Habár még Moira nem került be a Competitive Play-be, a statisztikák szerint a Support kaszt egyre jobb helyzetben van.
Néhány napja az 1.17-es frissítés keretein belül a Mercy nerf és Ana buff bekerült az éles szerverekre, ráadásul az új hős; Moira is elérhető már mindenki számára. A karakter viszont még korántsem tökéletes, ugyanis több kisebb-nagyobb bug érinti a képességeit, szóval a Blizzard úgy határozott, hogy a korábbiaktól eltérően további egy hétig kell várnunk rá a kompetitív módban.
Moira kicsit bugos, de a Blizzard már dolgozik a problémán
Ennek köszönhetően pedig további egy hetet kell majd rá várnunk a kompetitív módban.
De hagyjuk is most Moira-t, és foglalkozzunk inkább a Mercy Ana párossal, a változtatásaik ugyanis eléggé nagy hatással vannak a korábban kialakult metára és úgy tűnik, a fejlesztőcsapat jó úton indult el a Support kaszt kiegyensúlyozásában, legalábbis ez derül ki az OmnicMeta aktuális patch elemzéséből.
Mercy Resurrect-je ugye egy erős nerfet kapott, mivel most már 1.75 másodperces cast idővel rendelkezik, bármilyen CC-vel megszakítható, ráadásul a karakter mozgási sebessége 75%-kal csökken a képesség használata közben. A közösség nagy része különösen örült ennek a kis átalakításnak, mivel a 6. szezonos Mercy túlságosan OP volt, és népszerűségi aránya egyes rankokon akár a 100%-ot is elérte. Az alábbi grafikonon jól látszik, hogy a frissítésnek hála a meccsenkénti újraélesztések száma az 1.16-os patch-hez képes csökkent.
Ana ezzel szemben egy lényeges buffot kapott és a Biotic Rifle sebzése 60-ról 70-re nőtt, szóval a 200 életpontos ellenfelek leszedése 4 lövés helyett már 3-ból is lehetséges. A statisztika alapján a változtatás körülbelül 5%-kal növelte meg a karakter meccsenkénti sebzését, ami a közösség elvárásaihoz képest jóval kevesebb.
Mercy és Ana statisztikái tehát nem mutatnak kimagasló csökkenéseket vagy növekedéseket, viszont ha a népszerűségi diagramot nézzük, a patch igencsak nagy hatást gyakorolt az aktuális metára. Ana népszerűsége az alsóbb tierekben átlag 25, míg a felsőbb régiókban 40%-kal nőtt, Mercy pedig ugyanennyire esett vissza. Habár Zenyatta és Lúció adatait nem tartalmazza a grafikon, a statisztika szerint használati arányuk nem változott.
Érdemes kitekinteni a győzelmi arányok változásaira is, amik szintén nem mutatnak nagy változást, Ana 1-5%-ban javított csupán minden Tier-ben, Mercy pedig csak Bronze-ban és Gold-ban esett vissza néhány százalékot.
Összességében kijelenthető, hogy a változtatások jó irányban befolyásolták a Support kaszt erőviszonyait, viszont Mercy továbbra is rettentően erős maradt, köszönhetően a Valkyrie Ultimate képességnek, a sebzés buff pedig egyelőre nem gyakorolt nagy hatást Ana-ra, és még Moira be sem került a Competitive Play-be. Ti mit gondoltok, jó irányba indult el a Blizzard?