül a döntésnek, hogy kevesebb versenyen vesznek majd részt.
"Jót fog tenni nekem, a családomnak, és a játékosok barátnőinek is, ha több szünet lesz. Inkább nyerjünk egy nagy versenyt, mint legyünk a top4-ben 3-4 LAN-on."
TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!
Kép: HLTV