Overwatch vs. League of Legends - lássuk a franchise liga számait

Overwatch vs. League of Legends - lássuk a franchise liga számait

A Blizzard húsz milliót kér egy helyért, viszont a Riot csak tizet. Nézzük a többi számot.

Tegnapelőtt a Blizzard hosszú hallgatás után végre lerántotta a leplet az induló Overwatch League-ről és bejelentették a bajnokság első hét csapatát, így most már két olyan e-sport játék is van, ami 2018-ban franchise alapú versenyt indít majd. Ezzel a Riot és a Blizzard nem titkolt célja az, hogy nagy múlttal és persze még nagyobb költségvetéssel rendelkező vállalatokat csábítsanak a versenyükre. Észak-Amerikában ez már bevett piaci modell, a nagy sportligák, mint az NFL, NBA, NHL ezen az alapon működnek. 

Hivatalos: itt az első hét Overwatch League résztvevő város

Most már el lehet hinni, hogy elindul az Overwatch League.

A Superdata elemzőcég elkészítette a két induló bajnokság összehasonlító elemzését, ami rávilágít arra, hogy a Blizzard miért is kér többet a helyekért és miért van olyan szereplő, aki hajlandó megfizetni ezt a nagyon magas belépti díjat. És most lássuk a pontos számokat.

Overwatch League VS NA LCS (Franchise rendszer)

NA LCS Overwatch League
Játék  League of Legends Overwatch
Kiadó Riot Games Blizzard
Platform PC PC, Konzol
Csapat hely ár 10 millió dollár 20 millió dollár
Földrajzi elhelyezés Észak-Amerika Világszerte
Havonta aktív játékosszám (május) 101.1 millió 14.6 millió
Mikrotranzakciós bevételek (május) 173 millió dollár 29 millió
Csapatok Még nem került bejelentésre Boston, New York, Miami, Los Angeles, San Francisco, Sanghaj, Szöul

Az egyik első nagy különbség, hogy az Overwatch konzolon is megjelenik, így potenciálisan akár egy másik közösségnek is érdekes lehet majd az OWL, még akkor is, ha a mérkőzéseket PC-n fogják játszani. Viszont a platformból eredő lehetőségeket eltörli az a tény, hogy a LoL népszerűsége töretlen, a játékosállomány sokszorosa az Overwatch-nak. Ez meg is mutatkozik abban, hogy havonta a mikrotranzakciókból eredő bevételek lényegesen több bevételt jelentenek és minden bizonnyal ez a közeljövőben sem fog változni.

De akkor felmerül a kérdés, hogy mégis miért kéri el a helyekért a Blizzard a 20 milliót? Erre két magyarázat van. Az egyik arról szól, hogy az Overwatch League globális lesz. Ha egy szervezet leteszi a pénzt Romániába, akkor Bukarest is felkerülhet a térképre. Ezzel a lépéssel a Blizzard gyakorlatilag a teljes piacot lefedi és a reklámokat egycsapásra mindenhova eljuttatja. Ezzel szemben az NA LCS régió-korlátozott lesz, ami meg amúgy is kevesebb embert vonz az olyan régiókból, mint Korea vagy Európa. A másik ok pedig ebből következik, az Overwatch-ot könnyebb követni. Egy átlagos néző számára sokkal könnyebb megérteni, mi történik éppen a pályán, hiszen a játékosok a legtöbb esetben fegyverekkel lövöldöznek egymásra, amit nem túl bonyolult felfogni. Viszont a LOL már sokkal bonyolultabb. A játékon belül nagyon sok karakter van és mindegyik négy képességgel rendelkezik, a képességek kombinációja majdnem végtelen mennyiségű kombinációt hordoz magában. 

Összegezve, az OWL népszerűség alapján nem előzi meg a LoL-t (persze tegyünk hozzá egy kérdőjeles "még"-et, hiszen a LoL-nak 7 év előnye van), viszont a globális volta és egyszerűbb érthetősége miatt az átlagos néző számára a belépési korlát sokkal alacsonyabb, így gyorsabb növekedési pályát futhat majd be, mint a Riot.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!



Közvetítések