Jeff Kaplan gondolatai most érvényesülnek igazán. Egy karakter leginkább a többi hősre van hatással.
Néhány hete Doomfist berobbant a játékba és szinte mindent felforgatott, legyen szó akár a casual Quick Play-ről vagy a kompetitív játékmódról. A közösség nem feltétlenül elégedett a karakterrel, mivel a Rocket Puch képesség hitboxa elég elnagyoltra sikerült, de a Blizzard már reagált a panaszokra és kilátásba helyeztek egy nerfet neki.
Doomfist finomhangolás érkezett a PTR szerverekre
Uacute;gy tűnik, a Blizzard reagált a közösség panaszaira.
Az elmúlt hét azonban igencsak fontos volt, mivel a hős okozta hatást most lehetett érezni igazán a kompetitív módban. Az OmnicMeta ezúttal is közzétette a szokásos statisztikáit, amiben már ugye Doomfist is szerepel. Lássuk mennyivel forgatta fel a manapság uralkodó dive metát.
Az 1.13-as "Doomfist" frissítés életbe lépése nem csak a névadó karakter miatt izgalmas. Mivel Zarya és Reinhardt is kapott pár buffot a patch-ben, ezért a játékosok nagy hévvel vitték ezeket a feljavított hősöket is. Ezekben az időkben a meta még folyamatosan változik és Jeff Kaplan szavaival élve, egy új hős vagy a már meglévők változtatásai leginkább a többiekre van hatással.
Doomfist egyébként a korábbi új hősökhöz képest körülbelül 25%-ban került játékba, ha az összes rankot nézzük, amivel egyértelműen a legnépszerűbb hős lett a korábban bemutatottak közül. A karakter leginkább a DPS orientált játékosok körében népszerű, de már olyannyira, hogy McCree-vel versenyez a képzeletbeli DPS tabella negyedik helyéért, amit természetesen továbbra is a dive alapkövei, Tracer és Genji, illetve a klasszikusnak számító Soldier ural, legalábbis egyelőre.
A begyűjtött adatok alapján így nézett ki az augusztus 22. előtt lévő időszak:
Korábban már ugye említettük, hogy Doomfist nem csak azért ennyire népszerű, mert egy badass gonosztevő a Talon terrorista szervezetből, hanem a képességei egyénileg is, illetve csapat szinten is kiválóan szuperálnak, feltéve ha jól használják őket. A gyanútlan Overwatch játékos itt rögtön a Meteor Strike és Zarya ultimate kombóra gondolhat, azonban ez csak a jéghegy csúcsa.
Felépítése miatt Doomfist rettentő jól illeszkedik a klasszikus dive kompozícióba és a Rocket Punch használatával még nagyobb káoszt okozhatunk, mint a többi karakterrel. Gondoljatok csak bele, a képességgel kilökhetjük az ellenfelet a pajzsok mögül, leválaszthatunk egy-egy kritikus célpontot a többiektől, ráadásul a stun effektről nem is szólva, ami az egyik legkiválóbb CC a játékban.
Előre persze nem lehet semmi biztosat mondani, hogy a karakter megtalálja-e a helyét a metában, azonban annyi biztos, hogy a játékosbázis rettentően szeret vele játszani, viszont ellene már egyenesen utálnak. Úgy gondoljuk, pár hét és amint mindenki megszokja a karaktert és a profik is egyre többet viszik majd e-sport versenyeken, a közösség majd magától kitalálja, mi lesz a karakter sorsa.
Zaryát és Reinhardtot már említettem korábban, nem is alaptalanul mivel leginkább ők a legnagyobb nyertesei a frissítésnek ha a számokat nézzük. Ráadásul ez csak a kezdet, ugyanis a bejelentett D.Va változtatások miatt újfent megborul majd minden és elképzelhető, hogy a mostani előretörésük csak még jobban megindul majd. Szám szerint így változott a két hős választási aránya tierek szerint.
Ha vannak nyertesek, akkor vannak vesztesek is és valószínűleg már kitalálhattátok, hogy a pár hete még rémuralmát élő D.Va és Winstron párosa esett most a legnagyobbat. Jelenleg ők ugye változatlanul várják a folytatást, de ebből látszik a legjobban, hogy egy új hős mekkora hatással lehet a többiekre. Doomfist továbbá a legfelső rankokon is érezteti a hatását, mivel Tracer is nagy vesztese ennek a frissítésnek.
Ennyi lett volna az aktuális meta jelentés első része, amiben a friss statisztikákat és a patch legnagyobb győzteseit és veszteseit találjátok. A holnapi nap folyamán közzétesszük majd a statisztika rankonkénti Tier lista részét is, szóval ha nem szeretnétek lemaradni, figyeljétek az Esport1 oldalát.