Bezavarhat a NetEase és a Blizzard kapcsolata az induló Overwatch Leagu-ben.
A múlt heti bejelentés után már tudjuk, hogy kik voltak hajlandóak kifizetni a Blizzard 20 millió dolláros belépti díját az induló Overwatch League-be. Vannak itt nagy múltú sport csapatok, feltörekvő e-sport szervezetek és persze befektetői csoportok is.
Hivatalos: itt az első hét Overwatch League résztvevő város
Most már el lehet hinni, hogy elindul az Overwatch League.
Az egyik ilyen befektetői csoport az ázsiai NetEase, ami azon kívül, hogy e-sport szervezeteket támogat a Blizzard kínai licence partnere is. Ez annyit jelent, hogy a legtöbb Blizzard által kiadott játékot ők forgalmaznak Kínában. A kérdés pedig jogosan merül fel ebben az esetben: Nincs itt egy kis összeférhetetlenség?
A kínai piac rejtelmei
Mielőtt választ adhatnánk, meg kell vizsgálni, hogy a milyen kapcsolat van a Blizzard és a NetEase között. Pár évvel ezelőtt a cég volt az, aki a World of Warcraft-tal kapcsolatban intézte az ügyes bajos dolgokat. Ők csinálták a dobozos eladásokat és a havi előfizetéseket is ők gyűjtötték be. Ezek után jött a Hearthstone, később pedig az Overwatch is bekerült a repertoárba. Ezzel párhuzamosan a cég az e-sportban is elkezdte bontogatni a szárnyait. Megrendezték a Heartstone China vs. Europe és az Overwatch Nexus Cup versenyeket.
Mivel egyre több játék került hozzájuk, a cég értéke ezzel egyenesen arányosan elkezdett növekedni. A Hearthstone kiadása után 6%-kos növekedést értek el, majd miután eladtak 5 millió példányt az Overwatch-ból, a vállalat részvényeinek összértéke 1 milliárd dollárral lett több. Daniel Ahmad, egy iparági elemző a következőket mondta az Overwatch-ról:
"Nagyon kevés olyan nyugati játék van, amit több milliós eladási számokat tud generálni Kínában. Ami pedig még ennél is érdekesebb, hogy a Blizzard nemrég nyilvánosságra hozta, hogy a játékosok több, mint fele ázsiai, ami mutatja, hogy mennyire népszerű ott a játék."
Ebből következik, hogy a NetEase szempontjából nem mindegy, hogy teljesít a játék. Számukra fontos, hogy az OWL-nek Kínában is legyenek érdekeltségei, mert hosszútávon ez fenntartja majd a népszerűséget, ami bizony kőkemény profitot jelent.
Azért akad itt némi gond
Mivel a NetEase gyakorlatilag játékkiadónak minősül, ezért nem lehet kérdéses, hogy vannak érdekkonfliktusok. Csak megemlítenék pár esetet, amikor a sanghaji csapat előnybe kerülhet, mert a tulajdonos olyan dolgokat tud nyújtani a játékosoknak, ami a többi szervezet esetében nincs meg.
- Siettethet vagy késleltethet egy frissítést, attól függően, hogy az mennyire fekszik a csapatnak
- A csapatnak hamarabb tudja kiszórni a patch információkat
- Lekérheti az ellenfelek játékosai által játszott meccseket és azt átadhatja a saját csapatának
- Akár ki is ban-olhat valakit az ellenfélből
Persze a fenn felsorolt lehetőségek közül van olyan, ami csak extrém esetben történhet meg és szinte elképzelhetetlennek tűnik. De ha már a lehetőség megvan rá, akkor ott van némi gond. Ha pedig ez bekövetkezik, akkor az súlyos korrupciós botrány lesz, ami akár az egész ligát magával ránthatja. Viszont a Blizzard nem aggódik. Lehet ők tudnak olyat amit mi nem? Kappa