Jeff Kaplan megint arról beszélt a fórumokon, hogy minden jobb és szebb lesz, -valamiért megint hinni akarok neki.
A Blizzard egyik legpozitívabb tulajdonsága, hogy szinte minden játék esetében nagyon aktívak a közösségi fórumokon, úgymint Reddit, Facebook vagy akár a saját oldalaik. Ha valaki feltesz egy releváns kérdést, akkor bizony nagy esély van arra, hogy egyszer csak ott terem egy dev, és választ ad. Sőt a múltbeli események és történések alapján el lehet mondani, hogy a kapott tanácsokat el is fogadják a fejlesztők. Hiszen nem egyszer fordult már elő, hogy egy probléma felmerült valahol, és relatíve gyorsan javításra vagy módosításra került a játékon belül. Ez pedig egy nagyon jó szokás, mint játékos és sokszor vásárló is, örülök neki, hogy vannak csatornák, ahol el lehet jutni azokhoz, akik összerakják és felügyelik a játékokat.
Ez az Overwatch esetében is így van. A játék vezető fejlesztője, Jeff Kaplan a csapat egyik legaktívabb tagja, aki már számtalanszor megjelent a különböző helyeken. Akkor is, ha valaki bejelent egy bugot, ha éppen megmutatta az általa tervezett hőst, de olyankor is, ha csak értelmetlenül szidják a programozókat. Tegnap pedig megint bejelentkezett egy kis feljegyzéssel, amiben arról írt, hogy mit lehet várni a közeljövőben.
Mercy rework és visszajelzések
Mercynek gyakorlatilag domináns szerepe van a Competitive Play-ben, és már lassan a profi meccseken is kihagyhatatlan faktor. Az utóbbi pár hétben nagyon sok variációt teszteltek, de még most is nagyon erősnek tűnik az egész koncepció. Persze a játékosok erről nagyon sokat írtak és a legtöbben negatívan élik meg a hölgyemény térnyerését. Ezzel kapcsolatban a következőket írta Kaplan:
"Alapvetően elégedettek vagyunk Mercy változtatásaival és úgy érezzük, hogy ez a megfelelő irány, de azért úgy gondolom, hogy egyszerűen túlságosan erős. Itt most arra utalok, hogy a Resurrect, mint képesség egy kicsit már túllő a célon. Egyelőre még kísérletezünk pár ötlettel, hiszen egy sima képességnek nem szabad olyan hatást elérnie, mint egy ultinak."
Competitive Play
Egy másik sarkalatos pontja a játéknak a ranked rendszer. Folyamatos a panasz a meccsek miatt, hogy a játékosok MMR-je kileng és a két oldal közel sincs kiegyenlítve. Ez főleg igaz a magasabb szinteken, de bőven lehet példát találni Silverben és Bronze-ban is. Itt is türelemre int minket a főnök, bár hozzáteszi, hogy a rendszert folyamatosan változtatni fogják, nem várnak majd nagy patch-eket. Ennek az oka minden bizonnyal, hogy folyamatosan vizsgálni fogják az egész hatását.
"Sok tervünk van azzal kapcsolatban, hogy miként javíthatnánk a játékélményt a ranglétra mászása közben, ezek között vannak rövid és hossztávú elgondolásaink is. A következő hetekben és hónapokban folyamatosan mennek majd a frissítések ezzel kapcsolatban,, és arra fogunk indulni, ami a leginkább megfelel a játékosoknak."
A toxikusság örök kérdése
Ez az oldal az, ami folyamatos vita tárgyát képezi. Vannak olyan vélemények, ami szerint az egészet túllihegik. Amikor pedig olyan hírek jönnek elő, miszerint azért is büntetés járhat, ha valaki Voice Line-okat spam-el, akkor valahogy megértem azt az álláspontot. Ettől függetlenül szükség van egy jó report rendszerre, hiszen azért ennél vannak durvább dolgok is. A kezdeményezések már megindultak ebben az irányban, hiszen nemrég elkezdődtek a tisztogatások.
"Az emailes programunk egyelőre rendben van és amíg nem lesz beépített rendszerünk, addig marad is a helyén. Az a kérésünk, hogy használjátok a report gombot, ha kell és ígérem, hogy egyre gyorsabban dolgozzuk majd fel a visszajelzéseket, ha minden jól megy, akkor az év végéig utolérjük majd magunkat."
Még szó esett arról, hogy a Spectator mód már egyre jobb, és a World Cup nézői élménye sokkal jobb lesz. Ezen kívül pedig elmondta, hogy a BlizzCon alkalmával várható, hogy nagyon sok újdonság kerül majd bejelentésre, amelyeket már kíváncsian várjuk.
TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!