Az Overwatch spectate nem az igazi, de már gőzerővel dolgoznak rajta

Az Overwatch spectate nem az igazi, de már gőzerővel dolgoznak rajta

A gyengélkedő nézői mód van a fejlesztési lista elején, MonteCristo és DoA is ezen dolgozik.

Ha valakinek már volt szerencséje az Overwatch Spectator módjába barangolni, akkor az tudja, hogy a rendszer közel sem tökéletes. Ha csak be akarsz nézni egy haverod meccsére, már akkor jelentkeznek a gondok, de ha arra vetemednél, hogy megpróbálj egy e-sport meccset lekövetni, akkor jobb, ha felkötöd a gatyát. Statikus pontok, dinamikus nézet, tps/fps kamera és átvezetési sebesség. Egy ember simán el tud veszni ennyi dolog között. De még akkor is gondok vannak, ha egy olyan csapattal dolgozik az ember, mint a Blizzard, ahol van rendező, produkciós vezető, producer meg egyszerre 6 spectator. A probléma pedig abból ered, hogy hiába jók a kameramozgások, a csapatok nehezen különböztethetőek meg.

Ha a játékban vagy, akkor nincs baj, mert a te csapatod mindig kék, az ellenfél meg mindig piros. De ez, amikor csak nézed nem így van. Lehet, hogy egy meccsen belül körönként változik, hogy melyik csapat milyen színt visel. Ez pedig egy olyan nézőnek, aki vajmi keveset tud a játékról, annyira zavaró lehet, hogy végül nem érti majd, hogy mit is néz. Persze ezzel a fejlesztők is tisztában vannak. Sőt Kaplan pár órával ezelőtt a fórumon válaszolt a közösségnek, amikor ismét előkerült ez a téma:

"Ebben a pillanatban is egy jobb nézői rendszeren dolgozunk. Egyetértünk, hogy ez a gond, az egyik legfontosabb dolog, amit meg kell oldanunk és nagyon sok helyünk van fejlődni. De arról biztosíthatlak titeket, hogy ez az egyik legnagyobb prioritást élvező projektünk."

Az előrelépésre pedig a közeljövőben nagy szükség lesz, mert ha a csapatok már kipengettek 20 misit, akkor egy alapvetően gyenge spect rendszert nem fogadnak majd el. Persze a közösség kedves és születtek komoly, vicces és persze troll megoldási javaslatok is, ebből most kiemelek párat.

  • Ne változzanak a színek. Az egyik csapat legyen piros, a másik meg kék. Függetlenül attól, hogy támadnak vagy védekeznek.
  • Lehetne speciális csak versenyen használt skineket tervezni, gyakorlatilag csapat mez.
  • Lehetne minden karakter felé egy csapat logót pakolni, amit csak a nézők látnak.
  • Lehetne zászlót rakni a játékosok fölé.

Ezzel együtt az reményre ad okot, hogy a két veterán caster, MonteCristo és DoA is benne van abban a csapatban, ami a közvetítések fejlesztéséért felel. Kettejüknek nagyon sok tapasztalatuk van arról, hogy miként lehet összepakolni egy jó rendszert. A múltjuk alapján azt lehet mondani, hogy jó eséllyel tudják majd jó irányba fordítani a csapatot.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!


Cover és képek: Blizzard

Kövess Minket!



Közvetítések