Miért telitalálat TV-s szemmel a Rocket League?

Miért telitalálat TV-s szemmel a Rocket League?

Számos új dolgot tudtunk meg a játék fejlesztőitől és a támogatóktól!

A Rocket League még a Playstation Plus kínálatában jelent meg 2015 júliusában, korábban beszámoltunk arról is, hogy ebben a hónapban lesz két éves. Két év alatt a jelenlegi generáció egyik sikeres e-sport játék úttörője lett. Maga a játék sokak számára elérhető, ugyanis nem találhatóak benne erőszakos események és persze nem igazán összetett, így minimális megértéssel is bárki profivá válhat, a megfelelő mennyiségű gyakorlással.

De miért ilyen sikeres? Miért szerették meg a játékosok ezt a címet?

A Rocket League-t könnyű nézni, mert olyan, mint egy foci meccs, csak itt nem játékosok vannak, hanem autók. Könnyen megtanulhatóak és követhetőek az alapok: kék autók, piros autók, egy túlméretezett golyó, amelyet az adott pálya egyik oldalában lévő kapujába kell elhelyezni. De ez persze nem minden, a játékba számos más sportágat próbál behozni a Psyonix, így kedvünk szerint kosarazhatunk vagy jéghokizhatunk. Persze a sportjátékok mellett találhatóak olyan lehetőségek is, amik közel sem hasonlíthatóak egyikhez sem, így igazán extrém módok is vannak az időtöltésre. De kompetitív formában bőven biztosítja a játékosok számára megfelelő játékmódokat.

A játék debütálni fog a Gfinity Elite Series nevű versenyén Londonban, ezek mellett az NBC televíziós szolgáltató és a FACEIT is közös megegyezéssel jelentette be a partnerséget a Psyonix fejlesztőivel, hogy létrehozzák a televíziós hálózat első e-sport versenyét, amely erre a játékra összpontosul.

Abban az időben, amikor megszületett a megegyezés, Michele Attisani, a FACEIT társalapítója és ügyvezetője elmondta az esports-pro számára, hogy: „Számos okuk van” arra, hogy pont a Rocket League-t válasszák:

„Először is a Rocket League közösség. Rendkívül erős, nagyon szenvedélyes és ez az egyik legfontosabb tényező számunkra, amikor úgy döntünk, hogy befektetünk egy játékba, vagy dolgozunk a játék kiadójával. Úgy éreztük, hogy hatalmas igény mutatkozott a versenyképesebb tulajdonsága iránt. Úgy véljük, hatalmas keresletre számíthatunk a versenyképesebb tulajdonságok után és a versenytársak körében a versenyek körül, így számunkra nagyon hasonlít az eredetileg Counter-Strike-tól származó dolgokhoz, kezdve a közösségtől, kezdve a helyi szinttől. És persze ezt nagyon jól sikerült kitolnunk most az NBC-vel való együttműködésben.”

Az esports-pro csapata nem csak FACEIT-tel tudott beszélni, hanem magával Josh Watsonnal is, aki a Psyonix e-sportért felelős személye

„Hihetetlenül hűséges és szenvedélyes rajongók, illetve versenyszervezők vannak szerte a világon. Ma több tucat közösségi versenyszervező van, akik évente több száz rendezvényt rendeznek online és offline egyaránt! Ennek a sikernek köszönhetően az első hivatalos e-sport verseny a Rocket League Championship Series lett, amelyet a Twitch-csel együtt közösen szervezünk azóta is. Világszerte több mint 20 versenyző vesz részt, három régióban. Évente két alkalommal, három hónapos idényeket csinálunk, és 600.000 dollárt biztosítunk az adott versenyre díjazásként!"

Az első évben a Psyonix két szezont tartott, egyet nyílt selejtezővel, amely több mint 6000 csapatot vonzott és mindegyikük lelkesen remélte, hogy jogosulttá válik a fő versenyre. Ez a versenysorozat több mint 10 millió nézőt vonzott a képernyők elé!

A Rocket League-t gyakran nem ugyanazon a szinten említik, mint a Counter Strike: Global Offensive-t, a League of Legends-et vagy a Dota 2-őt, de mégis óriási figyelmet és befektetéseket vonz. A Psyonix maga is bejelentette, hogy 2017 elején 2,5 millió dollárt fektetnek a Rocket League versenyképes ökoszisztémájába.

A Rocket League előnye, hogy egy FPS vagy MOBA játékhoz képest szinte semmi magyarázatot nem igényel. Hogyha szeretnénk tudni, hogy ki nyeri a Rocket League mérkőzést, csak feltekintünk a képernyő tetejére és megnézzük a pontszámokat! Elsősorban ez az a könnyedség, amellyel a játékot a hagyományos sportrajongók is nézhetik, így természetes módon illeszkedik a televíziós események erőteljes előmozdításához.

„Régóta dolgozunk néhány nagyon nagy média- és tv társasággal és olyan címeket keresünk, amelyek potenciálisan megérthetők és terjeszthetők mind a hagyományos és digitális platformokon, mind televízióban, hogy a TV nézők figyelmét is felkeltse. A Rocket League egy nagyon alkalmas játék ebből a szempontból, mert nagyon könnyű megérteni és követni az akciót. Van egy ismerős mechanikája. Aki ismeri a focit, azok számára nem kell bemutatni. Ezért is döntöttünk úgy, hogy velük dolgozunk és egy nagyszerű kapcsolatot alakítunk ki a Psyonix-szal, a Rocket League fejlesztőivel. Nagyon szívesen támogatnak minket és minden kezdeményezésünket. Ezért is gyűjtöttük össze ezeket az elemeket, mert hittük, hogy a Rocket League minden bizonnyal nagyon érdekes terület ahhoz, hogy befektessünk!” - tette hozzá Attisani.

A Rocket League számára még hosszú az út, hogy mainstream elfogadtatást kapjon, de két év után úgy érzi az ember, hogy nagyon jó úton halad.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Borítókép: GameSpot

Kövess Minket!