Világrekord nyeremény a vb-n a közösség révén, mégis abbahagyják a játékosok a Dota 2-t.
Minden játéknál változik a játékosbázis, hol kevesebb, hol több ember gondolja úgy, hogy érdemes leülni és játszania kedvencével. Aztán a folyamatosan frissülő kínálat időnként elszipkázza az egyik közösségből a másikba a playereket. A Dota 2 konstans növekedése vitathatlan, de az utóbbi időben nem éppen kecsegtetőek a számok. Azt lehet látni, ha lassan is, hogy folyamatosan csökken a játékosbázis.
A SteamCharts statisztikái azt mutatják, hogy 2014 júniusa után a második legalacsonyabb aktív játékosmennyisége volt a Dota 2-nek. Az idei év júliusa még gyengébben szerepelt, habár a TI7 össznyereménye minden eddigi rekordot megdöntött, mégsem mozgatott meg annyi embert a játék, mint a korábbi időszakban. Ebben a hónapban majdnem 100.000 játékos hagyta abba.
Természetesen ennek az okát többen boncolgatják, és számos válasz is felmerült már. Az egyik a Playerunknown's Battleground hatalmas népszerűsége, amely átvette a steamen legtöbbet játszott játék címét a Dotától. Sokan pártoltak át, ráadásul jóval kevesebb időt emészt fel egy-egy meccs, mint a Dotában, amely szintén egy fontos szempont a gamereknél.
Van aki a meta stagnálást említette indokként, mivel a 7.06 már jóideje kint van, ezért változást szeretnének, pláne, mivel a Valve a következő frissítésben 2 új hőst is bejelentett.
A Matchmaking rossz rendszerét is hibáztatják, amely végül a játék abbahagyására késztet sokakat, mondván, jóval gyengébb társakat kapnak, akik még a kommunikációra sem hajlandóak sokszor, így pedig elég nehéz élvezetet találni a meccsekben. Ehhez még hozzátartozik a toxic közösség is, amely szintén elrettentő lehet a legtöbb ember számára.
Tartani egyelőre nem kell semmitől, hiszen így is óriási tömegeket mozgat meg a Dota 2, és az előttünk álló időszak nagyon izgalmas lesz. Icefrogéknak nem árt azonban szem előtt tartani, hogy jobban oda kell figyelniük a követőikre.
Szerintetek mi lehet az ok, -vagy ez csak átmeneti dolog?
TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!