A Blizzard közzétette, hogyan oszlanak el az Overwatch játékosok az egyes szintek között. Emellett egy fontos változást is bejelentettek.
Az Overwatch egyik vezető dizájnere, Scott Mercer nemrégiben közzétett egy statisztikát a játék hivatalos fórumán, melyből kiderül, hogyan oszlanak el a játékosok a Skill Rating szintek alapján.
A Competitive Play harmadik szezonja alapján ezek az arányok az egyes szinteken (zárójelben a Skill Ratinggel):
- Bronze (1-1499) - 6%
- Silver (1500-1999) - 22%
- Gold (2000-2499) - 34%
- Platinum (2500-2999) - 23%
- Diamond (3000-3499) - 10%
- Master (3500-3999) - 3%
- Grandmaster (4000+) - 1% alatt
Mercer elárulta, hogy a medián valahol 2300 környékén van, így aki SR 2300 felett van, az már jobb, mint a játékosok fele!
Fontos, hogy a fenti eloszlás a szezon végi (tehát a maximális) Skill Ratingre vonatkozik - aktuálisan a játékosbázisnak legfeljebb a 8 százaléka szokott SR 3000 felett lenni.
Szó esett emellett egy fontos változásról is: hamarosan aktiválni fogják az új matchmaking rendszert, amely bizonyos winrate-különbség felett nem fog meccset indítani. Erre azért van szükség, mert egyes játékosok kihasználtak egy olyan kiskaput, hogy a legkihaltabb órában, csapatként kerestek meccset, és mivel a játék nem talált hozzájuk méltó ellenfelet, ezért náluk jóval gyengébb csapatok ellen játszhattak.
Az éjszaka közepén, válogatott játékossal farmolja a gyengébbeket a "Brazil Hatos"
De már nem sokáig: a Blizzard azt ígéri, hamarosan kész lesznek a megoldással az ehhez hasonló problémákra.
Mostantól erre nem lesz lehetőség: a játék egy bizonyos különbség felett már nem párosít egymás ellen játékosokat, így akik hasonlóval próbálkoznak, mint a "Brazil Hatos", azok könnyen lehet, hogy nem is fognak ellenfeleket találni a hajnali órákban.
TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!