Miért akar mindenki DPS hőst játszani?

Miért akar mindenki DPS hőst játszani?

Az indokokat most egy reddit felhasználó boncolgatta és alternatív megoldást is kínál a problémára. 

Az Overwatch ugye egy csapatalapú játék ahol tetszés szerint tudunk választani négy különböző kasztból. A fejlesztők eddig inkább a Tankokra és DPS karakterekre helyezték a hangsúlyt, új Support pedig több mint egy éve nem érkezett a játékba.

A közösség szava: "Szükségünk vagy egy supportra, amit élvezetes játszani"

Sensevida | 17/09/09 13:39 A Blizzard nem sieti el az új karakterek bevezetését a játékba és a rajongók rendszeresen zúgolódnak emiatt. A Junkertown map bemutatása kapcsán már meg is indultak a találgatások, talán a Queen of Junkertown lesz a következő hős. Eacute;s miért gondolják sokan azt, hogy ő is játszható karakter lesz majd?

Aki járt már Competitive Play-ben, az biztosan találkozott már a klasszikus problémával, miszerint a csapattársak inkább DPS hőst választanak a Support vagy Tank karakterek helyett. A jelenség nem új keletű, ugyanis ez rendszeresen előfordul más játékokban is, amik régebb óta vannak a piacon mint például a Dota2, League of Legends, vagy Smite. Az alábbiak valószínűleg sokak számára ismerősek lehetnek:

  • "Folyamatosan Tankolásra vagyok kényszerítve!
  • "Unom már, hogy mindig Supportot kell játszani!"
  • "Nem érdekel, DPS-t akarok játszani most az egyszer!"
  • "Nem váltok, Hanzo main vagyok!"

Az Overwatch kapcsán most egy lelkes reddit felhasználó, thezigmis szedte össze a gondolatait a témáról és alternatív megoldást is kínál, miként lehetne változtatni a jelenlegi helyzeten. Véleménye alapján a legnagyobb probléma abból fakad, hogy a játék nem jutalmazza a Tank és Support hősöket úgy, mint a DPS karaktereket. 

Gondolatmenete alapján a fő bűnös, ami megrontja az egész játékot a vörös koponya, amit akkor szerzünk ha elintézünk egy ellenfelet. Értelem szerűen ez a jel lényegesen több alkalommal villan fel ha DPS hőst játszunk és miatta úgy érezzük, csinálunk is valamit a meccsen. A pozitív visszajelzés végül bekúszik az agyunkba és függők leszünk tőle, többet és többet akarunk belőle, hátrahagyva a csapat érdekeit. ow triplekill blizzard

Néhányan most joggal kérdezik, de hát Supportal és Tankkal is lehet szépen irtani az ellenfelet, az nem elég? A válasz egyértelműen nem, plusz érdemes figyelembe venni a tényt, hogy az említett karakterekhez sokkal nagyobb szakértelem és erőfeszítés kell. Kivételek persze mindig vannak, hiszen mindenki látott már csapatgyilkos Zen-t vagy Lucio-t, esetleg PTR Battle Mercy-t, viszont ezek az esetek csupán cseppek a tengerben és a kivitelezőjük sem mindennapi játékos.

Egy átlag Support játékos nem feltétlenül képes ilyen manőverre, de elég, ha csak egy Ana Nano Boost assistot vizsgálunk, ott a hozzájárulásunk a Killfeeden, viszont az érdem nem a miénk. A jutalmazás tehát nagyon fontos lenne, hogy támogatóként jobbnak és hasznosabbnak érezzék magukat a játékosok. thezigmis arra gondolt megoldásként, hogy a Blizzard nyugodtan belerakhatna a játékba amolyan biztató szavakat és kifejezéseket, amik jutalmaznak minket ha jól végeztük a dolgunkat. 

Nem kell nagy dolgokra gondolni, elég lenne annyi is, hogy "Jól véded a csapattársaid" vagy "Ügyesen megmentetted a társaid". Sokaknak persze mindez sületlenségnek tűnhet és csak kellemetlen "szemét" lenne a az amúgy is szivárvány színekben villogó kijelzőn, azonban ha opcionális lenne, nem sok vizet zavarna a dolog. 

Őszintén szólva szerintünk ez egy teljesen jó és megvalósítható ötletnek tűnik, amivel a Support és Tank játékosok kapnak egy kis pluszt, amitől hasznosabbnak érezhetik magukat. 

Ti mit gondoltok? Jó módszer lenne ez a játékosok jutalmazására?

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!




Kövess Minket!



Közvetítések