A nemrég életbe lépett frissítés úgy tűnik, hogy teljesen megváltoztatta a karakter profilját.
Múlthét elején ugye életbe lépett az 1.15-ös frissítés, amiben a Blizzard az éles szervereken is közzétette a Mercy és D.Va átdolgozást. A két karakter képességei nagyban megváltoztak, és már akkor is látszott, hogy a változtatások nagyban befolyásolni fogják az aktuális metát.
Metajelentés: A vihar előtti csend
Sensevida | 17/09/21 14:07 Az 1.14-es frissítés igencsak felforgatta a metát, mivel A Blizzard buffjainak köszönhetően Junkrat abszolút meta lett minden rankon, illetve Roadhog is kezdte visszanyerni régi dicsőségét. Azóta persze ismét változott sok minden, viszont érdemes visszatekinteni a két héttel ezelőtti eredményekre, hogy biztosabb képet kapjatok a jelenlegi helyzetről és a jövőről.
Most az OmnicMeta közzé is tette a frissítés hatásait és egyértelműen kijelenthető, hogy D.Va Tank hősből átváltozott DPS karakterré. Na de ne rohanjunk ennyire előre, itt egy kis emlékeztető, miben változott meg mindenki kedvenc koreai gamer hölgye.
A Defense Matrix egy erős nerfet kapott, és most már kétszer olyan gyorsan merül le mint korábban, viszont a Blizzard ellensúlyozás képen egy új képességet is adott a karakternek, Micro Missiles néven, ami egy nyolc másodpercenként használható burst sebzés lett, továbbá az, hogy már repülés közben is használhatjuk az elsődleges tüzelést.
D.Va az elmúlt hónapok Dive kompozícióinak alap köve volt, és a Matrix erejének csökkentésével nagyon sokan azt várták, hogy teljesen kiszorul majd a metából. A statisztikák valóban azt mutatják, hogy a frissítés után lényegesen kevesebb sebzést lehet vele felfogni, azonban ez a szám még mindig több, mint Zarya esetében.
Érdekes módon az adatok azt mutatják, hogy habár a sebzés blokkolás 33%-ban csökkent, D.Va átlagosan csak 5%-ban többször hal meg a kompetitív meccseken, továbbá a karakter mech-ből való kibontása hiába nőtt 8%-al, a játékosok hamar alkalmazkodtak és új túlélési praktikákat találva ki.
Ugorjunk is az izgalmasabb részhez, ugyanis a Micro Missiles képesség, valamint az általa nyújtott extra sebzés sokkal inkább hatással van a karakter jövőjére és kompetitív játékmód béli használatára. A halandóság ellenére általánosságban elmondható, hogy a változtatással magasabb képesség igénye lett a hősnőnek, ráadásul ott van még a repülés közbeni sebzés is. Az adatokból az derül ki, hogy a karakter sebzése minden rankon minimum 10%-al nőtt, Grandmasterben ráadásul már ez a szám már majdnem eléri a 30%-ot is.
A többi tank hőssel összehasonlítva látszik igazán jól a buff mérete, mivel Bronze-tól egészen Diamond-ig, D.Va osztja ki átlagosan a legtöbb sebzést a meccsek alatt, ráadásul –ha az egész képet vizsgáljuk– a 8 DPS karakter közül ötöt szintén megelőz.
A győzelmi arányok is pozitív irányban változtak minden rankon, és az előzetes jóslatok ellenére az átdolgozás inkább tűnik buffnak, mint nerfnek az adatok alapján. A leginkább kiugró számot Diamond-ban találjuk, ahol több mint 6%-al nőtt D.Va winrate-je.
Összességében tehát úgy látszik, hogy a Blizzard sikeresen megtalálta az egyensúlyt, és D.Va továbbra is használható maradt kompetitív játékmódban. Habár a profi meccseken nyújtott teljesítményére még várnunk kell; csodálkoznánk ha a népszerűsége visszaesne.
Nektek hogyan tetszik egyébként a rework? Szerintetek is inkább már DPS lett a karakterből, mint Tank?