A Blizzard húsz milliót kér egy helyért, viszont a Riot csak tizet. Nézzük a többi számot.
Tegnapelőtt a Blizzard hosszú hallgatás után végre lerántotta a leplet az induló Overwatch League-ről és bejelentették a bajnokság első hét csapatát, így most már két olyan e-sport játék is van, ami 2018-ban franchise alapú versenyt indít majd. Ezzel a Riot és a Blizzard nem titkolt célja az, hogy nagy múlttal és persze még nagyobb költségvetéssel rendelkező vállalatokat csábítsanak a versenyükre. Észak-Amerikában ez már bevett piaci modell, a nagy sportligák, mint az NFL, NBA, NHL ezen az alapon működnek.
Hivatalos: itt az első hét Overwatch League résztvevő város
Most már el lehet hinni, hogy elindul az Overwatch League.
A Superdata elemzőcég elkészítette a két induló bajnokság összehasonlító elemzését, ami rávilágít arra, hogy a Blizzard miért is kér többet a helyekért és miért van olyan szereplő, aki hajlandó megfizetni ezt a nagyon magas belépti díjat. És most lássuk a pontos számokat.
Overwatch League VS NA LCS (Franchise rendszer) |
||
NA LCS | Overwatch League | |
Játék | League of Legends | Overwatch |
Kiadó | Riot Games | Blizzard |
Platform | PC | PC, Konzol |
Csapat hely ár | 10 millió dollár | 20 millió dollár |
Földrajzi elhelyezés | Észak-Amerika | Világszerte |
Havonta aktív játékosszám (május) | 101.1 millió | 14.6 millió |
Mikrotranzakciós bevételek (május) | 173 millió dollár | 29 millió |
Csapatok | Még nem került bejelentésre | Boston, New York, Miami, Los Angeles, San Francisco, Sanghaj, Szöul |
Az egyik első nagy különbség, hogy az Overwatch konzolon is megjelenik, így potenciálisan akár egy másik közösségnek is érdekes lehet majd az OWL, még akkor is, ha a mérkőzéseket PC-n fogják játszani. Viszont a platformból eredő lehetőségeket eltörli az a tény, hogy a LoL népszerűsége töretlen, a játékosállomány sokszorosa az Overwatch-nak. Ez meg is mutatkozik abban, hogy havonta a mikrotranzakciókból eredő bevételek lényegesen több bevételt jelentenek és minden bizonnyal ez a közeljövőben sem fog változni.
De akkor felmerül a kérdés, hogy mégis miért kéri el a helyekért a Blizzard a 20 milliót? Erre két magyarázat van. Az egyik arról szól, hogy az Overwatch League globális lesz. Ha egy szervezet leteszi a pénzt Romániába, akkor Bukarest is felkerülhet a térképre. Ezzel a lépéssel a Blizzard gyakorlatilag a teljes piacot lefedi és a reklámokat egycsapásra mindenhova eljuttatja. Ezzel szemben az NA LCS régió-korlátozott lesz, ami meg amúgy is kevesebb embert vonz az olyan régiókból, mint Korea vagy Európa. A másik ok pedig ebből következik, az Overwatch-ot könnyebb követni. Egy átlagos néző számára sokkal könnyebb megérteni, mi történik éppen a pályán, hiszen a játékosok a legtöbb esetben fegyverekkel lövöldöznek egymásra, amit nem túl bonyolult felfogni. Viszont a LOL már sokkal bonyolultabb. A játékon belül nagyon sok karakter van és mindegyik négy képességgel rendelkezik, a képességek kombinációja majdnem végtelen mennyiségű kombinációt hordoz magában.
Összegezve, az OWL népszerűség alapján nem előzi meg a LoL-t (persze tegyünk hozzá egy kérdőjeles "még"-et, hiszen a LoL-nak 7 év előnye van), viszont a globális volta és egyszerűbb érthetősége miatt az átlagos néző számára a belépési korlát sokkal alacsonyabb, így gyorsabb növekedési pályát futhat majd be, mint a Riot.
TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!