Az interjúsorozat legújabb részében Seriouzhnya kerül a középpontba.
Szia Seriouzhnya! Kezdésként mesélnél kicsit magadról?
Seriouzhnya: Keresztnevem Szabolcs, 21 éves vagyok, jelen pillanatban a Miskolci Egyetemen küzdök a diplomáért, mellette egyéni vállalkozóként pénzügyi termékek értékesítésével foglalkozok.
WoT-ban egyike vagyok azon kevés magyar játékosoknak, akik megjárták a Golden League-t. 2011 május óta játszok, szóval elég régi motoros vagyok az online tankok világában. A legtöbb időmet magyar klánokban töltöttem (HUNS-ZWACK-TRIGG, utóbbi kettőnek alapítótagja voltam-vagyok), azonban volt pár kalandozásom a nemzetközi vizeken is a S3AL és a FAME tagjaként.
Ilyen tapasztalatokkal a hátad mögött mit gondolsz a magyar klánok helyzetéről? Hány olyan klán van, ami fel tudja venni a versenyt az élmezőnnyel?
Seriouzhnya: Elfogultság nélkül állíthatom, hogy jelen pillatban mi a TRIGG képviseljük a magyar élvonalt, ez a nemzetközi vizeken a Top 10-re elég. Sajnálatos, hogy ezt nem mutathattuk meg idén nyáron a vetélytársaknak, hiszen általában ilyenkor kerül megrendezésre egy minikampány, ám idén ez valamilyen okból kifolyólag elmaradt.
A második helyre az MBZ-s fiúkat tenném, majd a harmadik helyre az USTOP-os srácokat.
Szerintem ennek a három klánnak van a legnagyobb esélye komoly eredményeket elhozni egy megmérettetés esetén.
A TRIGG csapata az Absolute Supremacy bajnokságon.
Miért épp a World of Tanks?
Seriouzhnya: Egy internetes hirdetés feldobta nekem a WoT-ot és mivel akkoriban toltuk haverokkal a T-34 vs Tiger nevű szintén orosz harckocsi szimulátort, ezért adtunk egy próbát az arcade mmo-nak is.
Azóta már csak én tankozok, a többiek inkább LoL-oznak.
Hogyan jellemeznéd a játékstílusodat?
Seriouzhnya: Minden meccsen eltérően reagálok mivel 3 fő változó van egy körben: a térképet, a saját tankjainkat és az ellenfél tankjait is figyelembe veszem mielőtt kiválasztom az ideális taktikát.
Ha tehetem, akkor agresszívan mozgok a harckocsimmal.
Melyik nemzetet, tankágat és tanktípust kedveled a leginkább és a legkevésbé?
Seriouzhnya: Kedvenc tankjaim a BatChat 25t és a szovjet tier 10-es medek. De amibe akármikor visszaülnék az a nerf előtti T-22 közepes volt.
Az a tanktípus amit nem kedvelek nem más, mint a Type 5 Heavy.
Unicum szemmel visszatekintve mi volt a legnagyobb baklövésed, amit kezdőként elkövettél?
Seriouzhnya: Nekünk anno nem állt rendelkezésünkre akkora olvasmány, mint a mostani kezdőknek ezért mint mindenki akkoriban rohantam a legendás Tigris felé és csalódva tapasztaltam, hogy a játékban teljesen másra szolgál, mint a 2. VH csataterein.
Mi volt a legemlékezetesebb pillanatod a World of Tanks-ben?
Seriouzhnya: Sok ilyen volt: az első CW kampány HUNS sikere, Golden League szereplés (akkori nevén Pro League) a Team WD-vel, a DTQ-val, Go4WoT győzelmek, számtalan ESL magyar kupa győzelem, amikor a GoHard-dal bejutottunk a Golden League-be. Számtalan örömteli percet okozott nekem ez a játék és nagyszerű embereket ismerhettem meg a WoT-nak köszönhetően.
Szerinted milyen hiányosságai és hibái vannak a játéknak? Ha tehetnéd, mit fejlesztenél vagy javítanál a WoT-on?
Seriouzhnya: Egyértelmű hibának találom az új generációs prémium tankokat (Skorpion G, Patriot, Liberté, Defender), én nem raktam volna be őket a játékba.
A térképtervező részleget egy az egyben kirúgnám, úgy mint a játék egyensúlyáért felelős személyeket is.
Olyan emberek kellenek ezekbe a pozíciókba, akik értik is a játékot és jól is játszanak vele.
