Doomfist olyat üt, hogy a fal adja a másikat

Doomfist olyat üt, hogy a fal adja a másikat

Ha már éles, akkor nézzük át pontosan mit is tud pontosan. Mi ellen jó és kit kell elkerülni.

Tegnap végre elérkezett a várva várt dátum és este mindenki nekikezdhetett a havi nagy frissítésnek. Jött pár kisebb nagyobb buff, pár zavaró hibát kijavítottak, de persze a legfontosabb, hogy Doomfist meteorként robbant be a kompetitív játékba.

Végre éles az 1.13.0.2-es frissítés, azért Doomfist-en kívül is van érdekesség

Ben | 17/07/28 00:38 Végre elérkezett a július 27-e és Doomfist végre utat tört magának a PTR szerverről és meteorként landolt az éles játékban. Persze a Patch 1.13.0.2. nem csak a Talon egyik vezetőjét küldte harcba, hanem mellette érkezett jópár már jó előre beharangozott változás is.

Ha pedig már ő van a középpontban, akkor vizsgáljuk meg kicsit közelebbről. Szaladjunk át a pontos számokon, lássuk milyen kombókat lehet vele tolni és végül arról is esik majd szó, hogy mikor érdemes elhozni a Talon hírhedt vezérét.

Jöhet az agresszív véleménycsere

Doomfist egy dps hős, de van egy fontos különbség a többi hasonló karakterhez képest. Vele közel kell menni és a képességeken keresztül kell bevinni a sebzést, ez pedig léptékekkel megnehezíti a játékosok dolgát. De persze a nehezebb játékmenet azt is eredményezi majd, hogy azok, akiknek sikerült tökélyre fejleszteni vele a játékot egy élő veszedelemként fognak halálos káoszt okozni az ellenfél csapatában

Az alap támadás a Hand Cannon, ami nagyjából úgy működik mint egy shotgun. Minden lövés hat darab repeszt lő ki és azok egyenként 11 pontnyi sebzést okoznak, de arra számítani kell, hogy a hatótávja rendkívül rövid, ahogy ez várható egy ilyen fegyvertől. Közelről akkorát üt, mint egy lórugás, főleg ha az olyan nagy hősöket vesszük célba, mint Rein vagy Roadhog. Náluk a nagy felület miatt, szinte tuti mindegyik repesz betalál. Ami még fontos a fegyverrel kapcsolatban, hogy egy nagyon érdekes újratöltési mechanikája van. A tárban maximum négy töltet fér el és a lövedékek nem manuálisan töltődnek újra, hanem automatikusan. Minden 0,7 másodpercben tárazódik be egy. Ez az első fontos mechanika, amihez hozzá kell szokni. Középtávolról lehet vele szurkálódni, de a teljes hatását mindenképpen testközelből fejti ki. Szerencsére tele van olyan képességekkel, amik lopják a távolságot.

Ha nem megy szép szóval, akkor mehet a saller

A karakter képességei alapból is rendben vannak, de ha egymást kiegészítve használják őket, akkor válnak igazán halálossá. A Rocket Punch-ot ha rendesen feltöltik, akkor az ütés közben hihetetlen távolságot lehet megtenni és persze közben az összes útba kerülő karaktert félrelöki. Ha pedig sikerül valakit a falba építeni, akkor annak valószínűleg kongathatják a harangot. A cd rajta csak 4 másodperc, szóval bátran lehet használni akár támadásra, akár menekülésre. A Rising Uppercut is hasonló, de az nem el, hanem fellöki a célpontot. Amíg pedig a levegőben van, addig a csapattársak számára egy kiszolgáltatott áldozat. Talán a Seismic Slam az egyetlen olyan képessége, amit mindenképpen érdemes kombóban használni, akár kezdőként vagy befejezőként. A képesség aktiválása után Doomfist előreugrik és a közel álló ellenfeleket az érkezés pontjához rántja.

A kombók

Az egyik lehetőség, hogy a kezdésnek mehet egy Seismic Slam, amivel közelebb rántjuk az ellenfeleket, majd egy Rising Uppercut-al lehet mindenkit a levegőbe dobni és végül egy jól időzített Rocket Punch teszi fel a pontot az i-re. Ha mindent sikerül jól kiszámolni, akkor az elkapott ellenségek legalább két másodpercig nem lesznek urai a mozgásuknak, miközben egy jó adag sebzést is bekapnak. A folyamatos képességhasználat és a találatok azért fontosak, mert hősünk passzívja az alapján ad bónusz pajzsot, hogy hány ellenfelet sikerült jó alaposan megverni. Ha akármilyen képességével eltalál valakit, kivéve persze Hand Cannon, akkor kap 30 extra életerőt. Ha pedig az ultival talál el valakit, akkor ez már 75 pontot jelent pluszban és a hatás minden eltalált ellenféllel sokszorozódik. Azért azt is meg kell említeni, hogy a passzív maximuma 400, szóval nem lehet végtelen életerőt szerezni.

Feltűnik egy üstökös

Ha pedig még nem lenne elég op Doomfist, akkor még ott van az ultija, a Meteor Strike. Első aktiválásakor a levegőbe ugrik, majd a játék kizoomol és a ki lehet jelölni egy helyet, ahova majd leérkezünk. A kör közepén 300-at sebez, a széleken pedig 150-et.

Ez annyit jelent ha egy nem tank karaktert kap el, akkor annak középen halál lesz a vége, de mivel van egy késleltetés a becsapódás előtt, ezért simán ki lehet mozogni. Ebből fakadóan persze zónázásra is kiválóan alkalmas, ha ki akarsz tessékelni valakit a pontról, akkor ez meggyőzi őket, hogy nem érdemes maradni. Ha pedig egy Zarya ultival együtt kerül ellövésre, akkor ott minden borul.

Mi ellen érdemes hadba küldeni

Ha nem is bontja olyan gyorsan a tankokat, mint Reaper, de azért a Hand Cannon is durva sebeket tud ejteni. Főleg az olyan hősök ellen nagyszerű, akik nagyon nagyok, teszem azt Zarya vagy Roadhog.

Persze a lassú és kissé unmobilis supportok is könnyen áldozattá válhatnak. A Rocket Punch segítségével simán be lehet lopni a távolságot, ha pedig sikerül odaférni a hátsó sorhoz, akkor Symmetra, Mercy, de még akár Torbjörn napját is el lehet rontani.

Mi ellen gyenge

Ha az ellenfélben ott van egy Sombra, akkor abból nagy baj lehet. A Hack és az EMP, lebénít minden képességet és Doomfist sebzése szinte csak ebből ered. Orisa pedig a másik nagy mumus. A karaktert szinte arra találták ki, hogy lecsapja a Talon vezért. A Halt! miatt meg lehet akasztani a roham közben, a Fortify miatt pedig jócskán le lehet csökkenteni a beeső sebzést.

Akkor is akadhat gond, ha olyan hősök jönnek szembe, akik ide-oda ugrálnak. Tracer, Genji vagy Pharah kemény dió, mert nehéz lesz odaférni hozzájuk. Végül még meg kell említeni azokat a hősöket is, akik távolról osztják a halált. Egy jó Widow, Hanzo vagy akár egy Soldier 76 is fel tudja venni vele a harcot, sőt a legtöbb esetben meg fogja nyerni azt, de csak akkor ha távol tudják maguktól tartani, ha már ott van az arcukba, akkor jöhet a respawn képernyő.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!


Cover és képek: Blizzard

Kövess Minket!



Közvetítések