Két King Togwaggle kombó, ami iszonyatosan betegen hangzik

Két King Togwaggle kombó, ami iszonyatosan betegen hangzik

Komolyan mondom, ha ezt valaki megcsinálja ellenem, akkor előbb hatalmasat röhögök, majd kivágom a monitort az ablakon.

Van egy angol kifejezés: "From Meme to Game". Ez nagyjából annyit takar, hogy valami kilép a vicc kategóriából és meghatározó eleme lesz a játéknak. Ilyen volt anno a Priest Purify kártyája vagy a Rogue Gadgetzan Ferryman egysége. Mikor kijöttek, akkor igazán senki nem vette őket komolyan, majd jött a Silence Priest és a Quest Rogue, és a két lap gyakorlatilag stabilan megtalálta a helyét a metában egy időre. King Togwaggle ránézésre már önmagában egy mém, mondjuk a jobbik fajtából, de akkor is csak poénból venné elő az ember. Amikor először megláttam, akkor nagyon sokat gondolkodtam azon, hogy be lehet-e pakolni akármilyen pakliba, és a válasz az volt; hogy nem. Nem igazán találtam olyan létező archetípust, amiben legitim szerepe lehetne. Erre pedig két magyarázat van. Az egyik, hogy soha nem lesz része a metának. A másik, hogy még nem rakták össze azt a paklit, amibe belefér, de még eljöhet az ő ideje. Viszont nemrég fórum olvasás közben szembe jött két olyan ötlet, ami egyszerűen zseniálisan gonosz. Annyira, hogy az már egyenesen szép, de lássuk miről is van szó.

Explore Un'Goro

Az alapkoncepció három lap körül forog: -King Togwaggle; -Explore Un'goro; -Skulking Geist. Az alapvető kombó pedig annyi, hogy menjen ki a király, és abban a pillanatban, hogy megvan az ellenfél paklija, mehet az Explore Un'Goro (presze a Geist legyen a kézben és ne a pakliban). Ezzel gyakorlatilag abban a pillanatban elpusztítjuk az ellenfél pakliját, hogy megkaptuk. Ekkor két lehetőség lesz a másik oldal előtt. Kifizetik a váltságdíjat és visszakapják a paklijukat, vagy úgy döntenek, hogy a mi dekkünkel mennek tovább. Az eset a mi szempontunkból win-win. Ha megtartják a mi kártyáinkat, akkor rosszul járnak, hiszen a pakli arról szól, hogy húzzuk a lapokat, amíg megvan a kombó, és utána cserélünk az ellenféllel. Ezért a pakli tele lesz olyan lapokkal, amik kártyát húznak és kontrollálják a pástot. Tehát gyakorlatilag nincs benne győzelmi feltétel. Egy ilyen ellen minden bizonnyal az Explore kártyák is elegek. Ha pedig kifizetik a díjat és megkapják az Explore lapokat, akkor már lehet is kijátszani a Geistet, és nézni, ahogy az ellenfél paklija elfüstöl. 

Mind Vision/Lorewalker Cho/Counterspell

Ez már egy kicsit szituációsabb helyzet. Itt meg kell várni, hogy az ellenfél keze kiürüljön, majd jöhet a kobold király és arra egy Mind Vision. Ezek után pedig jöhet a klasszikus óvodai játék, amit úgy hívnak, hogy "Add ide!". Persze ezzel kapcsolatban elkezdtünk gondolkodni, hogy mit lehetne még csinálni, és feljött az öreg Cho. Ha ő a páston van, és az ellenfél nem tud vele elbánni, akkor tuti nem csengeti rá a díjat. Aztán pedig eszünkbe ötlött az is, hogy mi van akkor, ha a Ransom beleütközik egy Counterspell Secret-be? Az lenne csak a gyönyörű!

Itt nagyjából rá kellett jönnöm, hogy ebben a Togwaggle-ben több rejlik, mit ahogy az elsőre tűnik. Ezért most magamban töredelmesen elnézést kérek tőle, hogy picit gyengének mondtam. Az tuti, hogy –ha máshol nem,– akkor a Reddit hasábjain találkozni fogunk vele, és még nagyon sok vidám pillanatot fog okozni.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Közvetítések