Leona alapvetően egy támogató karakter, de ez nem jelenti azt, hogy ne próbálhatnánk vele szerencsét akár más ösvényeken is. Megmutatjuk, hogy hol mire érdemes vele figyelni.
Egy nagyon sokrétű karakterről van szó, aki a meta részeként szinte mindig csak támogatóként fordult elő, de a képességei és a rátái alapján akár más helyeken is megállhatja a helyét, ha kellőképpen ki tudjuk ismerni őt. Éppen ezért megnéztük, hogy egyes ösvényeken miként tudja leginkább megállni a helyét.
Úgy néz ki, megvan a játék egyik legerősebb rúnája
Az új rúnák között is lesz egy olyan, amit a Riot elfelejtett balanszolni. Meg is mutatjuk nektek, hogyan működik!
Az alapvetően mindegyik helyre igaz, ami nem support, hogy szüksége van valamilyen Sheen tárgyra, hiszen tökéletesen működik együtt a Q-jával. Ha carryzni szeretnénk vele, akkor Q-t kell maxolni, ha AP-t vagy tankosabbat építünk, akkor marad a W kifejlesztése elsőként. Ha pedig midesként használjuk, a Thunderlord's is tökéletes választás lehet rá.
Nézzük először a felső ösvényt. Ide leginkább akkor van értelme hozni, ha a csapatunk már amúgy is elég tankos és kell vegyes sebzés még. Arra is oda kell figyelni, hogy viszonylag biztonságos matchupra hozzunk, illetve el kell fogadni, hogy lassan tudjuk tolni az ösvényünket és a passzívunknak semmi hasznát nem vesszük, hacsak nem jön egy gank. A splitpush-t épp emiatt jobb ha elfelejtjük, mi akkor vagyunk igazán erősek, ha más is van a közelünkbe, illetve a csapatharcok alatt tudunk igazán kiteljesedni. Ha előnye van, azt könnyen meg tudja tartani, de ha hátrányba kerül eleinte, akkor nagyon nehéz visszamászni vele, épp ezért mindkét eshetőségre készülnünk kell tárgyak terén. Még valami, rálátás és wardok nélkül ne nagyon toljuk fel az ösvényt, mivel menekülő képességünk nincs nagyon, az ultin kívül.
Summoner Spellek terén Flash és Teleport a módi, ne hozzunk Ignite-ot. Kezdésnek a Doran's Shield jó választás, így jobban bírjuk majd az ösvényt. Ha hátrányba kerülünk, akkor érdemes tankként, sok CDR-rel építeni, vagyis Iceborn Gauntlet, Spirit Visage, vagy amire épp szükségünk van, cipőként pedig szinte mindig a CDR cipőt válasszuk, ha tehetjük.
Különösképpen jól működik olyan tankok ellen, akik egymaguk nem igazán képesek ölni (Nautilus, Maokai, Malphite), viszont nem a legjobb ötlet ennek az ellentétére hozni (Irelia, Camille, Fiora). Ha nagyon nagy bajba kerülnénk ösvényünk megtartásában, akkor egy Sunfire Cape megfontolandó tárgy lehet.
Miden már egy kicsit máshogy néz ki a helyzet. Itt az lesz az elsődleges célunk, hogy minél kevesebb sebzés elszenvedése mellett farmoljunk minél többet. Szerencsére elég jó AP rátái vannak, így a képességei fájdalmasak lesznek. Ha elértük a kettes szintet, akkor nem árt egy korai ganket kérni, hiszen rengeteg CC-nk lesz befejezni a dolgot. Nagyjából bármilyen papír midest össze lehet csukni eleinte egy kis segítséggel. Így kapásból előnnyel indítjuk a mérkőzést, ha pedig elérjük a hatos szintet, meglepően sok sebzésünk lesz, amire nem mindenki számít. Ha el tudjuk találni ellenfelünket az ultinkkal, szinte biztos a halál, csak arra figyeljünk, hogy legalább egy-két képessége CD-n legyen, mikor bemegyünk.
Itt a W-t érdemes maxolni, hiszen ez kap a legtöbb sebzést AP-ból és segít a minionok takarításában is, valamint MR-t is kapunk belőle, ami jól jöhet még. Továbbra is igaz az, hogy ha csak nincs wardunk a közelben, vagy nem tudjuk biztosan merre jár a dzsungeles, ne nagyon toljuk fel a lane-t ész nélkül. Vel'koz és a legtöbb távolsági mágussal le tudja poke-olni, ha nem vagyunk óvatosak.
Veszélyességi sorrend a midesek között Leonára nézve.
Mivel ADC-ként nem igazán jöhet szóba még ő sem, így marad a dzsungel. Itt is érdemes Q-val kezdeni és ezt is maxolni elsőként. Ha nagyon lemaradnánk, akkor a W-t is húzzuk egy kis plusz tankosságért. Ami miatt egyáltalán működőképes ez a változat, az az E, hiszen lényegében egy dashként működik, hasonlóan mondjuk egy Lee Sin Q-hoz, így meg tudja közelíteni ellenfeleit a gankek során. Amiben egy fokkal jobb, mint egy Lee Sin Q, az az, hogy ez átmegy a minionokon, meg falakon is, szóval ha bármilyen módon elérjük a karaktert vele, ott fogunk mellette teremni. Ha már mellette vagyunk, rengeteg eszközünk van CC terén, illetve az ösvényes is be tud segíteni nekünk, hogy egy gyilkosságot hozzunk valahogy.
Nem a legkönnyebb karakter viszont erre a helyre, mivel nem engedhetjük meg magunknak azt a luxust, hogy passzívan farmolunk, gankelni és kockáztatni kell. Emellett nem is takarítja olyan gyorsan a táborokat, ami különösképp a Raptoroknál és a Krugoknál ütközik ki. Viszonylag magas CD-vel rendelkezik a képességein, illetve a passzívjából származó plusz sebzést egyáltalán nem tudjuk egyedül kihasználni. A pozitívuma az, hogy már alacsonyabb szinteken is erőteljes gankeket hajthatunk vele végre. Ja és még valami, sárkányt, vagy Heraldot ne akarjunk vele solozni.
Summoner spellek terén itt nincs választási lehetőség, Flash és Smite a kötelező. Kezdjünk a Talismannal és potikkal. Itt elfelejthetjük az AP-t, menjünk szépen a Cinderhulk vonalra és CDR cipőre. Ezen kívül minden ami tankos és CDR-t ad, jól jöhet. Leginkább olyan karakterek ellen jó, akikre nem jellemző a counterjungle, mert eleinte nem tudjuk megvédeni sem a dzsungelt, sem magunkat. Kifejezetten rosszul teljesít olyanok ellen, akik soloban jók, mint egy Kha'Zix, Lee Sin, Nocturne, vagy Shaco.
Bármelyik ösvényen játsszuk, ne felejtsük el, nem az a dolgunk, hogy nekünk legyen a legtöbb sebzésünk, még miden sem. Leona csak és kizárólag az all-in-ről szól, ezért nagyon meg kell gondolni, hogy mikor érdemes bemenni.