Az MMR már a múlté, ezentúl a szintünkhöz megfelelő medál lóg majd a nyakunkban.
Az új 6 hónapos évad bevezetésével megváltozik majd a matchmaking rendszer, legalábbis ezt szeretné a Valve. Hasonló képességű játékosokat és kiélezett mérkőzéseket akarnak, már amennyire ez lehetséges. Bárki, aki részt vesz a következő idényben, egy medált fog kapni, mely a szezonban nyújtott teljesítményét ábrázolja. Miután ezt elérte valaki, soha nem fog csökkeni a rangja. A kezdeti kalibráló játékokat a korábbi szintünkhöz alakítják, így az első szezont érdemes kisebb fenntartással kezelni.
7 különböző medál található a játékban, és ezeken belül csillaggal jelölt külön szintek jelzik, hogyan állunk a következő medál megszerzését illetően.
A kitüntetések sorrendje a következő:
- Herald*
- Guardian
- Crusader
- Archon
- Legend
- Ancient
- Divine
*Herald a leggyengébb
Mind a party, és mind a solo (egyéni) meccseket kiértékeli és figyelembe veszi a kliens, mielőtt frissítené a plecsninket, de az egyéni alakításaink jobban számítanak a végelszámolásnál. Csak solo játékkal érhető el az Ancient és a Divine szint.
Arról egyelőre nincs semmilyen információ, milyen MMR számot és határértékeket jelentenek az egyes medálok.
Az elsők között szerzett Divine Ratinget az EG midese; Syed Sumail "SumaiL" Hassan.
Ez az update a ranglista rendszert is kiterjeszti, így a következő hónapokban még több játékos bekerülhet. Az 5 csillagos Divine playerek kapnak egy sorszámot is, mely látható lesz a többiek számára. Ez a ranglista pozíció mindig a medállal együtt jelenik, és bárki számára megtekinthető.