Hogyan játszunk Doomfist ellen - 1. rész

Hogyan játszunk Doomfist ellen - 1. rész

Első körben a DPS és Tank hősökhöz adunk pár tippet nektek. 

Tegnap este Doomfist megérkezett a játék kompetitív módjába is és ahogy előre megjósoltuk, a hírhedt Talon vezér máris káoszt és pusztulást okozott a ranked módban, mivel rengetegen nem tudnak még sem vele, sem pedig ellene játszani.A korábbiakban már cikkeztünk arról, mire kell odafigyelnetek ha szeretnétek sikeresek lenni a karakterrel. 

Doomfist olyat üt, hogy a fal adja a másikat

Ha már éles, akkor nézzük át pontosan mit is tud pontosan. Mi ellen jó és kit kell elkerülni.

Röviden Doomfist egy rendkívül mobilis hős, akivel majom módjára ugrálva hatalmas pofonokat oszthatunk ki ellenfeleink számára, hátralökhetjük, illetve rövid időre megbéníthatjuk őket és az ultival nagy sebzést vihetünk be egy limitált körben. Ráadásul az antihős passzív képessége egy pajzsot is generál, hogy végképp megkeseríthessük az másik csapat életét. Most azonban úgy látjuk, szükség van arra is, hogy megmutassuk számotokra, melyik hősökkel tudtok hatékonyan fellépni Doomfist ellen is, és az esetleg gyengén szereplő karaktereket is megemlítjük nektek. 

Genji

Genji igencsak mobilis hős, szóval elég könnyen el tud menekülni Doomfist képességei elől, viszont ha egy Rocket Punch mégis eltalálja, kedvenc japán cyborg ninjánk máris halott. Ha Genjivel játszotok, mindenképpen tartalékoljátok a Dash képességet ha Doomfist a közelben van, mivel ez a legjobb módszer arra, hogy meglépjetek ha forró lenne a lábatok alatt a talaj. A falmászás és a tereptárgyak használata plusz előnyhöz juttathat titeket, reflektelni viszont csak Doomfist elsődleges támadását tudjátok.

McCree

McCree különösen jó abban, hogy távolról nagy sebzést osszon ki vagy a Flashbang képességével rárohanjon az ellenfélre és megbénítva azt könnyen a halálba taszítsa. Ha Doomfist ellen játszotok, érdemes közepes távolságból támadni, mindenképpen elkerülve az ellenfél ütéseit és még mielőtt rátok charge-olna, a Roll és Flashbang képességek kombinációjával egyszerűen térjetek ki, bénítsátok le és mehet a Fan the Hammer az arcába. 

Pharah

Nos Pharah a levegőben tölti a legtöbb idejét, szóval elég jó counter lehet Doomfistre, mivel az csak nagyon nehezen tudja csak levadászni odafenn. A jetpacket mindenképpen érdemes tartogatni és okosan használni az üzemanyagot, hogy ne kerüljetek szorult helyzetbe, aztán távolról sorozzátok meg. Ha Doomfist értetek is menne, az elsődleges tüzelése nem okoz akkora sebzést, hogy bajotok legyen belőle, viszont arra érdemes még odafigyelni, hogy a hátra lökő rakétát érdemes megtartani olyan esetekre, ha a csapattársakra rendkívül rászállna Doomfist. 

Reaper

Reaper könnyedén el tud menekülni a Wraith Form képességével az ütések elől, ráadásul a Shadow Step is kiváló arra az esetre, hogy magaslati pozíciót vehessetek fel ha az ellenfél a Meteor Strikeot használná. Amióta a Blizzard buffolta kedvenc magasan funkcionáló pszichopatánkat, nem okoz neki problémát, hogy közel kerüljön Doomfisthez és egy 1v1 szituációban a kiosztott sebzés alapján visszatöltődő életmennyiség elegendő, hogy simán elintézzük azt.

Soldier 76

Amióta Soldier szerepe miatt általában hátul és magaslaton tartózkodik, Doomfistel viszonylag ritkán futhat össze közelharcban és 1v1 szituációkban. A távolság miatt ezáltal Soldier javára billen a mérleg nyelve, ugyanis a folyamatos konzisztens sebzés és a Helix rakéták, mint befejező képesség könnyen eliminálja a Talon vezért. Ha ulti közben jön szembe Doomfist, érdemes követni, mivel a 250 hp miatt valószínű inkább menekülni fog, mintsem ránk rontani.