Soha nem tudják, hogy egy tankon mit módosítsanak ahhoz, hogy kiegyensúlyozott legyen: vagy túlbuffolnak valamit, vagy játszhatatlanra nerfelnek valamit. Erre tökéletes példa a mostani Maus, Type 5 és a supertesten bejelentett BatChat nerf.
Mit gondolsz a World of Tanks e-sportról?
Seriouzhnya: Rengeteg lehetőséget nem használ ki a WG, személy szerint úgy érzem, hogy nincs meg a kellő marketing a WoT e-sport szcénának, a díjazást is meg lehetne növelni, hogy több csapat és játékos számára legyen vonzóbb a WoT e-sport színpada.
Hiányzik a régi díjazás ESL-ről és a Silver League-be is visszatenném a pénznyereményt.
A Golden League díjazása szezonról szezonra nő, és a WGL igazgatója is úgy nyilatkozott, hogy elsődleges céljuk a WGL játékosok helyzetének rendezése, azaz el szeretnék érni, hogy a profik meg tudjanak élni csak abból, hogy játszanak. Szerinted ez önmagában nem jelent kellő motivációt a játékosoknak?
Seriouzhnya: Engem anno az motivált, hogy Európa legjobbjai ellen szállhattam csatába, mellé a pénz csak extra jutalom volt. Mást viszont teljes mértékben csak a pénz motivál.
Szerintem nagyon helyes döntés, hogy folyamatosan növelik a díjazást, ugyanakkor én a játékosoknak felajánlanék fix fizetést is, úgy ahogy a Riot teszi ezt a League of Legends esetében.
Milyen csapatokban játszottál eddig? Mesélnél kicsit az e-sport karrieredről?
Seriouzhnya: A WoT eSport pályafutásom a HUNS – Underdogs csapatban kezdtem, ebből lett később a Team Western Digital (WD), majd a DTQ. Velük fordultam meg a Pro League-ben.
A WoT Magyar Ligát és az ESL magyar szekcióját is velük domináltuk, majd egy páran kiváltunk a DTQ-ból megalapítva a PRANK-et, amivel inkább a minél több gold kifarmolása volt a cél, de nyilván a pénzdíjas versenyekről és az offline megmérettetésektől se riadtunk vissza. Utolsó offline szereplésem tavaly szeptemberben volt Kecskeméten a Real Gamers 3vs3-as bajnokságán, ahol egy mérkőzést se vesztettünk.
A TriggR 7vs7 csapattal meglepően jól teljesítettünk az első Major League szezonban, azonban ezt a formát nem sikerült adoptálni az azt követő Silver League szezonba, így az érdeklődés hiányában kiestünk onnan.
Azóta két-három hetente elindulunk egy ESL South-East bajnokságon, amit általában meg is nyerünk.
Sok magyar WGL játékos nemzetközi csapatot választott, mint például kajzoo és Tankelit01. Szerinted egy magyar csapatnak van esélye bejutni a Golden League-be, vagy érdemesebb nemzetközi csapatot keresni a profi karrierhez?
Seriouzhnya: Nemzetközi csapattal könnyebb érvényesülni a Golden League-ben ez egyértelmű, viszont személy szerint én jobban preferálnám, ha egy teljes csapattal tudnánk képviselni hazánkat az online csatatereken.
Milyen céljaid vannak még a játékban?
Seriouzhnya: Amit el szerettem volna érni azt már elértem ebben a játékban. Igazság szerint az hogy jól szórakozzak. Vonzanak a gun markok gyűjtögetései is, de ahhoz sajnos jelenleg túl keveset játszok, hogy az áhított csillagokat begyűjtsem.
Végül, de nem utolsó sorban mit tanácsolnál a kezdő játékosoknak? Hogyan lehetnek ők is unicumok?
Seriouzhnya: Olvassanak utána a játéknak (különösen a spotrendszer működésének), videókból/jó játékosok streamjeiből tanulják meg a kulcspozíciókat a térképeken, ismerjék ki a tankjaikat és fontolva haladjanak a csatatéren.
Vizsgálják meg tanks.gg-n azokat a harckocsikat, amiknek az átütésével problémájuk akadt.
Nekünk régen nem voltak ilyen lehetőségeink, csak a gyakorló csata és a sok-sok ezer ellőtt kredit.
Még több interjú:
GosztonyiPro_The_Animal
Tankelit01
TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!