Egy bug miatt rosszul működik az új Perk a Strenghtes hősökön!

Részletes kimutatás készült a Status Resistance hibás működéséről. Az új mechanizmusok nem szoktak elsőre jól elsülni, várjuk, hogy a Valve vajon mikor javítja a dolgot.

A Status Resistance egy újonnan beveztett Perk. Alapjáraton egyik hősnek sincsen extra ellenállása, viszont a Strengthes hősökön szerettek volna Icefrogék egy cseppet segíteni. A lényege az SR-nek, hogy a hősünkön lévő debuffok és slowok hatását meghatározott mennyiséggel csökkentsék.

Mechanika

Mindenféle debuffot érint, de általában az ellenfél ránk helyezett negatív varázslatait jelenti és a csapattársaink spelljeivel nem foglalkozik. Bármekkora is az értéke, teljesen nem tüntet el egyetlen effektet sem, tehát 100%-os Status Resistance-al is tudnak minket stunolni (persze nem igazán éreznénk meg). A minimum időtartama bármelyik debuffnak egyenlő a másodperc 30-ad részével; azaz 0.033-el.

A modifiereket nem módosítja az SR, mivel azoknak állandó hatásuk van, ilyenek az aurák például. Lassításnál is az időtartam helyett az értékét csökkenti, egyébként a totális sebzés nem változik.

Mivel sokféle képesség és varázslat létezik a játékban és a számítás is kissé bonyolult, nem meglepő, hogy előkerült egy bug, amely jelentősen befolyásolja ennek a perknek a működését. Az alábbiakban bemutatjuk, hogy milyen esetek fordulnak elő.

Status Resistance vs Damage Over Time

A patchben az állt, a DOT effektek nem igazán érinti az SR. Ez azt jelenti, hogy ilyenkor csak sebzést szenvedünk el, de az időtartamát nem fogja redukálni. Úgy tűnik, hogy mindez jól működik. De mi van akkor, ha már nem csak damaget tartalmaz a debuff?

A frissítésben a slowra vonatkozó szabály a következő: A lassításnak az értéke csökken az időtartama helyett. A sebzés ebben az esetben is állandó marad, de némileg gyengíti a slow hatását, amolyan soft-disable hatást vált ki az SR.

A legtöbb esetben ez is remekül működik. Két tárgynál viszont felmerülnek problémák, mert érdekes módon az érték helyett az időtartam csökken:

  • Arcane Curse

  • Orb of Venom

Ez helytelen, ugyanis a lassítás erejének kellene csökkennie, nem pedig a hosszának.

Vannak olyan DOT-ok, melyek nem slowolnak. Ezekre nem vonatkozott különösebben semmi a patchlogban. Van azonban 4 spell, amelyik mégis furábban viselkedik.

  • Dismember

  • Searing Chains

  • Frostbite

  • Fiend's Grip

A folyamatos sebzés mellett ezek teljesen megbénítják a célpontot. Hogyan kezeli őket a rendszer? Egyszerű, az időtartamuk mellett az úgynevezett sebzés időintervallum (Például a Dismembernél másodpercenkét sebez, míg a Fiend's Grip 0.5 másodpercenként) is csökken. Ezért az időintervallumok rövidülése jelenti ugyanazt a dmg-et.

Ezek után jönnek a DOT varázslatok, melyeknek az időtartama redukálódik, de megmarad az alap intervallum a sebzésnél, tehát az SR miatt kevesebbet kapunk belőle.

  • Ice Blast

  • Flaming Lasso

  • Bramble Maze

  • Doom

  • Life Drain

  • Shackles

  • Psionic Trap

  • Overgrowth

  • Petrify

  • Entangling Claws

Amint az a képeken is látszik, Tiny Grow 3. szintje felezi a sebzést. Nos, ennek nem szabadna megtörténnie. Minél nagyobb az ellenállás, annál gyorsabban kellene sérülést okozniuk, akárcsak a fentebb említett 4 varázslatnál. Az Ice Blast valószínűleg nem sebző spell, hanem HP fagyasztás, és ezért viselkedhet így.

A következő oldalon további videókat is láthattok a helytelen működésről. 

További észrevehető bugok

Ha jobban megfigyeljük a fentebbi Fiend's Gripet, a kép második felében a dmg kevesebb intervallumonként. Ez egy bug.

Jelengleg: az SR csökkenti az időtartamát, az időintervallumait és ezek sebzését, valamint a mana elszívását is.

Elképzelés: csak az időintervallumoknak és a varázslat időtartamának kellene kevesebb ideig tartania.

A Doom ultiját nem érdekli a Status Resistance, ha meg van az Aghanim Scepter.

Jelenleg: Scepter mellett ugyanannyi ideig tart a Doom, és folyamatosan ugyanazzal az értékkel frissül (ehhez a közelben kell lennünk)

Elképzelés: kevesebb ideig kellene tartania, és refresh után is hasonlóan kéne viselkednie (tehát csökkentett értékkel hosszabbodna az időtartama)

A Torrentre egyelőre semmilyen hatással nincs az SR. A levegőberepülés/stun egyik hősnél sem lesz redukálva, pedig ennek valamelyest csökkenie kéne a strenghtes herokon.

A Purifying Flames helyzetet egy kissé furcsa ebben az esetben. Tulajdonképpen az SR gyengébbé tesz ezzel a varázslattal szemben. Redukálja a gyógyítás időtartamát. Egy Tiny level 3-as Grow-val több sebzést szenved el, mint amennyi healt kap. Egy kicsit félrecsúszott a működése.

Rupture: Senki nem tudja, mi a helyzet ezzel az ultival. Mindenesetre kevesebb a sebzése SR-el szemben, pedig ez tisztán damage debuff. Miként kellene működnie? Hagyja figyelmen kívül ezt a perket vagy továbbra is redukálódjon.

Nem érinti a bug

  • Acid Spray (aura)
  • Cold Feet (csak az elsődleges debuff és a stun ideje csökken)
  • Flamebreak (knockback debuff csökken)
  • Thunder Strike
  • Static Storm (aura)
  • Infernal Blade (mini-bash csökken)
  • Elder Dragon Form (a lassítás csökken)
  • Magnetize
  • Malefice (stun ideje csökken)
  • Black Hole (aura)
  • Burning Spear
  • Chaos Meteor
  • Geostrike
  • Heartstopper Aura (aura)
  • Supernova (aura)
  • Shrapnel (aura)
  • Chakram (aura)
  • Firestorm
  • Poison Nova
  • Nethertoxin (aura)
  • Shadow Word
  • The Swarm
  • Maledict
  • Urn of Shadows
  • Spirit Vessel
  • Meteor Hammer
  • Radiance (aura)
  • Envenomed Weapon
  • Tempest (aura)
  • Fire Permanent Immolation (aura)
  • Golem Permanent Immolation (aura)

Damage over time lassítással (ami csökken)

  • Flux
  • Battle Hunger
  • Poison Touch
  • Spirit Siphon
  • Ice Wall
  • Dual Breath
  • Liquid Fire
  • Ignite
  • Icarus Dive
  • Fire Spirits
  • Rot
  • Shadow Strike
  • Leech Seed
  • Venomous Gale
  • Poison Sting
  • Poison Attack
  • Corrosive Skin
  • Viper Strike
  • Arctic Burn
  • Wraithfire Blast
  • Spiderling Poison Sting
  • Wolf Cripple

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!