Sombra

Doomfistnek minden képességére szüksége van hogy kezdeményezzen vagy befejezzen egy egy összecsapást, Sombra hackje megsemmisítő számára. Arra kell törekednetek, hogy folyamatosan hackeljétek, ezáltal nem csak egy darab haszontalan hústömeget csináltok belőle, megakadályozzátok az ulti képességének töltésében is. A Translocatort mindenképpen a csatától messze tegyétek le, ugyanis elég egy apró hiba és egy hatalmas pofon, máris kiestetek egy körre a játékból.

Tracer

Tracer akárcsak más hősök ellen, Doomfist ellen is kiválóan szerepel, mivel a Blink képességnek hála nagyon nehéz célpontot nyújt az ütések számára. Azt tanácsoljuk, hogy egy Blinket mindenféleképpen őrizzetek meg menekülésre, a Recallt pedig érdemes nem rövid távú élet töltésre használni, hanem kikerülni a csatából és úgymond fújni egyet. Tracerként olyan sebzésetek van, ha a fent leírtakat észben tartjátok, nagyon hamar le tudjátok olvasztani az afrikai antihős arcát még akkor is, ha az minden pajzsot felpakolt magára.

D.Va

D.Va fő előnye, a sokak által rettentően utált Defense Matrix teljes mértékben használhatatlan Doomfist és melee alapú képességei ellen. A jó hír viszont az, hogy a Self Destruct ellen még számára sincs menekvés, bármekkora pajzzsal is rendelkezik, csak abban az esetben tudja elkerülni a pusztulást, ha elvesztegeti a Rocket Punchot. Ha kiesnétek a mechből, mindenféleképpen meneküljetek, mivel a kis D.Va rendkívül sebezhető és egy sima alaptámadás is nagyon hamar végez vele. 

Winston

Winston képességei kiváló counterek Doomfist ellen,(nem hiába ő győzte le sok sok éve Numbaniban), mivel kedvenc tudósunk könnyen el tud menekülni a Rocket Punchok elől, és fegyverével célozni sem kell különösen. A leghatásosabb azonban mégis a Primal Rage, mivel Winston folyamatos hátralökései ellehetetlenítik Doomfistet, aki így nem tud ultit építeni és könnyen kiszorulhat a harcból. 

Zarya 

A mostanában kis buffon átesett karakternek Doomfist kiváló csemege lehet, feltéve ha jól irányítjátok az orosz hősnőt és a megfelelő időben rakosgatjátok a pajzsokat magatokra vagy a csapattársakra. Ha oda tudtok figyelni erre, nagyon hamar fel tudjátok tölteni az ulti képességeteket, amiből most már ugye senki nem menekül. Ezen kívül Doomfist arca hamar leolvad egy rommá feedelt 100 energyn lévő Zaryától.

Reinhardt

Szegény Reinhardtot még az ág is húzza, ugyanis nem elég az, hogy lassú mozgású, Doomfist még a pajzsán is át tud ütni, ezáltal a német kalandor nagyon könnyű célponttá válhat. Ha a két karakter egyszerre charge-ol egymásnak mindketten hátra csapódnak és megbénulnak picit, viszont ha Reinhardtal a falhoz lökjük a Talon ügynököt, az az alacsony életerő pontok miatt simán meghal. Érdemes továbbá aktívan használnotok a Fire Strike képességet és az Earthshattert is. Viszont figyeljetek rá, hogy még az előtt intézzétek el Doomfistet, hogy az elmenekülne. 

Roadhog

A sokadjára átalakított Roadhog most már nem tudja ugye one hitelni a 250 életpontos karaktereket, de a Hook továbbra is simán játszik, ha arról van szó, hogy megakasszátok Doomfist momentumát. A képesség aktív használata azért fontos, mert akár a levegőben is elkaphatjátok vele az ellenfelet, akit berántva és lesebezve már csak egy lövés kell neki. A malac ultiját mindenképpen őrizzétek meg arra az esetre, ha Doomfist nagyon ráveti magát a csapattársakra és már a supportokat nyirbálja.

Első körben az offense hősöket és a tankokat vettük számításba (jó, Orisát kihagytuk), a hétvége folyamán pedig megmutatjuk, hogyan érdemes a supportokkal és defense hősökkel nekimenni a legújabb jövevénynek.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések