Mitől függ, hogy egy győzelem/vereség után mennyi SR-t kapunk?

Mitől függ, hogy egy győzelem/vereség után mennyi SR-t kapunk?

Nemrég a fejlesztők változtattak azon, hogy egy vereség sorozat közben nem annyira durván büntet a rendszer.

Ha nekikezdesz egy kompetitív játéknak, akkor ellenfeleket és persze csapattársakat is az alapján kapsz, hogy milyen a játékon belüli Skill Rating-ed (röviden SR). Magát a számot ismerjük, hiszen a profil oldalunkon mindig meg tudjuk nézni. De hogy a játék milyen faktorokat vesz figyelembe, amikor egy-egy győztes vagy vesztes mérkőzés után kiszámolja az SR változást, már nem ismerjük pontosan.

Persze innen-onnan lehetett hallani infókat arról, hogy az egész rendszernek két alapja van. Az egyik nyilván az, hogy a saját csapatunk SR-je, hogyan viszonyul az ellenfeléhez. A másik pedig, hogy milyen sorozatunk van. Ha sokat nyerünk egymás után, akkor gyorsabban haladunk előre. Viszont ezzel kapcsolatban az is felmerült, hogy a túl sok győzelem magával vonzza a sokkal erősebb ellenfeleket, akiket még nem indokolna az SR változás. Erről nemrég a játék egyik fejlesztője, Scott Mercer beszélt:

"Van korreláció a két rendszer között, de a kapcsolat nem direkt. Ha arról van szó, akkor tudunk változást eszközölni mindkettőn, külön-külön."

Tehát ez azt jelenti, hogy nincs értelme a sok győzelemnek, hogy az SR-ünket nem érdekli a sorozat? Nos a válasz erre egy határozottan nem, vagyis abban az esetben számít a sorozat, ha győzünk. Ilyenkor a játék érezhetően megdobja a pontokat, olyan mintha egy alacsony szorzót kapnánk, ami minden győzelem után emelkedik egy picit.

Ezzel szemben, ha egyik vereség jön a másik után, akkor az SR csökkenésre nem kapunk ilyen erős 'bónuszt'. Erről megint Mercer mondott pár szót:

"Régebben, ha egy játékos sokszor maradt alul egymás után, akkor a rendszer felgyorsította az SR csökkenést. De nemrég ezen finomítottunk egy picit, hogy ennek ne legyen olyan hirtelen hatása. Van olyan, hogy valakinek rossz napja van és nem jönnek össze a dolgok, ez természetes. Lehet, hogy valami elvonja a figyelmedet, valami a játékon kívül, de az is lehet, hogy új hőssel barátkozol éppen. Vagy egyszerűen nincs szerencséd. Ettől függetlenül a rendszer mostantól kicsit megbocsátóbb lesz."

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!


Cover és képek: Blizzard

Kövess Minket!