Fill játékosként kezd tele lenni a hócipőm

Fill játékosként kezd tele lenni a hócipőm

Mostanában ranked meccseken egyre több olyan van, akit nem érdekel a comp, csak kivesz egy dps-t, és ezt nem csak én vettem észre!

Előre bocsájtom, hogy nem vagyok hihetetlen jó játékos. Általában goldban szoktam mozogni, ha nagyon jó szériám van, akkor megcsípem a platina alját; azt hiszem, ezzel azt mondhatom, hogy ott vagyok, ahol a többség. Tehát, ami a cikkben lesz, az a saját játékkörnyezetemet reprezentálja és nem azt, ami mondjuk magasabb szinteken történik. A gond röviden annyi, hogy hiába próbálok valamilyen kompozícióban gondolkodni, vannak olyan napok, amikor a játékosok egyszerűen megőrülnek, és senkit nem érdekel a másik. Persze van olyan is, mintha egy angol tea délutánon lennék, ami annyit jelent, hogy mindenki simán vált karaktert, igazodik a csapat szükségleteihez, sőt mindezt tök udvariasan teszi. Azonban az utóbbi esetből egyre kevesebb van, és elmondom mi ezzel a gondom.

Fill játékos vagyok, ami annyit tesz, hogy általában megvárom, hogy ki mit választ, majd én az alapján hozok hőst, hogy mire van szüksége a csapatnak. Van pár olyan karakterem, akivel jó vagyok, de minden szerepre van legalább két olyan lehetőségem, akit el tudok hozni, és tudom a dolgomat. Viszont a játékos közösség iszonyatosan önző tud lenni. Nem egyszer futottam már bele abba, hogy az első három emberünk instalockolta a dps karaktereket, majd még egy negyedik is rákontrázott. Ilyenkor általában az van, hogy megpróbálom menteni a menthetőt, és az ötödik emberünk behoz egy tankot én meg egy healert. A legrosszabb az egészben, hogy sokszor nem lehet az embereket eltántorítani. Hiába kérik szépen, akkor sem hajlandóak váltani. Ez pedig iszonyatosan frusztráló tud lenni, hogy már előre látható, hogy ebből bizony nem lesz győzelem. Amikor pedig meglátom a négy dps karaktert, akkor mindig elgondolkodom, hogy inkább behozok én is egyet, legalább akkor gyorsan vége lesz. Ezideig még nem fanyalodtam erre, de már nagyon közel van ez a pont.

Viszont talán lenne egy megoldás. Anno a League of Legends esetében is hasonló gond létezett. Amikor ott elindult egy-egy játék, akkor az emberek egyből elkezdtek arról vitatkozni, hogy ki hova menjen. Viszont pár évvel ezelőtt bevezettek egy rendszert, ahol úgy kell bejelentkezni ranked játékra, hogy be kell jelölni a kívánt szerepet. A rendszer pedig jól működik, mert azokat, akik mondjuk népszerűtlen support-ot hoznak, előbb dobja játékba, míg egy mid vagy adc sokkal többet vár egy-egy meccs indulására. De valamit valamiért. Az egész pedig teljesen bevált, a viták megszűntek, hiába elérhető minden karakter minden szerepben, az emberek belenyugodtak, hogy most nekik ezt dobta a gép, akkor megcsinálják. 

Ez jöhetne az OW-ba is. Persze az igaz, hogy itt nincs olyan éles meta, mint a Riot játékában, a kompozíciók összetétele szerepenként változhat, de azért van egy valamiféle alapmeta. Ez mondjuk, lehetne a 2-2-2, és az emberek tank/dps/supportként nyomják le a játékkeresést. Semmi nem kötelezné őket arra, hogy a megfelelő hősöket hozzák, de higgyétek el; a kész döntés pszichológiai hatása miatt sokkal többször vállalnák be a szerepüket, mint most. Persze ez csak egy saját eszmefuttatás, de azért nagyon sok fórumon futottam bele ebbe a problémába. Az Overwatch egy nagyszerű játék, de valahogy törődni kell az alapbetegségekkel is.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Közvetítések