Vannak gondok a ranked játékokkal - főleg magasabb szinten

Vannak gondok a ranked játékokkal - főleg magasabb szinten

Ahogy magasabb szintre megyünk, egyre több meccsen találkozunk azzal, hogy a játékosok nem akarnak igazán nyerni. De miért?

Az Overwatch ötödik ranked szezonja kicsit kezdd döcögőssé válni. A profik tudják, a streamerek folyamatosan panaszkodnak miatta és a játékosok is érzik, főleg a magasabb divíziókban. Valahogy egy kicsit olyan, mintha a plat és afölött lévő játékosok elvesztették volna a motivációját arra, hogy a ranked meccseken mindig a legjobb teljesítményre törekedjenek. Ezzel kapcsolatban pedig folyamatosan megy a vita a Redditen, hogy ez a játékos folyamatosan eldobja a meccseket. Meg ott van az a játékos, aki folyamatosan Sombrával tolja és 0 %-kos győzelmi arányt produkál. De akkor jön a kérdés, hogy miért történik ez?

Ez a probléma sokrétű, több olyan faktor is van, ami miatt a magasabb szinten lévő játékosok sokszor nagyon korán feladják a kört fejben.

  • Nincs motiváló tényező. Egy-egy szezonban igazán nincs miért teperni. Az arany fegyvereket már a ranked mód kezdete óta lehet veszegetni és ennyi idő alatt, akinek ez volt fontos már 5-6 darabot simán ki tudott pattintani.
  • A legtöbb magasabb szintű játékosnak van smurf fiókja, ahol nem érdekli őket, hogy milyen a győzelmi arányuk. Már az első pushnál eldöntik, hogy győztek vagy sem és utána nem is próbálkoznak tovább igazán. Azzal pedig, hogy elbukják a meccseket gyengébb ellenfeleket kapnak, egy idő után pedig olyan összecsapásaik lesznek, ahol tönkreverik az ellenfeleket.

Lehetséges megoldások

Persze arra is lenne megoldás, hogy a játékosok érezzék, hogy van miért küzdeni, hogy annak semmi értelme nincs, hogy szánt szándékkal dobják el a meccseket. A közösség javaslatai között vannak radikálisak és persze jószándékúak is.

  • Lehetne bevezetni új jutalmakat. Az arany fegyverek már nyilvánvalóan nem hordoznak olyan súlyt, mint egy évvel ezelőtt. Lehetne minden szezonban az elért divíziók után valamilyen egyedi tárggyal kedveskedni a játékosoknak. Itt nem fontos durva dologra gondolni, az egész lehet olyan egyszerű jutalom is, mint a Hearthstone havi kártya hátoldalai vagy a League of Legends keretei a töltőképernyőn.

  • A report rendszerben a deveknek sokkal jobban kellene büntetni ezt a jelenséget. Egyelőre nem sok olyan eset van, amikor valaki azért kapott volna bant vagy akár csak valamilyen büntetést, mert szándékosan arra játszott, hogy a meccs minél gyorsabban véget érjen, persze vereséggel. Ha a játékosok érzik, hogy a cselekedeteiknek valódi súlya van és a nem megfelelő viselkedésnek következményei vannak, akkor már kétszer is meggondolják, hogy megéri-e fel-alá szaladgálni céltalanul.
  • Végül a CP-t lehessen másra is költeni. Teszem azt, akár lehetne belőle venni sprayt vagy ikonokat. Sőt ha már ezen a vonalon vagyunk, akkor legyenek csak CP-ből megvásárolható dolgok, amiket csak ebből a valutából lehet megváltani.

Az tuti, hogy főleg a magasabb szinteken valamit kezdeni kell ezzel a jelenséggel, mert ha a közösség azt látja, hogy a streamerek az adásaik alatt egyre többet panaszkodnak erről, akkor annak nagyon negatív hatásai lehetnek. Az rendben van, hogy indul az Overwatch League majd valamikor a közeljövőben, amiben nagy lehetőségek vannak, de ha az eredeti probléma megmarad, akkor mindig marad egy olyan tüske, ami sokat árthat majd.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!


Cover és képek: Blizzard

Kövess Minket!



Közvetítések